benzine verbruik in de praktijk
Re: benzine verbruik in de praktijk
Hou nu al een tijdje mn verbruik bij via Spritmonitor en kom op 5l/100km gemiddeld uit. Ik rij rustig, schakel snel op en op de snelweg meestal 100 - 110 km/u. Best tevreden erover. Record op 1 tank is 725km dus @FUP: respect
Re: benzine verbruik in de praktijk
Had van de getankt en toen bijna de 735 aangetikt maar er ging ook gelijk 34 liter in
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
- lina
- Forum newbie
- Berichten: 15
- Lid geworden op: vr 21 jul 2017, 12:39
- Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik hou het verbruik van mijn Mii bij in excel en kom met mijn redelijke korte ritten (180 km woon-werkverkeer verdeeld over 4 dagen) uit op ongeveer 1:20Joch3m schreef:Hou nu al een tijdje mn verbruik bij via Spritmonitor en kom op 5l/100km gemiddeld uit. Ik rij rustig, schakel snel op en op de snelweg meestal 100 - 110 km/u. Best tevreden erover. Record op 1 tank is 725km dus @FUP: respect
Het vreemde is alleen dat mijn brandstofmeter op dit moment bijvoorbeeld aangeeft dat ik na 442 km pas op de helft van mijn tank zit.
SEAT Mii 3deurs 60 pk 2013
- lina
- Forum newbie
- Berichten: 15
- Lid geworden op: vr 21 jul 2017, 12:39
- Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik heb ook maar meteen een phuel-account gemaakt. En ook hier liep ik aan tegen het niet-herkennen van mij kenteken. Dus maar handmatig ingevuldTwitNour schreef:Daar kan ik het niet anders dan mee eens zijn natuurlijk Probeer het eens uit, ik hoor graag wat je ervan vindt. Je kunt er inderdaad mooi je verbruik bijhouden, en daarnaast ook nog alle andere kosten rondom je auto. Zeker waard om het eens te bekijken.
SEAT Mii 3deurs 60 pk 2013
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Dat is niet zo vreemd, dat hebben alle Vaglings (en veel andere auto's). De brandstofmeter werkt via een vlotter in de tank, en geeft slechts een indicatie. Bij de meeste auto's met een kleine tank is die aanduiding heel onzuiver. Pas als de tank voor 2/3 leeg is begint de aanduiding een wat reëler beeld te geven, maar voor die tijd klopt het dus niet met de gereden kilometers. Als je een boordcomputer hebt, geeft de aanduiding van hoeveel km's je nog met de tankinhoud kunt rijden een beter beeld, hoewel ook niet helemaal zuiver.lina schreef:...
Het vreemde is alleen dat mijn brandstofmeter op dit moment bijvoorbeeld aangeeft dat ik na 442 km pas op de helft van mijn tank zit.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- lina
- Forum newbie
- Berichten: 15
- Lid geworden op: vr 21 jul 2017, 12:39
- Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Re: benzine verbruik in de praktijk
Boordcomputer? Nee, zo luxe is mijn Miinion nietAutheo schreef:Dat is niet zo vreemd, dat hebben alle Vaglings (en veel andere auto's). De brandstofmeter werkt via een vlotter in de tank, en geeft slechts een indicatie. Bij de meeste auto's met een kleine tank is die aanduiding heel onzuiver. Pas als de tank voor 2/3 leeg is begint de aanduiding een wat reëler beeld te geven, maar voor die tijd klopt het dus niet met de gereden kilometers. Als je een boordcomputer hebt, geeft de aanduiding van hoeveel km's je nog met de tankinhoud kunt rijden een beter beeld, hoewel ook niet helemaal zuiver.lina schreef:...
Het vreemde is alleen dat mijn brandstofmeter op dit moment bijvoorbeeld aangeeft dat ik na 442 km pas op de helft van mijn tank zit.
Daarom hou ik de km's bij op de dagteller.
SEAT Mii 3deurs 60 pk 2013
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik krijg meer meldingen dat de kentekengegevens op Phuel inderdaad niet altijd opgehaald kunnen worden. Dit is iets waar ik nog mee bezig ben om op te lossen. Gelukkig kun je op Phuel ook handmatig je autogegevens invoeren
UPDATE: als het goed is werkt het nu weer naar behoren en kunnen alle kentekens gevonden worden.
UPDATE: als het goed is werkt het nu weer naar behoren en kunnen alle kentekens gevonden worden.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik ben niet iemand die bij ritten van 130-250km op de snelweg (of zelfs meer) constant 100 kan rijden.
Bij welke snelheid (graag bijvermelding gp-snelheid of teller snelheid) is het verbruik nog 1:18 en hoger?
Bij welke snelheid (graag bijvermelding gp-snelheid of teller snelheid) is het verbruik nog 1:18 en hoger?
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Hoezo kan je niet 100 rijden . Probeer gewoon eens 110 rijd ik ook altijd en zeer zuinig met 1 op 21-26. Het is meer ontspannen reizen dan iedere keer op links als het druk is.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik snap het wel, 100 is gewoon een k*t snelheid op de snelweg.
Ik vind 130 het lekkerste rijden, heb je tenminste nog enigzins het gevoel dat je opschiet.. (al valt dat niet mee in Nederland)
Wat het gebruik dan is? Geen idee. Als de tank leeg is gooi ik hem weer vol.
Ik vind 130 het lekkerste rijden, heb je tenminste nog enigzins het gevoel dat je opschiet.. (al valt dat niet mee in Nederland)
Wat het gebruik dan is? Geen idee. Als de tank leeg is gooi ik hem weer vol.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Het is hier al veel vaker ter sprake gekomen: de tijdwinst van boven de 110 km/u rijden is vrij klein, terwijl het verschil in verbruik tussen 110 of 120/130 in verhouding best groot is. Wie voor elke 5 minuten eerder op een rit van ongeveer een uur een euro extra wil betalen is daar natuurlijk vrij in. Zelf kies ik voor 5 minuten meer rijplezier per rit. Als ik dat de hele week naar en van m'n werk doe scheelt me dat minstens 10 euro en veel stress
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Helaas heb ik dat soort mensen altijd voor me zitten als ik gewoon door wil rijden
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Een baan naar links en je bent er vanaf toch?
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Zolang de eco rijders van die baan afblijven gaat het perfect ja, alleen gaat dat in de praktijk helaas niet zo..
Re: benzine verbruik in de praktijk
met 100(op te teller) moet je de helft van de tijd remmen omdat iemand anders weer net wat langzamer rijd (of van baan wisselen maar met 2 a 3 rijstroken hou je dan de racers op) 110 echte km per uur zou ik het nog wel volhouden (bijna 120km/u op teller) , 130-140 hoeft ook niet perse, maar vind 130 op teller huidige auto (ergens rond de 122/123 echte km/u) toch wel een fijne snelheid. Maar als me toekomstig upje dermate meer zuipt vind ik het ook weer zo zonde...
Op vakantie is het verschil tussen 100-110 of 120-140 (afhankelijk welk land/weg) toch echt een wereld van verschil in aankomsttijd.
Op vakantie is het verschil tussen 100-110 of 120-140 (afhankelijk welk land/weg) toch echt een wereld van verschil in aankomsttijd.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Juist daarom heeft het geen enkele zin om dan toch harder te willen. Als je je daaraan ergert, heb jij juist zelf minder rijplezier. Advies: erger je dus niet, en geniet gewoon van je rit, ook als die iets langer duurt wanneer je achter zo'n eco rijder zit. En zodra die dan (eindelijk, puf puf) weer aan de kant gaat, kun jij weer je portemonnee leeg laten lopen als je wilt.dennuus1 schreef:Helaas heb ik dat soort mensen altijd voor me zitten als ik gewoon door wil rijden
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Als mensen niet de maximale toegestane snelheid rijden ben ik sws geïrriteerd.
De snelheden in Nederland zijn al zo laag, en dan zijn er ook nog mensen die nóg langzamer rijden, dat gaat er bij mij niet in.
In Duitsland daarentegen kan ik heerlijk rijden, mensen houden daar veel meer rekening met elkaar op de weg.
1 baans weg; max toegestane snelheid (met normale weersomstandigheden)
Meer baans weg; langzaam rijdend verkeer rechts, vlot verkeer links.
Iets waar we in Nederland absoluut wat van kunnen leren, want het rijd gewoon veel fijner. Mensen ergeren zich minder, gaan dus netter rijden, en het verkeer verloopt veel vloeiender.
De snelheden in Nederland zijn al zo laag, en dan zijn er ook nog mensen die nóg langzamer rijden, dat gaat er bij mij niet in.
In Duitsland daarentegen kan ik heerlijk rijden, mensen houden daar veel meer rekening met elkaar op de weg.
1 baans weg; max toegestane snelheid (met normale weersomstandigheden)
Meer baans weg; langzaam rijdend verkeer rechts, vlot verkeer links.
Iets waar we in Nederland absoluut wat van kunnen leren, want het rijd gewoon veel fijner. Mensen ergeren zich minder, gaan dus netter rijden, en het verkeer verloopt veel vloeiender.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vervelende is dat veel 120/130 wegen 2 max 3 baans zijn, en juist de 80/100 wegen 3/4/5 baans.....
Ik voel wel wat voor een maximum snelheid per rijstrook, of zij, een minimum snelheid voor de linkerbaan..
Ik voel wel wat voor een maximum snelheid per rijstrook, of zij, een minimum snelheid voor de linkerbaan..
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Even naar 120/130 op links en weer afzakken naar rechts is inderdaad heel moeilijk maar het ligt ook aan de auto hoor, in de up is zuinig rijden leuker. In de Audi is planken weer leuker
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ook als je het gas intrapt is een Up zuinig, wij rijden er gemiddeld 1:18 mee, en we rijden gewoon vlot.