Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Pieter » di 22 mei 2012, 09:27

Het is misschien een beetje vloeken op een forum dat er zowel is voor de Up-rijders als voor de bezitters van de Citigo of Mii, maar ik stel de vraag toch maar: Welke is mooier???

Ik zag laatst voor het eerst een Citigo rijden. Ik wist meteen dat het geen Up was, ondanks de identieke zijkant, want de wagen was groen. En die kleur levert VW niet.

Het frontje van de Citigo is natuurlijk in lijn met de andere skoda-neuzen. Dan vind ik het frontje van de Up hipper. Maar de achterkant van de Citigo vind ik wat minder 107/C1/Aygo-achtig, doordat de klep deels in de carosseriekleur is gespoten. De Mii heb ik overigens nog niet in het eggie gezien.
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Witte Reus » di 22 mei 2012, 10:30

Zonder twijfel de Up!.

De auto is als Up! ontworpen. Als je dat moet ombouwen naar een ander merk-gezicht dan is de kans dat daar een bijzonder geslaagde auto uitkomt niet zo groot. Het VW front staat de auto t beste, de zijkant is net even leuker (3-deurs) en de achterkant vind ik bij zowel de Skoda als de Seat een beetje geforceerd. Het moest anders maar t is niet gelukt om dat een beetje mooi te doen.

Maar "mooi" blijft persoonlijk. Ben eigelijk wel benieuwd of er mensen zijn die één van de andere wel mooier vinden.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door TOP UP! » di 22 mei 2012, 12:19

Ik vind van de 3 deurs uitvoeringen de Up! het mooist omdat deze het sportiefst eruit ziet vanwege het schuine ruitje achter. Als ik een 5 deurs moet kiezen dan zou ik, afhankelijk van de uitvoering,misschien voor een skoda gaan.... hoewel de High Up! wel weer een mooier interieur heeft...hmmmm


http://www.skoda.nl/modellen/citigo/fot ... gallery1=5

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door nol » do 24 mei 2012, 07:35

De Up!! Vooral de achterkant bij de andere merken vind ik er toch minder mooi uitzien.
De voorkant van de Seat vind ik ook erg mooi.

dinkys
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 11:12

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door dinkys » do 24 mei 2012, 09:34

Wat een moeilijke vraag.

Ik heb alle 3 de modellen geconfigureerd. Qua prijs scheelt het niet veel (Take UP!, Citigo Active en de MII Reference).
Ik hoop op een actie bij de dealer; 3 halen 1 betalen ;) .

Take UP!:
Achterkant doet enigszinds denken aan de PSA/Toyota drieling (glazen achterklep).
Wel vind ik dat vw er goed aan heeft gedaan om achter de glazenklep de UP! van plaatwerk te voorzien.

Citigo Active:
Geen aanvullende informatie t.o.v. de UP!/MII.

MII Reference:
Niet voorzien van wieldoppen. Zojuist een configuratie gemaakt en zonder wieldoppen ziet de MII er ook zeer goed uit.

Ik denk (als de keus valt op de VAG-drieling) ik voor alle 3 een offerte laat maken en de auto waar onder aan de streep het laagste bedrag staat bestel.
Op de site van VW zag ik wel een actie staan met de UP. De Citigo (15 juni) & MII zijn nog niet officieel geariveerd bij de dealers.

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Nemad » ma 28 mei 2012, 20:47

Tuurlijk de Up!
Veel eigenzinniger!
Ook de gebruikte materialen zijn net iets mooier!
Standaard is de Up! iets completer!
Denk ook eens na over de restwaarde!
Misschien is de Up! wel iets duurder, maar dat betaald zich vanzelf weer terug.
Straks koop je per ongeluk een gebruikte Citigo of MII zonder stuurbekrachtiging of ESP!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door up! » ma 28 mei 2012, 22:54

De up natuurlijk. De achterklep vind ik mooier (veel strakker), de grille is mooier, het interieur is mooier, en de prijs is zo ongeveer hetzelfde... En degenen die de achterklep van een up! vergelijken met een 107: gooi maar eens de up klep dicht, gaat als een kluis dicht 8-)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door RoyVisser » wo 30 mei 2012, 20:27

Er staat hier een Mii in het hotel waar ik nu zit, op de fotos vond ik hem er beter uitzien als in het echt, vooral de achterlichten lijken wel heel erg droevig te kijken. Kwa interieur is het typisch een Seat met het seat stuurtje etc. De inleg is metallic silver/grijs, dat valt toch wel erg tegen, zeker bij een rode auto, het misstaat gewoon op een of andere manier.

Ik ben trouwens wel benieuwd of de achterklep van de Mii in de Up! past, denk dat een witte up! met het onderste gedeelte van de klep ook wit wat minder Lancia achtig oogt :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door up! » wo 30 mei 2012, 21:25

Bij nader inzien vind ik ze alle 3 even mooi 8-)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Tom Westendorp » do 31 mei 2012, 08:51

Ik vind het overall aanzicht van de up wat mooier. Wat liever zo u wilt. De Citigo vind ik een erg zakelijk gelikt karretje en de Mii kijkt een beetje stoer uit zijn koplampen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Ron UP » do 31 mei 2012, 19:59

Eventjes een paar foto's van de Skoda 5 deurs
http://uk.autoblog.com/2012/02/20/skoda ... w/#photo-7
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door henri » do 31 mei 2012, 20:05

Kijk ik er soms overheen of worden de Mii en de Citigo helemaal niet geleverd met de dubbele bodem in de kofferbak? Toch wel een detail dat ik erg handig vind aan de Up.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Witte Reus » vr 01 jun 2012, 09:47

Ron UP schreef:Eventjes een paar foto's van de Skoda 5 deurs
http://uk.autoblog.com/2012/02/20/skoda ... w/#photo-7
Ligt t aan mij of is t interieur van de Citigo echt zo grauwig als op de foto? De indruk is toch dat t allemaal een stuk saaier oogt dan in de Up
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Johannus » di 05 aug 2014, 15:11

Is een up! eigenlijk te voorzien van een Mii of Citigo achterklep?

Ik snap dat 't wellicht door sommigen al heilig schennis wordt gezien, maar de glazen klep is nu net dat gene dat mij niet aanstaat. Waarom niet? Omdat het glas niet strak is. Al meerdere up! -jes bekeken, en telkens weer valt 't mij op dat er behoorlijk wat 'spanning' in het glas lijkt te zitten. Vooral in het ondoorzichtige, zwarte, onderste deel dat aan de klep zit gelijmt.

(overigens: ik heb als eens een up! zien rijden waarvan de achterruit gesneuveld was.. dat ziet er ook raar uit: hol blok met glasscherven :-) Was een ritje naar de glasboer waarschijnlijk, want die zit hier om de hoek.
Eco-up! kilometervretertje

Gebruikersavatar
Ketoembar
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 04:16

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Ketoembar » di 05 aug 2014, 22:04

Jullie zullen mij wel vervloeken, maar ik vind de voorbumper en de achterklep van de Up! echt foeilelijk.
Die zwarte rand in de voorbumper vind ik een erg kinderlijk uiterlijk. Die zwarte achterklep vind ik ook niks.
Dat waren voor mij de reden dat ik voor de Skoda gekozen heb.
Sorry, maar dat is mijn mening. Ik wil niemand kwetsen hoor. Ieder zijn ding en mening.

Afbeelding

Afbeelding

Waarschijnlijk vinden de up rijder het dus andersom :D
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Tom Westendorp » di 05 aug 2014, 22:17

Johannus schreef:Is een up! eigenlijk te voorzien van een Mii of Citigo achterklep?

Ik snap dat 't wellicht door sommigen al heilig schennis wordt gezien, maar de glazen klep is nu net dat gene dat mij niet aanstaat. Waarom niet? Omdat het glas niet strak is. Al meerdere up! -jes bekeken, en telkens weer valt 't mij op dat er behoorlijk wat 'spanning' in het glas lijkt te zitten. Vooral in het ondoorzichtige, zwarte, onderste deel dat aan de klep zit gelijmt.

(overigens: ik heb als eens een up! zien rijden waarvan de achterruit gesneuveld was.. dat ziet er ook raar uit: hol blok met glasscherven :-) Was een ritje naar de glasboer waarschijnlijk, want die zit hier om de hoek.
Volgens mij is dat al gedaan. Maten zijn volgens mij hetzelfde.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door RobertJ » wo 06 aug 2014, 08:46

Ketoembar schreef:Jullie zullen mij wel vervloeken, maar ik vind de voorbumper en de achterklep van de Up! echt foeilelijk.
Die zwarte rand in de voorbumper vind ik een erg kinderlijk uiterlijk. Die zwarte achterklep vind ik ook niks.
Dat waren voor mij de reden dat ik voor de Skoda gekozen heb.
Sorry, maar dat is mijn mening. Ik wil niemand kwetsen hoor. Ieder zijn ding en mening.

Afbeelding

Afbeelding

Waarschijnlijk vinden de up rijder het dus andersom :D
Het maakte mij echt geen hol uit welke ik reed, als de uitrusting / opties maar gelijk waren. de voorbumper, achterbumper en klep vond ik wel leuker (breekt wat meer, maakt hem iets breder) maar de keuze is bepaald door mn vriendin, die vond de up wel vele malen leuker. En nee, mijn vriendin is niet minderjarig :P uiteindelijk was het nog de goedkoopste ook, al was het verschil miniem.

De skoda kwam het duurste uit. (Mii sport met korting was echt een koopje: 12250 voor sport met cc, parksens, navi, stoelverw 5deurs, met lak(nog te kiezen)) maar de high up kwam op 12500 met het leerpakket bovenop de andere opties. Skodas niet veel verder op ingegaan, buiten de actie/voorraadmodellen(14'') weinig korting.

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Altos » wo 06 aug 2014, 09:17

Timing is alles met een auto kopen, ik heb mijn Citigo voor een heerlijk bedrag kunnen kopen, daar winnen VW en Seat niet van...echter was dat alweer 4 maanden geleden...elke maand is er weer een ander merk/dealer met een scherpe aanbieding.
Zelf vind ik ook de Citigo het mooiste, de "stoere?" neus van de Seat vind ik niet bepaald stoer, De Up vind ik geen mooie bumpers en achterklep hebben al zie ik zoms een zwarte met veel chroom rijden en dan denk ik weleens...was ook mooi geweest...keuze's zijn soms zo lekker simpel :)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Ron UP » wo 06 aug 2014, 09:33

Smaken verschillen..
Ik vind juist de zwarte op de voorbumper lekker breed maken en de achterklep is eigenlijk alleen maar mooi als het achterraam zelf ook donker is. Van een golfende glasplaat heb ik trouwens geen last van
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Nicoup! » wo 06 aug 2014, 11:03

Smaken verschillen inderdaad, naast dat ik de up! gewoon net wat vernieuwde vind, denk ik ook inderdaad aan de rest waarde.
Deze ligt bij de up! toch echt aanzienlijk hoger.

Ohja, en het stuur van de Skoda tja .... :naughty:

Plaats reactie