Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 jan 2016, 08:40

Het slechte nieuws blijft zich opstapelen voor Volkswagen. Inmiddels is het concern aangeklaagd in de VS en kan de boete oplopen tot wel 80 miljard euro. Dat is meer dan de huidige beurswaarde. De aandelenkoers keldert intussen weer vrolijk verder.

Wat denken jullie? Gaat VAG kopje onder of loopt het met een sisser af?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » wo 06 jan 2016, 10:32

Het loopt niet met een sisser af, maar Volkswagen gaat ook niet ten onder. Misschien dat het bedrijf over 5 jaar alleen nog uit Volkswagen bestaat.

Wat een toestand. Dacht ik 3 jaar geleden een auto te kopen van een degelijk gerenommeerd zeer vooruitstrevend bedrijf. De verkoop van VW-occasions lijdt er overigens geheel niet onder. Ook niet van de besmette modellen.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 jan 2016, 11:08

Ik ben heel benieuwd. Er zal geschikt moeten gaan worden en de beleggers uit Dubai zijn ineens ook een stuk minder toeschietelijker met de dollars.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » wo 06 jan 2016, 22:30

De Duitse regering zal als het echt moet toch wel willen voorkomen, dat VW omvalt?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » do 07 jan 2016, 07:33

Die gaan VW echt niet een doodsteek toebrengen maar als de Amerikaanse overheid doorgaat en er komen nog wat landen bij dan kan het hard gaan natuurlijk. Reken er maar niet op dat de investeerders in Dubai nog steeds staan te springen om te herinvesteren in het concern. De olieprijzen zijn laag en ze hebben het afgelopen kwartaal waarschijnlijk de helft van hun inleg zien verdampen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » do 07 jan 2016, 11:57

Ja, nou, wij hebben er iig geen invloed op. Afwachten dus.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » do 07 jan 2016, 13:34

Ik las vanmorgen al dat Volkswagen mogelijk auto's terug moet gaan kopen. Die zullen wel allemaal de schredder ingaan als dat zo is.

Volgens Roland Koopman is de claim van de VS aan het adres van VW een oorlogsverklaring aan Berlijn en ondertussen knalt de aandelenkoers weer omlaag. Gaat lekker.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » di 12 jan 2016, 09:31

Inmiddels hebben 5.000 mensen zich aangemeld bij de stichting Volkswagen claim.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2498 ... gen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door robbert-h » di 12 jan 2016, 11:17

Petrolhead Tom schreef:Ik las vanmorgen al dat Volkswagen mogelijk auto's terug moet gaan kopen. Die zullen wel allemaal de schredder ingaan als dat zo is.

Volgens Roland Koopman is de claim van de VS aan het adres van VW een oorlogsverklaring aan Berlijn en ondertussen knalt de aandelenkoers weer omlaag. Gaat lekker.
Ik heb eerder het idee dat de VS nu Volkswagen gebruikt om hun eigen vervuiling uit het zicht te houden.
Ben het eens dat wanneer je iets koopt het moet doen wat er op papier staat en dat vervuiling moet worden tegen gegaan maar het is hypocriet van de VS om dit op zo'n manier aan te pakken.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » di 12 jan 2016, 11:25

Het is absoluut absurd. Wat denk je van het feit dat Volkswagen het zo goed doet in Rusland en China. Dat zit de Yankees ook niet lekker. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door edwin blank » di 12 jan 2016, 18:05

De claimfantasten hebben hopelijk diepe zakken. Dit soort "procedures" kunnen jaren duren met geen enkel uitzicht op een bevredigend resultaat. Het is aan hun te bewijzen dat er überhaupt sprake is van langdurige waardevermindering. En dan nog moeten ze aantonen dat dit een gevolg is van "dieselgate". Soms schaam ik mij voor leden uit mijn beroepsgroep die mensen feitelijk misleiden voor eigen gewin. Er wordt veel geroepen over VW zonder enige kennis van zaken. We moeten hier in Europa zeker niet de idiote "claimcultuur" overnemen van de VS. Het rechtssysteem in de VS is door en door verrot en volstrekt onbetrouwbaar. De totale kosten van de boetes zullen overigens voor VW meevallen in tegenstelling tot wat door "deskundigen" wordt beweerd. De jurisprudentie is duidelijk: miljarden verdampen in de VS meestal tot miljoenen. Dat er een flinke gevolgschade zal zijn is inmiddels ook in Wolfsburg doorgedrongen. Ik schat de totale kosten in op ongeveer 15 miljard euro verdeeld over minstens 3 á 6 boekjaren. Vervelend maar wel betaalbaar.
Audi A8 D3 en andere auto's

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » di 12 jan 2016, 18:15

Het is idd niet te hopen, dat we hier net zo'n claimcultuur krijgen. Volkswagen overleeft het wel, maar het zal wel een tijdje schrapen worden.

Ik ken niemand in mijn omgeving, die nu zegt geen Volkswagen meer te willen hebben.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » di 12 jan 2016, 19:34

Wiebes heeft vandaag laten weten dat de staatskas amper inkomsten misloopt omdat de gehele vloot met sjoemel auto's nog geen 400 voertuigen groot is in Nederland. 400 voertuigen! Waar hebben we het over? Als dat werkelijk het geval is dan is voornoemde rechtszaak waarschijnlijk geen lang leven beschoren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door robbert-h » wo 13 jan 2016, 08:59

Petrolhead Tom schreef:Wiebes heeft vandaag laten weten dat de staatskas amper inkomsten misloopt omdat de gehele vloot met sjoemel auto's nog geen 400 voertuigen groot is in Nederland. 400 voertuigen! Waar hebben we het over? Als dat werkelijk het geval is dan is voornoemde rechtszaak waarschijnlijk geen lang leven beschoren.
Dan praat je wel over 400 benzine auto's met te veel CO2 uitstoot en niet over de diesel gate met NOx problemen. Daar zijn er flink wat meer van verkocht onder andere de populaire polo bluemotion.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 jan 2016, 10:08

robbert-h schreef:
Petrolhead Tom schreef:Wiebes heeft vandaag laten weten dat de staatskas amper inkomsten misloopt omdat de gehele vloot met sjoemel auto's nog geen 400 voertuigen groot is in Nederland. 400 voertuigen! Waar hebben we het over? Als dat werkelijk het geval is dan is voornoemde rechtszaak waarschijnlijk geen lang leven beschoren.
Dan praat je wel over 400 benzine auto's met te veel CO2 uitstoot en niet over de diesel gate met NOx problemen. Daar zijn er flink wat meer van verkocht onder andere de populaire polo bluemotion.
Volgens Wiebes is de gehele vloot aan sjoemelauto's niet meer dan 400 auto's groot.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door edwin blank » wo 13 jan 2016, 13:17

Hallo,

De NOx uitstoot (diesel) voldoet aan de Europese normen maar zal toch door VW worden aangepakt middels de voorgenomen terugroepacties.
De Nederlandse fiscus kijkt naar de CO2 uitstoot voor het bepalen van de bijtelling, houderschapsbelasting en de BPM. Het aantal zal dus best wel kloppen en de geringe afwijkingen bij een paar modellen worden door VW via Pon betaald waardoor de Nederlandse staat haar woekerbedragen weer zal ontvangen.

Groet,

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 jan 2016, 13:30

Om eerlijk te zijn zou ik liever een goede fiks voor de 1.4 tsi motor belangrijker vinden zodat ik met een gerust hart een Fabia RS kan kopen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » do 14 jan 2016, 13:24

En Renault is de volgende.

http://www.belegger.nl/Beursnieuws/ANP- ... raude.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Autheo » di 02 feb 2016, 20:00

Nu ook Mercedes onder vuur:

De Duitse milieuorganisatie Deutsche Umwelthilfe (DUH) heeft de Duitse autoriteiten gevraagd om de typegoedkeuring van de Mercedes C220 CDi Bluetec in te trekken en alle auto's van de weg te halen.

Aanleiding voor de oproep is de berichtgeving van de NOS van vorige maand over de hoge NOx uitstoot van deze C220. Het is de best verkochte Mercedes in Nederland: vorig jaar verkocht Mercedes Nederland 6463 auto's uit de C-klasse. De C220 is uitgeroepen tot zakenauto van het jaar 2016.

In een rapport van TNO van 2015 staat dat een geteste auto in de praktijk 20 keer meer NOx uitstoot dan op de rollenbank. TNO en het ministerie van Infrastructuur en Milieu wilden de naam van de geteste auto niet vrijgeven. Na een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur werd duidelijk dat het de Mercedes-Benz C 220 betrof.


Bron: http://nos.nl/artikel/2084471-duitse-mi ... haald.html

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Autheo » do 04 feb 2016, 09:30

Volkswagen krijgt in de pers nu ook het volgende in de schoenen geschoven:

'Minder gezonde levensjaren door Volkswagen'
Door de sjoemelsoftware van Volkswagen gaan Europeanen en Amerikanen eerder dood en worden ze eerder ziek. In totaal gaan ruim 44.000 'gezonde levensjaren' in Europa verloren en bijna 700 in de Verenigde Staten. Dat komt doordat de Volkswagen-diesels meer stikstofoxide uitstoten. Onderzoekers van de Radboud Universiteit in Nijmegen hebben dat berekend. De uitstoot kan leiden tot longkanker en hart- en vaatziekten, maar kan ook astma verergeren. "We keken bijvoorbeeld naar de toename van longkanker per kilo uitstoot. Vervolgens kun je uitrekenen hoeveel levensjaren die mensen verliezen. Aan astma sterf je niet, maar je verliest wel kwaliteit van leven. Dat wordt ook meegeteld'', zegt onderzoeker Rik Oldenkamp.De verloren levensjaren kosten 29 miljard euro, vrijwel helemaal in Europa. De kosten voor bijvoorbeeld medische behandeling zijn daar niet in meegerekend. De schade hier is groter, doordat Europa meer Volkswagens telt en dichter bevolkt is.De schade kan nog groter worden als Volkswagen niet genoeg doet om de sjoemel-auto's terug te roepen. Dan kunnen nog eens 72.000 gezonde levensjaren verloren gaan en kan de schade met 47 miljard euro toenemen. (ANP)

http://www.skipr.nl/actueel/id25367-min ... wagen.html

Tja, Volkswagen doet het weer, en over de industrie, de scheepvaart en de luchtvaart wordt met geen woord gerept. Als de journalisten daarover ook nog zulke artikeltjes gaan schrijven, komen we waarschijnlijk tot de optelsom dat we met z'n allen hier doodziek rondlopen of zelfs al lang gestorven zouden zijn...
En zal dan onze laatste rit misschien in die lange, zwarte Mercedes (met van die vlaggetjes) zijn, die aan wie er dan toch nog bij is de laatste gifgassen toedient (zie vorig bericht)?

Plaats reactie