velgen

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: velgen

Bericht door oubaasje » zo 24 jun 2012, 21:12

wat is een "zwarte diffuser"? Op het fotootje hierboven zie ik niks extra zwarts. en wat is daar zo mooi aan?
Ik zie alleen maar een door z'n knieën gezakte up. Stoer?
Ad

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: velgen

Bericht door Ron UP » zo 24 jun 2012, 21:40

Ad, dat is t zwarte middenstuk aan de onderkant vd bumper, heb ik ook foto van viewtopic.php?f=4&t=350&start=50
Moet je van houden natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Ron UP op zo 24 jun 2012, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
TimUp
Forum newbie
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 09:34
Locatie: Sittard

Re: velgen

Bericht door TimUp » zo 24 jun 2012, 21:41

Met de diffusor bedoelen ze het onderste deel van de bumper dat hier zwart gemaakt is..

Dat is het gedeelte waarbij hier die 2 uitlaatjes in uitkomen.. normaal zou dat gewoon wit zijn.. Vind het zelf ook wel cool!

Afbeelding
High Up! | 75pk BMT | Dynamic Pakket | Executive Pakket | Dark Grey | 5-drs

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: velgen

Bericht door Ron UP » zo 24 jun 2012, 21:44

Juist Tim!!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: velgen

Bericht door oubaasje » zo 24 jun 2012, 21:53

Rijdt de up daar ook beter door? Of krijg je met zo'n zwarte diffusor meer verlekkerde blikken?

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: velgen

Bericht door up! » zo 24 jun 2012, 22:13

oubaasje schreef:Rijdt de up daar ook beter door? Of krijg je met zo'n zwarte diffusor meer verlekkerde blikken?
Het oog wil ook wat, oubaasje. Ik vind die Mini velgen helemaal niks, maar de 17-inch up GT velgen vind ik wel weer mooi.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: velgen

Bericht door Ron UP » ma 25 jun 2012, 07:44

oubaasje schreef:Rijdt de up daar ook beter door? Of krijg je met zo'n zwarte diffusor meer verlekkerde blikken?
Hahaha ja nog meer vrouwelijk schoon Ad :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: velgen

Bericht door Psycho_Mantis » ma 25 jun 2012, 08:27

up! schreef:
oubaasje schreef:Rijdt de up daar ook beter door? Of krijg je met zo'n zwarte diffusor meer verlekkerde blikken?
Het oog wil ook wat, oubaasje. Ik vind die Mini velgen helemaal niks, maar de 17-inch up GT velgen vind ik wel weer mooi.
De velgen gaan nog wel, maar die doorgezakte look bevalt me echt niet.

HTD
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jun 2012, 19:45

Re: velgen

Bericht door HTD » ma 25 jun 2012, 19:34


tommyUP
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 01:21

Re: velgen

Bericht door tommyUP » ma 09 jul 2012, 15:11

HTD schreef:Link naar een andere forum:

http://www.motor-talk.de/forum/fertig-w ... 81222.html
Woow mooie velgen! Weet jij misschien hoe ze heten en hoe duur ze zijn/hoe ze verkrijgbaar zijn? Dank je wel!

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: velgen

Bericht door pvaken » ma 09 jul 2012, 17:39

tommyUP schreef:
HTD schreef:Link naar een andere forum:

http://www.motor-talk.de/forum/fertig-w ... 81222.html
Woow mooie velgen! Weet jij misschien hoe ze heten en hoe duur ze zijn/hoe ze verkrijgbaar zijn? Dank je wel!
Zijn Emotion wheels Corse in de uitvoering zilver.
Je hebt ze ook nog in het mat zwart.

http://www.jms-fahrzeugteile.de/Alufelg ... 23748.html

179.90 Euro per stuk.
Kan zo snel geen Nederlandse webshop vinden, weet niet of deze shop naar Nederland verzend.
Winkel lig net onder stuttgart, dus wel wat enthousiast om ze even op te halen.
Zijn wel zeer geslaagde velgen inderdaad.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

tommyUP
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 01:21

Re: velgen

Bericht door tommyUP » di 10 jul 2012, 13:18

pvaken schreef:
tommyUP schreef:
HTD schreef:Link naar een andere forum:

http://www.motor-talk.de/forum/fertig-w ... 81222.html
Woow mooie velgen! Weet jij misschien hoe ze heten en hoe duur ze zijn/hoe ze verkrijgbaar zijn? Dank je wel!
Zijn Emotion wheels Corse in de uitvoering zilver.
Je hebt ze ook nog in het mat zwart.

http://www.jms-fahrzeugteile.de/Alufelg ... 23748.html

179.90 Euro per stuk.
Kan zo snel geen Nederlandse webshop vinden, weet niet of deze shop naar Nederland verzend.
Winkel lig net onder stuttgart, dus wel wat enthousiast om ze even op te halen.
Zijn wel zeer geslaagde velgen inderdaad.
Dank je wel! Ik denk dat ik dan toch maar voor vergelijkbare velgen in Nederland gaat zoeken. Maar ik heb mn up! nog niet eens besteld, dus eigenlijk loop ik op de zaken vooruit, haha!

Gebruikersavatar
Hetzer
Forum newbie
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jul 2012, 10:47
Locatie: Voorne-Putten

Re: velgen

Bericht door Hetzer » za 14 jul 2012, 09:45

Heb zelf gekozen via de dealer voor 16" Mak Iguan velegn en dan in de mat witte uitvoering

Afbeelding
Afbeelding
2x SKODA CITIGO ( 1x Black Elegance IRC-Edition, 16" White MAK, 1x White Arctic, 14" Black APUS). En opzoek naar een mooie SKODA Octavia-1RS Hatcback

Gebruikersavatar
Hetzer
Forum newbie
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jul 2012, 10:47
Locatie: Voorne-Putten

Re: velgen

Bericht door Hetzer » za 14 jul 2012, 11:55

High-up! schreef:Begreep ook dat VW opzich niet originele volgen keurt en opneemt in hun assortiment, maar dat de originele 'eigen' velgen van VW kwalitatief beter zouden zijn.. Ze zouden een betere gewichtsverdeling hebben vanuit de fabriek ofzo. Weet niet of dit waar is, tis mij ook maar verteld.
Nee geloof me, standaard Vw, Skoda of Seat velgen zijn echt veel zwaarde dan after market velgen
Heb regelmatig wat orginele velgen op de weegschaal gehad.
VW gaat ook in zee, met merken zoals MAK en Ronal, welke ook velgen leveren voor het VW assortiment, deze merken vallen ook onder Conti, welke weer onder VW vallen.

kijk maar eens op http://www.vwwielengids.nl of http://www.skodawielengids.nl voor het assortiment.

allemaal via de dealer met garantie te leveren 8-)
2x SKODA CITIGO ( 1x Black Elegance IRC-Edition, 16" White MAK, 1x White Arctic, 14" Black APUS). En opzoek naar een mooie SKODA Octavia-1RS Hatcback

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: velgen

Bericht door pvaken » za 14 jul 2012, 12:31

Hetzer schreef:
High-up! schreef:Begreep ook dat VW opzich niet originele volgen keurt en opneemt in hun assortiment, maar dat de originele 'eigen' velgen van VW kwalitatief beter zouden zijn.. Ze zouden een betere gewichtsverdeling hebben vanuit de fabriek ofzo. Weet niet of dit waar is, tis mij ook maar verteld.
Nee geloof me, standaard Vw, Skoda of Seat velgen zijn echt veel zwaarde dan after market velgen
Heb regelmatig wat orginele velgen op de weegschaal gehad.
VW gaat ook in zee, met merken zoals MAK en Ronal, welke ook velgen leveren voor het VW assortiment, deze merken vallen ook onder Conti, welke weer onder VW vallen.

kijk maar eens op http://www.vwwielengids.nl of http://www.skodawielengids.nl voor het assortiment.

allemaal via de dealer met garantie te leveren 8-)
Het hangt er denk ik ook wel vanaf wat voor merk velgen je kiest.
Een setje velgen van 300 euro bij de lokale bandenboer zal inderdaad niet dezelfde kwaliteit hebben als een goede set borbet velgen of een dergelijk ander merk.
Overigens maakt VW zijn velgen ook niet zelf maar bestellen ze die gewoon bij dezelfde aftermarket producenten (Ronal, BBS Etc).
Enige is dat ze een VW branding krijgen (logo en bestelnummer) zodat het lijkt of ze van VW zijn.

PON is importeur van Continental welke weer importeur is van die merken velgen.
Dat is dus ook de reden dat je bij je lokale VW dealer die merken met garantie kan kopen.
Ik zeg hiermee absoluut niet dat het geen goede velgen zijn, alleen er zijn wel degelijk zeer goede (en wellicht wel betere) aftermarket velgen te koop.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: velgen

Bericht door pvaken » wo 18 jul 2012, 20:14

Hetzer schreef:Heb zelf gekozen via de dealer voor 16" Mak Iguan velegn en dan in de mat witte uitvoering

Afbeelding
Afbeelding
Weet je ook welke maat banden hieronder komen ?
Volgens mij zijn dit 7J velgen en zou 185 wel heel erg krap worden (als het al past)
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: velgen

Bericht door Witte Reus » wo 18 jul 2012, 23:15

Hetzer schreef:Heb zelf gekozen via de dealer voor 16" Mak Iguan velegn en dan in de mat witte uitvoering

Afbeelding
Afbeelding
Erg mooie velg :!: :!: Had m zelf ook mn verlanglijstje staan.
(Helaas voor de Up/Mii/Citigo niet verkrijgbaar in - mijn voorkeur - zilver gelakt)
pvaken schreef: Weet je ook welke maat banden hieronder komen ?
Volgens mij zijn dit 7J velgen en zou 185 wel heel erg krap worden (als het al past)
Heb onder mn Up ook 16x7J velgen icm 185 banden. Banden staan licht getrokken op de velg maar niet in storende mate. Band is (minimaal) breder dan de velg.
Up7.jpg
Up7.jpg (113.78 KiB) 6595 keer bekeken
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: velgen

Bericht door Toine » do 19 jul 2012, 13:01

Gaaf zo de velgen lijken zo ook groter met die iets getrokken band, alleen wel ff vorzichtig met de stoeprandjes..... 8-)
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: velgen

Bericht door pvaken » do 19 jul 2012, 16:18

Witte Reus schreef:
Hetzer schreef:Heb zelf gekozen via de dealer voor 16" Mak Iguan velegn en dan in de mat witte uitvoering
Erg mooie velg :!: :!: Had m zelf ook mn verlanglijstje staan.
(Helaas voor de Up/Mii/Citigo niet verkrijgbaar in - mijn voorkeur - zilver gelakt)
pvaken schreef: Weet je ook welke maat banden hieronder komen ?
Volgens mij zijn dit 7J velgen en zou 185 wel heel erg krap worden (als het al past)
Heb onder mn Up ook 16x7J velgen icm 185 banden. Banden staan licht getrokken op de velg maar niet in storende mate. Band is (minimaal) breder dan de velg.
Had je een speciale reden om niet breder te gaan dan 185, kreeg je anders problemen met aanlopen ?
Ik vind een wat getrokken band ook wel mooi staan, alleen zou altijd als de dood zijn dat ik een stoepje zou raken :(
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: velgen

Bericht door Witte Reus » do 19 jul 2012, 16:24

pvaken schreef: Had je een speciale reden om niet breder te gaan dan 185, kreeg je anders problemen met aanlopen ?
Ik vind een wat getrokken band ook wel mooi staan, alleen zou altijd als de dood zijn dat ik een stoepje zou raken :(
Hele speciale reden: krenterigheid :lol: Konden de standaard geleverde banden gewoon overgezet worden.

Inderdaad wel een beetje uitkijken met parkeren maar zoals al gezegd, de banden zijn nog steeds een fractie breder dan de velg dus t valt mee.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Plaats reactie