Sub voor de kleine UP

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Sub voor de kleine UP

Bericht door Roelio » di 14 aug 2012, 10:08

op 1:35 kun je een sub geplaatst zien van het merk Helix. Heeft iemand een idee wat voor type dit is? En zit dit bij het soundpakket ??

http://www.youtube.com/watch?v=-9W_0T-nuy8

Kwa hoge tonen zal het wel goed zitten met de standaard speakers.. Maar een extra sub er bij is nooit mis. Ik zoek echt naar een mooiere oplossing dan zelf kloten, versterker en sub achterin plaatsen.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Marantz » di 14 aug 2012, 13:48

deze "sub" zit niet bij het soudpakket.
Voor de High UP is het zo geregeld:

achter breedband speakers
voordeuren woofers
A-stijl tweeters

Als je meer bas gevoel wilt kan je ook over gaan op Pioneer, die hebben prima sub/woofers voor bijvoorbeeld onder de stoelen, of achterin op de plaats van het reserve wiel, en soms te bedienen met een afstandsbediening, en hebben een ingebouwde en losse versterkers van bescheiden vermogen van 150 watt tot aan 3500 watt. Ik heb er een van 150 watt in mijn huidige auto en geeft een goede aanvulling op mijn tweeters
Er dient wel een sub OUT te zitten op de radio (voor mijn type sub), maar dat weet ik niet, ik heb de UP nog niet.

Dit is ook een mooie sub maar geeft wat plaatsings moeilijkheden :lol:
Bijlagen
sub.jpg
sub.jpg (16.75 KiB) 14814 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Marantz op ma 20 aug 2012, 09:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Roelio » di 14 aug 2012, 14:54

Haha genoeg ruimte voor een onderwater feestje.... Awakenings under water xD

Zit eigenlijk met die standaard auto radio die ze inbouwen.. Kan me oude helaas niet meer plaatsen of ik moet een universele docking er in laten zetten.. Maar zal ook wat kosten.
Did you have your UP today ? Level UP !

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Up&Go » di 14 aug 2012, 21:11

Het "kastje" achterin lijkt geen subwoofer maar een regelkastje of zoiets wat de subwoofers aanstuurt. Kijk maar op de site van helix. http://www.helixhifi.com Neemt niet weg dat het wel leuk is en ik er eigenlijk wel oren naar heb :D

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door henri » di 14 aug 2012, 21:46

Voor Helix spullen is het handiger om op de Duitse site te kijken.

http://www.audiotec-fischer.com/plugplay-subwoofer.html

Gebruikersavatar
TimUp
Forum newbie
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 09:34
Locatie: Sittard

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door TimUp » di 14 aug 2012, 21:50

Als je de Pioneer TS-WX 77A besteld heb je geen versterkeruitgang nodig op de radio en heb je echt een prima kwalitatief hoogwaardige subwoofer.. heb deze 2 jaar in mijn clio gehad en er heel veel plezier aan gehad..

Voordeel van deze woofer is dus 1 dat je geen versterker nodig hebt en 2 dat je er gewoon een krat bier op kunt zetten..

te koop op hifidump.nl en NEE ik heb geen aandelen!
High Up! | 75pk BMT | Dynamic Pakket | Executive Pakket | Dark Grey | 5-drs

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Roelio » wo 15 aug 2012, 07:56

Up&Go Dat durf ik niet te zeggen.. Het lijkt er op dat deze speciaal voor de vw up kan worden besteld..... hmmmm

TimUp dat heb ik nog niet eerder gezien of gehoord, ziet er zeker strak uit! Heb je hem nog steeds in gebruik ?
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
TimUp
Forum newbie
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 09:34
Locatie: Sittard

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door TimUp » wo 15 aug 2012, 09:01

Nee ik heb mijn auto verkocht nu en de nieuwe eigenaar wilde de subwoofer erbij kopen.. In de Up komt bij mij geen woofer meer, het is eigenlijk alleen mooi als je het geluid iets harder hebt staan en dat hoeft van mij niet meer zo nodig..
High Up! | 75pk BMT | Dynamic Pakket | Executive Pakket | Dark Grey | 5-drs

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Roelio » vr 17 aug 2012, 12:26

Ok das jammer.

Maar ik heb ondertussen contact gezocht met Helix zelf want ik wil graag weten hoe we aan deze upgrade kunnen komen. Dit krijg ik als antwoord:

you have sent your enquiry tio our US distributor. The subwoofer which is shown in the video is from our company. We are supplying the sound system which contains of an amplifier and subwoofer to Volkswagen accessories for the new UP! If you want to buy it please contact your VW dealer.

Gelijk me dealer gemailed en die komt hier op terug.
Did you have your UP today ? Level UP !

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Up&Go » vr 17 aug 2012, 12:29

Dus toch een systeem puur en alleen voor de Up!

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Roelio » vr 17 aug 2012, 12:42

Ja zeker weten !!!!
Did you have your UP today ? Level UP !

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Up&Go » vr 17 aug 2012, 14:03

Spannend ! Ben benieuwd :shock:

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Ritish » vr 17 aug 2012, 17:47

lijkt mij ook wel wat! extra bass kan nooit kwaad... maar past het ook erin als je een reserve wiel hebt?
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

nnicolai
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 13:29
Locatie: zeist

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door nnicolai » zo 19 aug 2012, 21:52

Hey timup
Ik ga de pioneer die jij in je Clio hebt gehad in mijn Seat mii leggen.
Zal denk ik wel klinken. Aangezien hij voor een SUV geschikt is.
Heb jij nu ook een sub erin Gr. Noel

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Marantz » ma 20 aug 2012, 08:47

Als je de maat ziet van die UP sub in de kofferbak lijkt mij dat dit niet al te veel zal schelen met de 2 woofers in de voordeuren.
En klein formaat subwoofers worden ook snel overstuurd, en dit is een kleine sub.
Aan "extra" bas heb je niets, het is de truuk om lager te gaan in frequentie en meer geluidsdruk te creeeren, en dat gaat alleen met bergen Watts, grote drivers en behuising.
Als die UP sub in het zelfde freq. bereik zit als die woofers in de deuren (en daar ga ik wel vanuit qua grote en misschien zelfs lager) dan kost het alleen maar geld en schiet je er niets mee op, tenzij je bijvoorbeeld alleen gebruik maakt van tweeters, zeg maar het melkpak Bose systeem, 2 tweeters en een woofer/sub ter ondersteuning.
Zo werken de Pioneer kant en klare subs ook, het zijn ondersteunende subs, maar eigenlijk gewoon woofers met een eigen versterker zodat de bas harder gezet kan worden tov de "normale" speakers, en de gebruiker dan de indruk krijgt meer bas te horen.
De naam subwoofer wordt eigenlijk voor alles gebruikt wat alleen bas produceerd maar heeft in de verste verte niets met een echte subwoofer te maken, die ultra lage frequenties produceerd en voelbaar geluidsdruk. :mrgreen:

Deze is meer op zijn taak berekend :o
.
earthquake car subwoofer.jpg
earthquake car subwoofer.jpg (34.68 KiB) 14540 keer bekeken

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Roelio » ma 20 aug 2012, 09:32

CB,

Ik denk dat ik eerst eens ga proberen te genieten van het soundpakket zelf. Mocht ik nou echt wat bass missen wil ik natuurlijk wel eerst het verschil horen voordat ik iets aanschaf.... Maar je hebt helemaal gelijk wat betreft lage frequentie.... Al zal je alleen bijv. alles onder de 80 Hz bij de normale speakers kunnen weghalen..
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Marantz » ma 20 aug 2012, 09:36

Verstandig idee, ik denk namenlijk (kan dit nog niet zelf testen) dat het wel mee valt als je die 6 speaker setup heb.
Alles is tenslotte optimaal berekend qua maat voor de beschikbare ruimte en grote van de UP.

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Roelio » vr 24 aug 2012, 08:44

Dit schiet dus niet erg op. Iemand een idee wie ik kan benaderen binnen VW ? PON ofzo ?

Dear Roel,

as far as I know they are shipping now the sound system.
I am sorry I cannot help you further. Please ask your dealer to accessories department again.

Gudrun Fischer

AUDIOTEC FISCHER GmbH
Hünegräben 26
D-57392 Schmallenberg
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Gudrun,
Our local dealer has contacted the accessories department but they don't know anything about this product....
Could you please help us further?

Greetings,
Roel
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door henri » vr 24 aug 2012, 10:56

Niet supergoedkoop, maar wel goed, netjes in te bouwen én geschikt voor de originele radio, is deze versterker en subwoofer:

http://www.i-sotec.com/sound-upgrades/v ... sis?c=2267

http://www.i-sotec.com/subwoofer/fahrze ... #downloads

De versterker is voorzien van de juiste filtering om de versterkte voorspeakers maximaal belastbaar te maken (hoogdoorlaat op 80 Hz). De sub krijgt alles onder de 80 Hz voor zijn kiezen. Versterker is te monteren onder één van de stoelen met klittenband.

De subwooferkist past perfect onder de dubbele bodem.

Dealers in Nederland zijn te vinden via: http://www.tomacarparts.nl/?show=page&id=6

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Sub voor de kleine UP

Bericht door Roelio » vr 24 aug 2012, 11:03

@Henri Wat kom jij met wat moois aan zeg, heel interessant alleen beetje prijzig idd.

Ik heb nu contact met Customfit-audio.nl om te kijken wat die in mijn zoek toch kunnen betekenen.
Did you have your UP today ? Level UP !

Plaats reactie