Keuze
-
- Forum newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 23 jun 2015, 20:26
Keuze
Kan iemand mij helpen de keuze te maken tussen 60pk of 75pk.
De verkoper van de garage zei dat hij het niet zou aanbevelen omdat hij vind dat het niet goed merkbaar is.
Maar ik wil niet van een iemand zijn mening uitgaan.
Alvast bedankt.
De verkoper van de garage zei dat hij het niet zou aanbevelen omdat hij vind dat het niet goed merkbaar is.
Maar ik wil niet van een iemand zijn mening uitgaan.
Alvast bedankt.
Re: Keuze
In beide gaan rijden en dan weet je het.
Iedereen heeft z'n eigen mening hierover.
Het verschil zit hem vooral boven de 5500 toeren en dat is een gebied waar een gemiddelde rijder niet vaak komt, maar misschien jij wel.
Iedereen heeft z'n eigen mening hierover.
Het verschil zit hem vooral boven de 5500 toeren en dat is een gebied waar een gemiddelde rijder niet vaak komt, maar misschien jij wel.
Gr. Michel
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Keuze
Behalve het verschil in vermogen, zit er ook een verschil in de versnellingsbak. Je kan eventueel de 60pk bij Vagtechniek laten omprogrammeren naar 75pk.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
- yoyoman
- Forum newbie
- Berichten: 79
- Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Re: Keuze
60 PK nemen zonder cruisse control dan naar VAG techniek upgraden heb je ook de 75 pk en als je ze daar de CC er op laat zetten plus de diverse opties ben je veel minder kwijt dan normaal.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Keuze
Ik heb zelf de 75 pk en vind hem net wat levendiger. Als je een rustige rijder bent heb je ook zat aan de 60pk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Keuze
Wij hebben ze naast elkaar gehad als demo. zit nagenoeg geen verschil in. De meerprijs van 800 euro vind ik het dan ook niet waard.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Keuze
Ik heb zelf sinds een paar dagen de 60pk in gebruik genomen. Vergeleken met mijn vorige auto (fiat Panda) issie gewoon traag in mijn beleving. Ik had weinig keuze omdat ik een voorraad auto heb uitgezocht. De aanwezige opties maken het in mijn geval meer dan goed omdat ik nauwelijks snelweg kilometers rij. Nu is mijn huidige kilometerstand 155, dus wellicht dat ie nog eff iets los moet komen...
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Keuze
Inderdaad, na 155 km is die nog niet echt ingereden. Zelf heb ik een 60 pk. Toen ik destijds uit m'n Cuore overstapte (ook 1.0, maar wel 69 pk), was het verschil ook merkbaar: die Dai was veel pittiger dan de Mii! Eerst reageerde de Mii wat 'terughoudend'. Maar na zo'n 5000 km inrijden, werd de Mii veel allerter. Voor wat vlotter rijden vraagt die wel eerder om even terug te schakelen. Als je dat doet, is die beslist niet traag.Texpert schreef:Ik heb zelf sinds een paar dagen de 60pk in gebruik genomen. Vergeleken met mijn vorige auto (fiat Panda) issie gewoon traag in mijn beleving. Ik had weinig keuze omdat ik een voorraad auto heb uitgezocht. De aanwezige opties maken het in mijn geval meer dan goed omdat ik nauwelijks snelweg kilometers rij. Nu is mijn huidige kilometerstand 155, dus wellicht dat ie nog eff iets los moet komen...
Zelf vind ik de 60pk prima, maar ik rijd eigenlijk nooit sneller dan 120 max. Als je veel snelweg km's maakt boven de 120 km/u, kan ik me voorstellen dat een 75 pk uitvoering iets voordelen heeft vanwege de andere versnellingsbak.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Keuze
Je moet je afvragen of die bak (korter) dan een voordeel is. Als je veel op de snelweg zit met een snelheid van bijvoorbeeld 140 is het ook prettig als de motor minder toeren draait. Ook dit blijft dus iets persoonlijks. Oftewel zelf gaan rijden en ervaren.Autheo schreef:Inderdaad, na 155 km is die nog niet echt ingereden. Zelf heb ik een 60 pk. Toen ik destijds uit m'n Cuore overstapte (ook 1.0, maar wel 69 pk), was het verschil ook merkbaar: die Dai was veel pittiger dan de Mii! Eerst reageerde de Mii wat 'terughoudend'. Maar na zo'n 5000 km inrijden, werd de Mii veel allerter. Voor wat vlotter rijden vraagt die wel eerder om even terug te schakelen. Als je dat doet, is die beslist niet traag.Texpert schreef:Ik heb zelf sinds een paar dagen de 60pk in gebruik genomen. Vergeleken met mijn vorige auto (fiat Panda) issie gewoon traag in mijn beleving. Ik had weinig keuze omdat ik een voorraad auto heb uitgezocht. De aanwezige opties maken het in mijn geval meer dan goed omdat ik nauwelijks snelweg kilometers rij. Nu is mijn huidige kilometerstand 155, dus wellicht dat ie nog eff iets los moet komen...
Zelf vind ik de 60pk prima, maar ik rijd eigenlijk nooit sneller dan 120 max. Als je veel snelweg km's maakt boven de 120 km/u, kan ik me voorstellen dat een 75 pk uitvoering iets voordelen heeft vanwege de andere versnellingsbak.
Gr. Michel
Re: Keuze
Ik heb zowel de 60 pk als de 75 pk uitvoerig getest, namelijk elk 1 uur en daarna een hele dag.
Het verschil/de verschillen (15 pk en andere versnellingsbak) zijn subtiel maar merkbaar.
Het is een beetje zoals met het verschil tussen een up van 10.000 en een mercedes van 100.000. De verschillen daartussen zijn volgens mij ook betrekkelijk subtiel. Nou ja qua auto dan, de verschillen in wegenbelasting en de all risk verzekering zijn minder subtiel. Puur qua auto en geld uiteraard zou ik never nooit niet een mercedes kiezen, zelfs niet als geld geen rol speelt, omdat ik het verschil te klein vind om er 90.000 euro tegenaan te gooien.
Zo ligt het ook een beetje bij die 60 en 75 pk alleen is het prijsverschil "maar" 900 euro en dus 10 procent ipv een factor 10. Omdat ik dat bedrag een beetje peanuts vind heb ik het er grif voor betaald en de 75 pk gekozen want je krijgt daarvoor een subtiele maar merkbare verbetering. Iemand anders, die 900 euro geen peanuts vind of die daarvoor liever een kleine vacantie of weet ik wat koopt, die heeft natuurlijk ook gelijk.
PS Elke vergelijking gaat natuurlijk mank. Daarbij komt dat de vergelijking met een mercedes toch suggereert dat je die 15 pk echt moet kopen. Zo is het niet bedoeld. De 60 pk versie is ook en eigenlijk even leuk.
Het verschil/de verschillen (15 pk en andere versnellingsbak) zijn subtiel maar merkbaar.
Het is een beetje zoals met het verschil tussen een up van 10.000 en een mercedes van 100.000. De verschillen daartussen zijn volgens mij ook betrekkelijk subtiel. Nou ja qua auto dan, de verschillen in wegenbelasting en de all risk verzekering zijn minder subtiel. Puur qua auto en geld uiteraard zou ik never nooit niet een mercedes kiezen, zelfs niet als geld geen rol speelt, omdat ik het verschil te klein vind om er 90.000 euro tegenaan te gooien.
Zo ligt het ook een beetje bij die 60 en 75 pk alleen is het prijsverschil "maar" 900 euro en dus 10 procent ipv een factor 10. Omdat ik dat bedrag een beetje peanuts vind heb ik het er grif voor betaald en de 75 pk gekozen want je krijgt daarvoor een subtiele maar merkbare verbetering. Iemand anders, die 900 euro geen peanuts vind of die daarvoor liever een kleine vacantie of weet ik wat koopt, die heeft natuurlijk ook gelijk.
PS Elke vergelijking gaat natuurlijk mank. Daarbij komt dat de vergelijking met een mercedes toch suggereert dat je die 15 pk echt moet kopen. Zo is het niet bedoeld. De 60 pk versie is ook en eigenlijk even leuk.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Keuze
Hoi Gert,Gert schreef:Ik heb zowel de 60 pk als de 75 pk uitvoerig getest, namelijk elk 1 uur en daarna een hele dag.
Het verschil/de verschillen (15 pk en andere versnellingsbak) zijn subtiel maar merkbaar.
....... de 75 pk gekozen want je krijgt daarvoor een subtiele maar merkbare verbetering. .....
Leuk jouw vergelijking met een Mercedes, maar kun je misschien wat beter uitleggen wat die subtiel merkbare verschillen tussen de ene up! en de andere up! dan wel zijn? Wat merk je dan precies? Als jij de verschillende versies (60/75pk) hebt getest, zou je daar toch inhoudelijk iets meer over kunnen zeggen, lijkt me.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Keuze
Heb het toch maar zelf even opgezocht:
......Dat een 75 pk up (die dus een andere versnellingsbak heeft dan de 60 pk) wat prettiger en soepeler schakelde en reed.
Het komt er dus op neer dat ik 900 euro heb neergeteld voor een ietsje andere versnellingsbak. Mijn rijgevoel slaat op snelheden van 0-100 en ihb 0-70 want die laatste snelheid gebruik ik het meest.
Verder zegt men dat de 15 pk pas iets doen bij hogere snelheden en dat kan best kloppen maar het gaf bij mij niet de doorslag want ik vind het wel erg fijn dat ik prettig hard kan rijden dwz 110 - 140 km/uur maar ik doe het praktisch nooit. Ik vind 110 een prachtige snelheid op de autoweg en omdat - met dank aan de hoge benzineprijs - tegenwoordig minder als gekken geraasd wordt ben je met die snelheid ook niet echt een gevaar voor het andere verkeer.
......Dat een 75 pk up (die dus een andere versnellingsbak heeft dan de 60 pk) wat prettiger en soepeler schakelde en reed.
Het komt er dus op neer dat ik 900 euro heb neergeteld voor een ietsje andere versnellingsbak. Mijn rijgevoel slaat op snelheden van 0-100 en ihb 0-70 want die laatste snelheid gebruik ik het meest.
Verder zegt men dat de 15 pk pas iets doen bij hogere snelheden en dat kan best kloppen maar het gaf bij mij niet de doorslag want ik vind het wel erg fijn dat ik prettig hard kan rijden dwz 110 - 140 km/uur maar ik doe het praktisch nooit. Ik vind 110 een prachtige snelheid op de autoweg en omdat - met dank aan de hoge benzineprijs - tegenwoordig minder als gekken geraasd wordt ben je met die snelheid ook niet echt een gevaar voor het andere verkeer.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Keuze
Ik heb de 60PK, hij is nu goed en wel ingereden, met ruim 3000km in 1,5 maand ik vind het super rijden, en als je goed anticipeert gaat het prima. Ik rij vooral snelweg (3 dagen in de week 160km/dag), en het loopt prima. Maar vooral zuinig en stil met 1:19 ruim als gemiddelde. De auto ligt ook vrij strak, dus de snelweg op, gewoon goed snelheid meenemen door de bocht dan gaat het allemaal prima. In de eerste 2 weken rustig aangedaan en niet boven de 3000 toeren gekomen, nu loopt hij echt stukken mooier en is hij ook zuiniger dan de eerste twee tanks. (alles is nu netjes ingesleten) Ik ben wel een nette rustige rijder, maar dat wordt naar mijn mening ook makkelijk gemaakt doordat de auto stil is, dan heb je ook niet de behoefte om te gaan jagen vind ik zelf. qua optrekken, doe ik gewoon 1ste versnelling tot +/-20km/h, 2 tot 40, 3 tot 60, 4 80 en in de 5, op een 60weg in de 5, 30weg in de 3, de snelweg op bij 90/100 ga ik van de 3 naar de 4, en bij 120 zet ik hem in de 5 en dan zet ik bij 127 op teller de cruise controle aan. de schakel indicator is niet meer dan zoals het heet, een indicator. hij kan niet zien of je wil doortrekken of heuvel opgaat... hoop dat je er wat aan hebt.
High UP! smurf blauw