Nieuwe VW UP in Genève
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Met die Cupra van je? Ik mag hopen dat dat gelul is. Een standaard Cupra trekt nog als een lier na 4500 toeren. Anders is dat ding wel echt bagger slecht gemapt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Is typisch voor motortypes waar de zuinigheid en het rijcomfort primeert , meestal diezels maar ook sommige bezinemotoren zoals de TSI. Als de GTI er ooit komt ( ) dan zal die zeker ook een andere mapping krijgen
up! Black BMT 75pk 3d
Re: Nieuwe VW UP in Genève
3 cilinder turbo motoren worden steeds meer gemeengoed.
Ook Fiat zou de 2 cilinder TwinAir motor doorontwikkelen naar een 3 cilinder motor.
Zonder turbo ± 80 pk met turbo 120 pk.
Peugeot (Citroën) zou ook nadenken over een turbo versie van hun 3 cilinder. (108 GTI)
Ook Fiat zou de 2 cilinder TwinAir motor doorontwikkelen naar een 3 cilinder motor.
Zonder turbo ± 80 pk met turbo 120 pk.
Peugeot (Citroën) zou ook nadenken over een turbo versie van hun 3 cilinder. (108 GTI)
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Riddick schreef:3 cilinder turbo motoren worden steeds meer gemeengoed.
Ook Fiat zou de 2 cilinder TwinAir motor doorontwikkelen naar een 3 cilinder motor.
Zonder turbo ± 80 pk met turbo 120 pk.
Peugeot (Citroën) zou ook nadenken over een turbo versie van hun 3 cilinder. (108 GTI)
Ik vind het schitterend van die kleine turbo wagentjes, en die 108 gti lijkt mij een goed idee!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Die 108 gti is echt heel gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Onder deze 108 zitten peugeot rcz velgen, oogt wel erg leuk.
Alleen een up/mii/citigo rijdt vele malen beter!
Alleen een up/mii/citigo rijdt vele malen beter!
Re: Nieuwe VW UP in Genève
De nieuwe UP! TSI is te bestellen in duitsland , €1250 duurder als 60pk en €650 als de 75pk.
Vw High UP! TSI Bluemotion , Drive pakket , DAB+, 135Pk-230NM Vagtechniek ,18"OZ Ultraleggera,KW schroefset.
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Betere map als dit krijg je niet maar max koppel bij 2750 toeren en max vermogen bij 4200 dus daarboven heeft het weinig zin meerPetrolhead Tom schreef:Met die Cupra van je? Ik mag hopen dat dat gelul is. Een standaard Cupra trekt nog als een lier na 4500 toeren. Anders is dat ding wel echt bagger slecht gemapt.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Maar het is toch geen diesel?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Tom,
Een turbomotor heeft een andere vermogensopbouw dan een atmospherische motor. Het vermogen is vooral beschikbaar in het onderste en in het middengebied. De atmospherische motor heeft vooral vermogen en koppel bij hogere toerentallen. Er zijn wel kunstgrepen mogelijk, zoals bijvoorbeeld bij Porsche en Ferrari turbo's, waardoor er nog extra vermogen beschikbaar komt bij hogere toerentallen. Dan hebben we het vooral over mechanische kunstgrepen zoals registeroplading met minimaal twee turbo's van verschillende formaten en nokkenasverstellingen (in en uitlaat) met meer trappen die erg kostbaar zijn. Koppel is overigens het belangrijkste en eindvermogen is pas belangrijk bij zeer hoge topsnelheden boven 250 Km/h.
Edwin
Een turbomotor heeft een andere vermogensopbouw dan een atmospherische motor. Het vermogen is vooral beschikbaar in het onderste en in het middengebied. De atmospherische motor heeft vooral vermogen en koppel bij hogere toerentallen. Er zijn wel kunstgrepen mogelijk, zoals bijvoorbeeld bij Porsche en Ferrari turbo's, waardoor er nog extra vermogen beschikbaar komt bij hogere toerentallen. Dan hebben we het vooral over mechanische kunstgrepen zoals registeroplading met minimaal twee turbo's van verschillende formaten en nokkenasverstellingen (in en uitlaat) met meer trappen die erg kostbaar zijn. Koppel is overigens het belangrijkste en eindvermogen is pas belangrijk bij zeer hoge topsnelheden boven 250 Km/h.
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
En een turbo heeft geen toeren nodig om
Op gang te komen? Als je turbo afbouwt na 4200 toeren is de turbo veel te klein.
Op gang te komen? Als je turbo afbouwt na 4200 toeren is de turbo veel te klein.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Nee, dat was vroeger zo bij bijvoorbeeld een Porsche Turbo in 1976 en bij een BMW 2002 Turbo.
Ik heb in die tijd in beide auto's gereden en dat was geen pretje en eigenlijk levensgevaarlijk. Tegenwoordig hebben auto's kleine turbo's die al druk opbouwen vanaf 1.000 UP/M en hun maximale toerental van het schoepenrad bereiken bij 4 tot 4.500 UP/M. daarna zou je, zoals al eerder geschreven, een veel grotere turbo er bij moeten hebben die het maximale toerental van het schoepenrad pas bij 6 tot 7000 UP/M bereikt. Registeroplading dus anders krijg je hetzelfde probleem zoals bij de vroege turbo's. Onderin geen vermogen en pas bij 3,4 tot 4.000 UP/M heeft de turbo voldoende druk waarna je gekatapulteerd wordt.
Ik heb in die tijd in beide auto's gereden en dat was geen pretje en eigenlijk levensgevaarlijk. Tegenwoordig hebben auto's kleine turbo's die al druk opbouwen vanaf 1.000 UP/M en hun maximale toerental van het schoepenrad bereiken bij 4 tot 4.500 UP/M. daarna zou je, zoals al eerder geschreven, een veel grotere turbo er bij moeten hebben die het maximale toerental van het schoepenrad pas bij 6 tot 7000 UP/M bereikt. Registeroplading dus anders krijg je hetzelfde probleem zoals bij de vroege turbo's. Onderin geen vermogen en pas bij 3,4 tot 4.000 UP/M heeft de turbo voldoende druk waarna je gekatapulteerd wordt.
Audi A8 D3 en andere auto's
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Ik begrijp het principe van twinscroll en kleine en grote turbo achter elkaar en variabele turbo en dergelijke. Wat ik niet begrijp is een dat een auto die meer vermogen levert dan een standaard auto en dus getuned is dat vermogen veel eerder kan leveren dan de fabriek.
http://www.autoweek.nl/autotest/1619/se ... ra-18-20vt" onclick="window.open(this.href);return false; de Ibiza cupra levert normaal zijn vermogen bij 5500 toeren hoe kan die van Kevin dat dan 1300 toeren eerder doen? Dat zou betekenen dat er een veel kleinere turbo op zit die efficienter werkt bij minder toeren, maar dat zou tevens betekenen dat die turbo minder vermogen levert. Dat is volgens mij niet het geval dus ik begrijp het niet.
Please help me.
http://www.autoweek.nl/autotest/1619/se ... ra-18-20vt" onclick="window.open(this.href);return false; de Ibiza cupra levert normaal zijn vermogen bij 5500 toeren hoe kan die van Kevin dat dan 1300 toeren eerder doen? Dat zou betekenen dat er een veel kleinere turbo op zit die efficienter werkt bij minder toeren, maar dat zou tevens betekenen dat die turbo minder vermogen levert. Dat is volgens mij niet het geval dus ik begrijp het niet.
Please help me.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Met een beetje mazzel betaal je dan in Nederland een meerprijs van rond de 1500 euro; is nog te overzien als de C02 toeslag meevalt. Ben benieuwd hoe de nieuwe Mii en Citigo eruit gaan zien. Ik heb vaak geroepen dat mijn huidige Up mijn eerste en mijn laatste nieuwe auto is. Nu begint het toch wel weer te kriebelenJEROEN206 schreef:De nieuwe UP! TSI is te bestellen in duitsland , €1250 duurder als 60pk en €650 als de 75pk.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Wanneer een kleinere turbo zijn maximale turbodruk afgeeft bij lagere toeren, wil dat niet zeggen dat er minder vermogen vrijkomt dan bij een grotere turbo. Alleen het toerental is lager waarna er geen of minder vermogen bijkomt na dat maximale toerental. Het gaat uiteindelijk om de maximale turbodruk. De rest heb ik al beschreven.
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Duitse configurator staat nu ook online, dus genieten maar!
Eerste goede nieuws lijkt de beperkte meerprijs voor de TSI te zijn. In Duitsland is het goed mogelijk een TSI Beats of Highline met wat extra opties voor ruim onder de 20k samen te stellen. Tel er circa 2000 bij op, want NL, en het is nog steeds niet heel gek.
Zelf heb ik een configje gemaakt met:
- 1.0 TSI 12V 90
- Highline
- Lakkcombinatie Rood-Zwart (wil eigenlijk rood wit, maar dat bestaat gewoon niet, erg jammer. Witte velgen zijn wel mogelijk) De Colour pakketten voegen een leuke striping op de skirts toe maar dan zit je vast aan een bepaald type velg en kan je geen zwart dak meer krijgen.
- 16" lichtmetaal Upsilon (standaard is het 15" voor de Highline, de 17" vind ik te groot)
- Interieur antraciet/creme met antraciet/creme/rode stoelen en pixel dash red (eigenlijk wil ik liever een effen rood dash, zoals nu ook bestaat voor de huidige Up. Dit lijkt echter niet meer mogelijk, je zit direct vast aan het pixel motiefje)
- Paketten: Drivers Plus (cruise controle en city emergency brake) Storage (bagagenetjes) en Maps More (phone bracket, radio composition phone, 6 speakers ipv 2)
- Overige meeruitvoering: Climatronic en parkeersensoren achter
- Totaalprijs 16.5K
Overige merkwaardigheden aan de configurator naast bovenstaande opmerkingen:
- mistpitten niet los te krijgen
- geen alternatieve hoofdverlichting in de zin van xenon of full led
- veel limitaties in de kleurcombi's, zo is wit met rode spiegelkappen enkel mogelijk als je de Beats pakt
- geen andere stoelen met meer grip mogelijk voor de TSI
- Highline geeft je direct verwarmde stoelen
De High Up zit sowieso goed in de spullen. Je krijgt bijv ook het nieuwe multifunctionele leren stuur standaard. En die vermaledijde stoelverwarming dus ook. Had liever cruise control gehad maar ja
Eerste goede nieuws lijkt de beperkte meerprijs voor de TSI te zijn. In Duitsland is het goed mogelijk een TSI Beats of Highline met wat extra opties voor ruim onder de 20k samen te stellen. Tel er circa 2000 bij op, want NL, en het is nog steeds niet heel gek.
Zelf heb ik een configje gemaakt met:
- 1.0 TSI 12V 90
- Highline
- Lakkcombinatie Rood-Zwart (wil eigenlijk rood wit, maar dat bestaat gewoon niet, erg jammer. Witte velgen zijn wel mogelijk) De Colour pakketten voegen een leuke striping op de skirts toe maar dan zit je vast aan een bepaald type velg en kan je geen zwart dak meer krijgen.
- 16" lichtmetaal Upsilon (standaard is het 15" voor de Highline, de 17" vind ik te groot)
- Interieur antraciet/creme met antraciet/creme/rode stoelen en pixel dash red (eigenlijk wil ik liever een effen rood dash, zoals nu ook bestaat voor de huidige Up. Dit lijkt echter niet meer mogelijk, je zit direct vast aan het pixel motiefje)
- Paketten: Drivers Plus (cruise controle en city emergency brake) Storage (bagagenetjes) en Maps More (phone bracket, radio composition phone, 6 speakers ipv 2)
- Overige meeruitvoering: Climatronic en parkeersensoren achter
- Totaalprijs 16.5K
Overige merkwaardigheden aan de configurator naast bovenstaande opmerkingen:
- mistpitten niet los te krijgen
- geen alternatieve hoofdverlichting in de zin van xenon of full led
- veel limitaties in de kleurcombi's, zo is wit met rode spiegelkappen enkel mogelijk als je de Beats pakt
- geen andere stoelen met meer grip mogelijk voor de TSI
- Highline geeft je direct verwarmde stoelen
De High Up zit sowieso goed in de spullen. Je krijgt bijv ook het nieuwe multifunctionele leren stuur standaard. En die vermaledijde stoelverwarming dus ook. Had liever cruise control gehad maar ja
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Ik ben echt heel benieuwd naar de Nederlandse prijzen. Al verwacht ik in september de up! GTI en wacht ik daar dus sowieso op.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Nieuwe VW UP in Genève
de nieuwe up in DE vanaf ongeveer 10.000 euro te koop (9800 en nogwat)
http://www.autobild.de/artikel/vw-up-fa ... 38331.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autobild.de/artikel/vw-up-fa ... 38331.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Hmmm nog even een paar maanden doorsparen! Maar super zo'n configurator, lekker 'spelen'.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Nieuwe VW UP in Genève
In de duitse configurator kun je een Load Up! bestellen (voorheen heette die in NL, de Cargo Up!) die staat al als 5 deurs online.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !