Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbediening
Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbediening
Heeft iemand het al geprobeerd dat wanneer je de 'open' knop van de afstandbediening 5 sec. ingedrukt houdt, de ramen automatisch open gaan? Andere volkswagens en audi's hebben deze mogelijkheid wel namelijk en vind het persoonlijk ook wel handig.
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
en heeft de up! het?
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
- Berichten: 200
- Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Niet t openen geproberd. Wel t sluiten. Bij de Golf gingen bij t afsluiten met de AB en t ingedrukt houden van de knop de ramen na 2-3 seconden omhoog. Helaas de Up heeft dit niet. Dus ben bang dat t de andere kant op ook niet werkt.
Overigens: ook de raambediening met de deurschakelaars is anders. Golf had 2 drukniveau's. 1e was vasthouden en loslaten bij ver genoeg open, het 2e niveau was doordrukken en loslaten en vervolgens ging t raam helemaal open. Omgekeerd t zelfde voor sluiten. Bij de Up is ie gewoon simpel. Naar beneden of omhoog is gewoon vasthouden.
Wat een simpel autootje is die Up toch
Overigens: ook de raambediening met de deurschakelaars is anders. Golf had 2 drukniveau's. 1e was vasthouden en loslaten bij ver genoeg open, het 2e niveau was doordrukken en loslaten en vervolgens ging t raam helemaal open. Omgekeerd t zelfde voor sluiten. Bij de Up is ie gewoon simpel. Naar beneden of omhoog is gewoon vasthouden.
Wat een simpel autootje is die Up toch
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
net geprobeerd en idd, werkt niet.vwholic schreef: Wat een simpel autootje is die Up toch
simpel uppie en dus ook geen lampje in de kofferbakruimte.
woeps .... ander topic
- High-up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 546
- Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
- Locatie: Groningen
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
MAar wel een onderhoudsstand van de ruitenwissers...
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Ik blijf het zeggen, er zitten wat onlogische 'besparingen' in de Up, die m.i. nou niet voor 1000 euro aan meerkosten zouden zijn. Raam die niet automatisch werkt (1 druk op de knop of via de AB) is tot daar aan toe, maar geen lampjes in de schakelaars?!? Kom op, er moeten toch draden naar toe haha. Maar dat is off topic Als je de 'basis' zaken wel zou hebben in een Up, tm een kofferbak lampje, wat dan?!? 100 euro duurder totaal... poeh poeh.
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Er zit geen comfort sluiting in de UP helaas ook gaan de ramen niet automatisch neer boven heb ik gemerkt
Dit is waarschijnlijk ook niet te programmeren
Dit is waarschijnlijk ook niet te programmeren
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
tja, zal wel te maken hebben dat het onderhoudsgevoeliger is? Dus minder onderhoudskosten?
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel ||
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Ik denk dat men niet moet vergeten dat we hier te maken hebben met een A segment auto, het is al vrijwel de duurste in het segment als je hem hetzelfde aankleed als zijn tegenhangers, en iedere vorm van besparing op kosten en fabricage is niet meer dan logisch. 100 euro duurder bovenop de prijs die die al duurder is, vergeet dat niet, dat maakt voor een hoop mensen echt wel uit en zullen ze veel eerder kijken naar een Picanto/Twingo/Aygo etc. Het is geen auto bedoelt voor een groep kopers die niet op de aanschaf prijs lettenPaulus schreef:Ik blijf het zeggen, er zitten wat onlogische 'besparingen' in de Up, die m.i. nou niet voor 1000 euro aan meerkosten zouden zijn. Raam die niet automatisch werkt (1 druk op de knop of via de AB) is tot daar aan toe, maar geen lampjes in de schakelaars?!? Kom op, er moeten toch draden naar toe haha. Maar dat is off topic Als je de 'basis' zaken wel zou hebben in een Up, tm een kofferbak lampje, wat dan?!? 100 euro duurder totaal... poeh poeh.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Daar heb je ook wel weer gelijk inRoyVisser schreef:Ik denk dat men niet moet vergeten dat we hier te maken hebben met een A segment auto, het is al vrijwel de duurste in het segment als je hem hetzelfde aankleed als zijn tegenhangers, en iedere vorm van besparing op kosten en fabricage is niet meer dan logisch. 100 euro duurder bovenop de prijs die die al duurder is, vergeet dat niet, dat maakt voor een hoop mensen echt wel uit en zullen ze veel eerder kijken naar een Picanto/Twingo/Aygo etc. Het is geen auto bedoelt voor een groep kopers die niet op de aanschaf prijs lettenPaulus schreef:Ik blijf het zeggen, er zitten wat onlogische 'besparingen' in de Up, die m.i. nou niet voor 1000 euro aan meerkosten zouden zijn. Raam die niet automatisch werkt (1 druk op de knop of via de AB) is tot daar aan toe, maar geen lampjes in de schakelaars?!? Kom op, er moeten toch draden naar toe haha. Maar dat is off topic Als je de 'basis' zaken wel zou hebben in een Up, tm een kofferbak lampje, wat dan?!? 100 euro duurder totaal... poeh poeh.
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
- Berichten: 200
- Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Deze bewering ben ik t niet helemaal mee eens. Om even te illustreren waarom niet heb ik even een klein vergelijkje gemaakt met de volgende auto's. Ik denk overigens dat dat de meest gekochte uitvoeringen zullen zijn.RoyVisser schreef: Ik denk dat men niet moet vergeten dat we hier te maken hebben met een A segment auto, het is al vrijwel de duurste in het segment als je hem hetzelfde aankleed als zijn tegenhangers, en iedere vorm van besparing op kosten en fabricage is niet meer dan logisch. 100 euro duurder bovenop de prijs die die al duurder is, vergeet dat niet, dat maakt voor een hoop mensen echt wel uit en zullen ze veel eerder kijken naar een Picanto/Twingo/Aygo etc. Het is geen auto bedoelt voor een groep kopers die niet op de aanschaf prijs letten
Up 60PK Move (9.400) Aygo Comfort (9.390) Twingo Collection (9.690) Picanto Comfort Pack (9.690)
Geen van de concurrenten beschikt over ESP. De Aygo en Twingo hebben geen hoofd/gordijnairbags. De Aygo zelfs geen zij-airbags. De Up heeft in tegenstelling tot de rest geen remassistent maar wel weer het city emergency systeem.
Bij de Up is airco + audioinstallatie een optie terwijl dit bij de rest standaard is.
De Up en de Picanto hebben beide een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en een in delen neerklapbare achterbank. De andere twee niet.
*bron: autoweek*
VW zet dus duidelijk in op veiligheid de rest op meer zichtbare zaken. Tellen we de airco + radio op bij de prijs van de Up dan komt ie op 10.190. Bij de Picanto ESP erbij en dan kost die 10.185. De Aygo en Twingo zijn niet op hetzelfde (veiligheids)niveau te brengen.
Kies je de goedkoopste van het stel dan krijg je een auto zonder ESP, zonder de nodige airbags, een mini-bagage ruimte, een mindere bouwkwaliteit (neem alleen t achterklepje al), beduidend mindere rij-eigenschappen, aanzienlijk minder comfort (geluid) en .......... vergeet ik nog iets?
Voor de Twingo geldt hetzelfde verhaal, zij het in mindere mate.
Als echt alleen "goedkoop" het criterium is dan vallen de Up en de Picanto direct buiten de boot. Kijk je iets verder dan zijn dit de betere aanbiedingen (met de Up op nr. 1 uiteraard )
Elke auto is een optelsom van compromissen. Alleen, hoe goedkoper de auto moet zijn, hoe lastiger t probleem wordt voor de fabrikant.Paulus schreef:Ik blijf het zeggen, er zitten wat onlogische 'besparingen' in de Up, die m.i. nou niet voor 1000 euro aan meerkosten zouden zijn. Raam die niet automatisch werkt (1 druk op de knop of via de AB) is tot daar aan toe, maar geen lampjes in de schakelaars?!? Kom op, er moeten toch draden naar toe haha. Maar dat is off topic Als je de 'basis' zaken wel zou hebben in een Up, tm een kofferbak lampje, wat dan?!? 100 euro duurder totaal... poeh poeh.
VW had om t de concurrentie lastig te maken de veiligheidsvoorzieningen kunnen beperken tot het hoogstnoodzakelijk en daarvoor in de plaats een radio en airco standaard kunnen maken (ala Aygo). Of zoals Kia: de veiligheidsvoorziening (ESP) een optie en de airco er af fabriek in. Zat manieren om de auto goedkoper te laten lijken maar linksom of rechtsom, alles voor een lage prijs kan niet en goed en goedkoop gaan zelden of nooit samen. Uitrusting kost geld, maar bouwkwaliteit en veiligheid ook. Ga er maar aan staan.
En natuurlijk: ik zou ik een knopje links voor t rechter raam wel fijn vinden, een lampje in de kofferbak is ook best handig, graag ook een axiaal verstelbaar stuur. Een ander wil graag een armsteun, een derde regelbare dashboard verlichting en de vierde een touwtje aan de hoedenplank. En zo kan je nog even doorgaan.
Bekijk het eens zo: in 1989/1990 kochten we voor (omgerekend) 9.600 euro een polo 3-deurs 1.3CL. Voor datzelfde geld hebben we nu een Move Up met 60pk. Kwa formaat heel vergelijkbare auto's. Maar de laatse is (een beetje) sneller en toch zuiniger en voorzien van heel veel meer luxe en veiligheid. En dat voor minder geld. Bijna 25 jaar !!!! later, terwijl zo'n beetje alles alleen maar duurder is geworden. En ik weet het, t is geen 1990 meer, maar zijn we zo verwend en ontevreden geworden dat we zelfs kunnen klagen over een lampje of een touwtje?
Schaamte is hier op z'n plaats
Ter illustratie: Ziet iemand t verschil?
De Up is gewoon veel te leuk om je druk te maken over of zelfs maar stil te staan bij dit soort futiliteiten. En anders verkopen, een paar duizend euri extra lappen en een Polo kopen waar t wel allemaal in zit.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
- Up-Jury
- Donateur member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Erm.... Ik heb net me up en mijn ramen gaan niet open met mijn AB, maakt niet uit wat ik doe maar mijn ramen gaan niet open met mijn AB. Ook als ik ze open heb gaan ze niet dicht met mijn AB.
Topic ging hier toch over
Topic ging hier toch over
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
- Berichten: 200
- Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Up-Jury schreef:Erm.... Ik heb net me up en mijn ramen gaan niet open met mijn AB, maakt niet uit wat ik doe maar mijn ramen gaan niet open met mijn AB. Ook als ik ze open heb gaan ze niet dicht met mijn AB.
Topic ging hier toch over
U heeft helemaal gelijk. Liet me even gaan toen t kofferbaklampje weer s voorbij kwam k Zal t niet meer doen
Wat die ramen betreft: bij een paar anderen is het net zo dus uw Up wijkt niet af van andere Up's. Topic closed
Tenzij ze nu ineens ..............
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
als je de sleutel in de deur steekt kan je dan wel de ramen bedienen of ook niet is bij de skoda fabia van mijn vader wel niet via ab maar wel via deur.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
- Nemad
- Vagling liefhebber
- Berichten: 132
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Nee!!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
das jammer
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Re: Ramen automatisch open bij ingedrukte knop afstandbedien
Geweldig om te lezen dit topic hahahaha
waar de medemens zich al niet druk om kan maken
waar de medemens zich al niet druk om kan maken