Beste mensen,
Wat is het aanhaalmoment voor wielbouten voor de Up met lichtmetalen velgen?
Voor veel auto's kan ik die vinden, maar de up staat er telkens niet bij (mogelijk gebruikt iedereen dezelfde lijst).
"Standaard" is 120 Nm, is dat goed genoeg?
Aanhaalmoment wielbouten
Aanhaalmoment wielbouten
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Aanhaalmoment wielbouten
Volgens het instructieboekje 110 Nm, maar 120 Nm is m.i. nauwelijks verschil. Wel consequent één waarde aanhouden, om kromtrekken van de remschijf te voorkomen!Sijo schreef:Beste mensen,
Wat is het aanhaalmoment voor wielbouten voor de Up met lichtmetalen velgen?
Voor veel auto's kan ik die vinden, maar de up staat er telkens niet bij (mogelijk gebruikt iedereen dezelfde lijst).
"Standaard" is 120 Nm, is dat goed genoeg?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Aanhaalmoment wielbouten
inderdaad 110 nm voor lichtmetalen velgen.
niet alle momentsleutels kun je exact op 110 nm zetten, als je daar maar dicht in de buurt zit is het goed.
bij lichtmetalen velgen is het wel belangrijk dat je ze niet te vast zet in verband met het risico dat er dan haarschuren kunnen ontstaan langs de wielbout /moer gaten en dat is uiteraard niet gewenst.
niet alle momentsleutels kun je exact op 110 nm zetten, als je daar maar dicht in de buurt zit is het goed.
bij lichtmetalen velgen is het wel belangrijk dat je ze niet te vast zet in verband met het risico dat er dan haarschuren kunnen ontstaan langs de wielbout /moer gaten en dat is uiteraard niet gewenst.
Re: Aanhaalmoment wielbouten
ok, dank allemaal!
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.