Even voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
tommyUP
Forum newbie

Even voorstellen

Bericht door tommyUP » zo 24 jun 2012, 19:36

Hallo, ik ben TommyUP, ik heb mijn rijbewijs nog niet gehaald, al ben ik er wel mee bezig. Ik denk erover om een vw up! Te kopen als mijn eerste auto. Vinden jullie de Up! Een aanrader als eerste auto? Of is dat niet verstandig? Ik wil graag zuinig rijden, en daar is de up volgens mij meer dan goed voor.

TommyUP!

oubaasje
Vagling liefhebber

Re: Even voorstellen

Bericht door oubaasje » zo 24 jun 2012, 20:07

Welkom tommyUP.
Denk dat het heel verstandig is om de Up! als eerste auto te kiezen. Bij mij gaat dat (helaas) niet meer en zal het (waarschijnlijk) mijn laatste auto zijn. Ik hoop echter niet dat mijn auto al spoedig beschikbaar komt als tweedehands
Hoop dat je spoedig je rijbewijs haalt en je dan kunt genieten van het rijplezier met de Up!.
Ad

tommyUP
Forum newbie

Bericht door tommyUP » zo 24 jun 2012, 22:49

Hoi Ad,
dank je wel. Ik denk dat ik ook wel gaat kiezen voor de up! Uiteindelijk. Oef, dat is heel naar (understatement). Ik zal niet vragen wat er aan de hand is, want dat is te persoonlijk wat mij betreft. Maar ik wil je wel het beste wensen, en nog vele jaren rijplezier in de up!

henri
Forum eindbaas
Contacteer:

Bericht door henri » ma 25 jun 2012, 09:26

Als je financieel niet krom hoeft te liggen voor een nieuwe Up, dan is aanschaf het overwegen waard.

Anders zou ik lekker kiezen voor een compacte auto van 10-15 jaar oud; goedkoop in aanschaf en afschrijving en, mits met een kritische blik aangeschaft, ook voordelig in onderhoud. Ook met bijvoorbeeld een 106 of een Starlet is eenvoudig een verbruik van 1:17 of gunstiger te scoren.

tommyUP
Forum newbie

Bericht door tommyUP » ma 25 jun 2012, 12:14

Ik kan het wel lijden, maar ik weet niet of ik 12000 euro over heb voor zo'n kleine auto.. Zo'n oude auto zie ik eerlijk gezegt niet zitten. Dus uiteindelijk gaat het denk ik toch de up worden

jUPiter
Vagling liefhebber

Bericht door jUPiter » ma 25 jun 2012, 19:26

Welkom op dit forum, veel succes met het maken van je keuze. ;)
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

tommyUP
Forum newbie

Bericht door tommyUP » wo 27 jun 2012, 18:08

Dank je wel, ik denk dat het wel goed gaat komen!

Up-Jury
Donateur member

Bericht door Up-Jury » do 28 jun 2012, 11:12

Welkom Tommy!

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » vr 29 jun 2012, 10:24

Welkom hier!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Psycho_Mantis
Vagling liefhebber

Bericht door Psycho_Mantis » za 30 jun 2012, 14:22

Vergeet niet dat de verzekering voor een up voor beginnende bestuurders duur is.
Je betaald bij volkswagen 130 euro per maand voor je verzekering, bij anwb zelfs 140 euro per maand. Bij een collectieve verzekering kost het 80 euro per maand.
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met een oudere auto, misschien een voorloper van de up nemen?

tommyUP
Forum newbie

Bericht door tommyUP » za 30 jun 2012, 14:38

En hoeveel is de verzekering ongeveer bij 3 schadevrije jaren?

THID
Vagling liefhebber

Bericht door THID » za 30 jun 2012, 15:05

tommyUP schreef:En hoeveel is de verzekering ongeveer bij 3 schadevrije jaren?
dat kan je berekenen op http://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx

je kan dan aan het eind van het invullen meerdere maatschappijen met elkaar vergelijken :)
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Martin33
Vagling liefhebber

Bericht door Martin33 » za 30 jun 2012, 17:52

THID schreef:

je kan dan aan het eind van het invullen meerdere maatschappijen met elkaar vergelijken :)
Ik vind die site van indipender een klein beetje misleidiend. Je "vergelijkt" verzekeringen maar kijk dan eens heel goed naar de inhoud en voorwaarden. Die kunnen erg verschillen en daardoor de prijs dus ook. Vul voor jezelf maar eens bij indipender de verzekering in en ga dan naar de site van die verzekeraar en doe daar hetzelfde. Je krijgt dus twee verschillende bedragen en over het geheel betaal je ongeveer hetzelfe bij nagenoeg dezelfde opties.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

jUPiter
Vagling liefhebber

Bericht door jUPiter » za 30 jun 2012, 18:40

Martin33 schreef:
THID schreef:

Ik vind die site van indipender een klein beetje misleidiend. Je "vergelijkt" verzekeringen maar kijk dan eens heel goed naar de inhoud en voorwaarden. Die kunnen erg verschillen en daardoor de prijs dus ook. Vul voor jezelf maar eens bij indipender de verzekering in en ga dan naar de site van die verzekeraar en doe daar hetzelfde. Je krijgt dus twee verschillende bedragen en over het geheel betaal je ongeveer hetzelfe bij nagenoeg dezelfde opties.
Ik denk dat je helemaal gelijk in hebt Martin! zelf zou ik liever iets meer betalen bij een bekende naam dan wat minder euros bij een onbekende verzekeraar

THID
Vagling liefhebber

Bericht door THID » za 30 jun 2012, 18:49

Martin33 schreef:Ik vind die site van indipender een klein beetje misleidiend. Je "vergelijkt" verzekeringen maar kijk dan eens heel goed naar de inhoud en voorwaarden. Die kunnen erg verschillen en daardoor de prijs dus ook. Vul voor jezelf maar eens bij indipender de verzekering in en ga dan naar de site van die verzekeraar en doe daar hetzelfde. Je krijgt dus twee verschillende bedragen en over het geheel betaal je ongeveer hetzelfe bij nagenoeg dezelfde opties.
jUPiter schreef:Ik denk dat je helemaal gelijk in hebt Martin! zelf zou ik liever iets meer betalen bij een bekende naam dan wat minder euros bij een onbekende verzekeraar
uiteraard pas je daar ook je eigen filter op toe, maar je kan in ieder globaal bepalen wat een verzekering je ongeveer gaat kosten. Lijkt me nooit verstandig om op basis van 1 bron te bepalen wat je doet ;)
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

jUPiter
Vagling liefhebber

Bericht door jUPiter » za 30 jun 2012, 19:01

THID schreef:
Martin33 schreef:Ik vind die site van indipender een klein beetje misleidiend. Je "vergelijkt" verzekeringen maar kijk dan eens heel goed naar de inhoud en voorwaarden. Die kunnen erg verschillen en daardoor de prijs dus ook. Vul voor jezelf maar eens bij indipender de verzekering in en ga dan naar de site van die verzekeraar en doe daar hetzelfde. Je krijgt dus twee verschillende bedragen en over het geheel betaal je ongeveer hetzelfe bij nagenoeg dezelfde opties.
jUPiter schreef:Ik denk dat je helemaal gelijk in hebt Martin! zelf zou ik liever iets meer betalen bij een bekende naam dan wat minder euros bij een onbekende verzekeraar
uiteraard pas je daar ook je eigen filter op toe, maar je kan in ieder globaal bepalen wat een verzekering je ongeveer gaat kosten. Lijkt me nooit verstandig om op basis van 1 bron te bepalen wat je doet ;)
Uiteraard THID, daar heb je een goed punt ;)

tommyUP
Forum newbie

Bericht door tommyUP » za 30 jun 2012, 23:25

Psycho_Mantis schreef:Vergeet niet dat de verzekering voor een up voor beginnende bestuurders duur is.
Je betaald bij volkswagen 130 euro per maand voor je verzekering, bij anwb zelfs 140 euro per maand. Bij een collectieve verzekering kost het 80 euro per maand.
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met een oudere auto, misschien een voorloper van de up nemen?
Ik heb het even bekeken, en ik kan het wel redelijk makkelijk veroorloven. Dus dit wordt geen struikelblok voor mij. Wel waardeer ik je advies!

Plaats reactie