Gisteren onze oude trouwe Move Up! uit 2012 bij de dealer ingeleverd en een nieuwe High Up! TSI mee naar huis genomen.
Halleluja, wat een feest.
De afgelopen 6 jaar waren qua vreugde ook niet bepaald ondermaats, maar dit is toch wel de overtreffende trap. De verschillen met de Move Up! zijn fors. Dat zijn, behalve de luxere afwerking van de High Up!, voor ons: 5 deuren, cruise control, climate control, stoelverwarming, panorama schuifdak, beats audio installatie, DAB+ radio, art velours stoelen, parkeersensors, elektrisch bedienbaar/verwarmbare spiegels, zwarte dakhemel, 16 inch triangle velgen en natuurlijk het TSI motorblok.
En dan het rijden. Wat een enorm verschil. Het schakelen, sturen, ontkoppelen, alles voelt totaal anders. Lichter, makkelijker, moeiteloos. Hoewel we het vanwege het inrijden rustig aan moeten doen, is het aanwezige vermogen al direct voelbaar onder het gaspedaal. Vanaf 1500 toeren rolt een diepe grom het interieur binnen en maakt de auto een sprong voorwaarts. Een rotonde nemen in z'n 2, 3 of 4: het kan allemaal. Tot zo'n 80 km/u is hij ook duidelijk stiller dan de Move Up!. Bij 120 km/u is er meer geluid dan we gewend waren, maar dit is hoofdzakelijk wind en komt volgens mij van de 16' banden en het panoramadak. Met dit dak hebben we ondanks het weer natuurlijk wel zitten spelen, en het is opvallend hoe het gevoel van vrijheid toeneemt wanneer je ook een wereld boven je ziet, en voelt. Laat het voorjaar maar komen!
Tot zover deze lofzang
![Yellow :bow-yellow:](./images/smilies/bow/yellow.gif)
Hierbij wat foto's van onze nieuwe Up!. Nog wel iets opmerkelijks: Bij thuiskomst kwam ik er achter dat er helemaal geen TSI embleem achterop te vinden is (bij de dealer wel 40 keer omheen gelopen maar niet opgemerkt). Heb vandaag contact met ze opgenomen en ze geven eerlijk toe dat ze totaal niet begrijpen waarom het er niet opzit en niemand het heeft opgemerkt. Ze zijn andere aanwezige TSI's langsgelopen en daar stond het wel op. Mij is beloofd dat het uiteindelijk wel goed komt maar het even kan duren, omdat ze de importeur daarover willen spreken....