Ervaring e up?
Ervaring e up?
Goede dag,
Zijn er meerdere forumleden die een e-up rijden?
Mijn wachten is na 2 weken beloont en sinds een kleine week mag ik rond rijden in deze auto.
Nu twijfel wel heel erg of we een laadpaal aan willen schaffen (1450 euro) of dat we blijven laden via stopcontact.
Dus hoor het graag of iemand ervaring heeft en het echt zoveel tijd scheelt dat het de investering waard is.
Voor de leuk wat foto van de auto erbij.
Alvast bedankt
Zijn er meerdere forumleden die een e-up rijden?
Mijn wachten is na 2 weken beloont en sinds een kleine week mag ik rond rijden in deze auto.
Nu twijfel wel heel erg of we een laadpaal aan willen schaffen (1450 euro) of dat we blijven laden via stopcontact.
Dus hoor het graag of iemand ervaring heeft en het echt zoveel tijd scheelt dat het de investering waard is.
Voor de leuk wat foto van de auto erbij.
Alvast bedankt
Re: Ervaring e up?
Ervaring met de E-Up heb ik zeker. Wij hebben er 2 als demo auto rijden. Als je veel rijd is een laadpaal echt wel een must.
Laden aan 220 duurt dan gewoon echt te lang.
Laden aan 220 duurt dan gewoon echt te lang.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ervaring e up?
Maar wat is het verschil dan, vraag ik mij af? Is het aan een laadpaal twee keer zo snel? Of misschien wel meer?
Re: Ervaring e up?
Kgroot hoelang duurt het laden via de paal?
Nu ben ik 6 tot 6,5 uur kwijt aan het laden.
Naar verwachting heb ik genoeg aan 2 ladingen per week.
En nog een vraagje kan ik op carnet ook zien hoeveel km ik op een lading rij of alleen per rit?
Alvast bedankt weer
Nu ben ik 6 tot 6,5 uur kwijt aan het laden.
Naar verwachting heb ik genoeg aan 2 ladingen per week.
En nog een vraagje kan ik op carnet ook zien hoeveel km ik op een lading rij of alleen per rit?
Alvast bedankt weer
Re: Ervaring e up?
De helft van de tijd tov 220v
Je kan het alleen per rit zien via de E-Remote app
Je kan het alleen per rit zien via de E-Remote app
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Ervaring e up?
Wat een geld voor zo'n paal.
Zijn er tegenwoordig al meer particulieren die een electrische auto kopen?
Zijn er tegenwoordig al meer particulieren die een electrische auto kopen?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option
Re: Ervaring e up?
Op dit moment vooral zakelijk. Ik heb nu 5 E-Golfen particulier en 3 e-ups verkocht
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Ervaring e up?
Ik kan particulieren een e up aanraden. mits je niet veel km's per dag maakt.
Hier in de omgeving verder nog geen mensen tegen gekomen die particulier een e up rijden.
Wat ik wel mis is dat ik dus niet zo uit kan lezen hoeveel kilometers ik op mijn lading heb gereden.
Binnenkort maar eens in verdiepen en een kw meter kopen voor het stopcontact.
Hopelijk reageren er hier meer e up rijders om ervaringen en tips uit te wisselen.
Hier in de omgeving verder nog geen mensen tegen gekomen die particulier een e up rijden.
Wat ik wel mis is dat ik dus niet zo uit kan lezen hoeveel kilometers ik op mijn lading heb gereden.
Binnenkort maar eens in verdiepen en een kw meter kopen voor het stopcontact.
Hopelijk reageren er hier meer e up rijders om ervaringen en tips uit te wisselen.
Re: Ervaring e up?
Je kan de dagteller resetten elke keer als je laad
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Ervaring e up?
Dat er niet veel particulieren in een E-up rijden zal ook met de hoge vanaf prijs te maken hebben.
Voor dat geld heb je ook een heel erg mooie gewone Up, en hou je nog steeds heel erg veel geld over voor de wegen elasting en benzine.
Ik weet dat dat niet het doel van de auto is, das is schoner zijn en uitstoot reduceren.
Maar voor de meeste particulieren geld nog steeds hun eigen portomonee als doel numero uno.
Ik vind gewoon 26.000 voor een up belachelijk veel... ongeacht toegepaste techniek...
Voor dat geld heb je ook een heel erg mooie gewone Up, en hou je nog steeds heel erg veel geld over voor de wegen elasting en benzine.
Ik weet dat dat niet het doel van de auto is, das is schoner zijn en uitstoot reduceren.
Maar voor de meeste particulieren geld nog steeds hun eigen portomonee als doel numero uno.
Ik vind gewoon 26.000 voor een up belachelijk veel... ongeacht toegepaste techniek...
Re: Ervaring e up?
3eUp schreef:Ik kan particulieren een e up aanraden. mits je niet veel km's per dag maakt.
Hopelijk reageren er hier meer e up rijders om ervaringen en tips uit te wisselen.
Present!
Over twee weken rijden,. dus dan hoor ik graag wat je do's en don't zijn.
Ik heb precies dezelfde gekocht: een witte, facelift model. Ik ga thuis een (tweedehands) laadpaal plaatsen, al moet de gemeente dan wel thuis geven ( Wil 'm in gemeentegrond plaatsen, zodat de kabel onder het trottoir kan, anders gaan mensen alleen maar struikelen 's nachts ).
Ik heb de auto zelf partikulier gekocht, geen lease of wat ook dus. M'n werkgever zal misschien een paal willen laten plaatsen, maar ik denk niet dat ik 'm nodig heb (of dat collega's dan raar gaan kijken, als ik stroom van de zaak betrek ). We zien wel.
Wat is jouw 'praktijk ' bereik 3eUp? Ik rij veel, maar vooral kortere afstanden, de beloofde 160km haal je in de praktijk nooit. Ik verwacht dat ik met 80 km per rit ruim uit kom. Tussendoor gewoon altijd en overal de snoer uit rollen.