Omdat mijn vriendin in haar Up! cruise control erg miste heb ik een nieuwe hendel geïnstalleerd.
Hij werkt; knipperlichten, wissers etc.
Echter krijg ik de cruise zelf niet aangemeld via vag-com, via longcoding kan ik hem aanvinken, de code wordt ook geaccepteerd alleen werkt hij niet en als ik gelijk weer de code bekijk is het weer de oude code.
Het gaat om een high up;
BCM: 1S0 937 090
Ik vink bit 7 onder byte 17 (09-cent elec) aan.
De nieuwe code C0 ipv 40 wordt geaccepteerd maar wordt niet vast gehouden.
Iemand enig idee hoe dit wel werkend te krijgen is?
CC aanmelden (vagcom) werkt niet
Re: CC aanmelden (vagcom) werkt niet
Helaas, pindakaas.
De bekabeling ontbreekt in een standaard up. VAGtechniek is niet voor niets hof-leverancier, en zij kunnen het ondertussen met hun ogen dicht. CANbus bekabeling is wel aanwezig, maar de 'fail-safe' gewone twaalfvoltlijn niet (heb ik mij laten vertellen).
Draadje(s) trekken van stuur naar motorruim is het devies.
De bekabeling ontbreekt in een standaard up. VAGtechniek is niet voor niets hof-leverancier, en zij kunnen het ondertussen met hun ogen dicht. CANbus bekabeling is wel aanwezig, maar de 'fail-safe' gewone twaalfvoltlijn niet (heb ik mij laten vertellen).
Draadje(s) trekken van stuur naar motorruim is het devies.
heb inmiddels de cruise aangemeld, blijkt dat start/stop uit moet staan alvorens hij het accepteert.
Welke draden zouden er getrokken moeten worden?
'Fail-safe' zegt mij zo niks.
Toch bedankt voor de reactie
Welke draden zouden er getrokken moeten worden?
'Fail-safe' zegt mij zo niks.
Toch bedankt voor de reactie
Wat ik begreep was het volgende:
De cruisecontrol werkt gewoon via de communicatie over de CANBUS. Maar, niet volledig: het aan- en uitschakelen gaat via een normaal 12 volt signaal ( een plus draad ) welke in een standaard up zonder CC niet aanwezig is. Deze draad (of draden) zijn in de standaard kabelboom niet aanwezig. Toen ik onze bedrijfsup liet voorzien van CC, werd er dus ook echt een nieuwe draad (of draadboom) getrokken van stuur naar motorruim.
De cruisecontrol werkt gewoon via de communicatie over de CANBUS. Maar, niet volledig: het aan- en uitschakelen gaat via een normaal 12 volt signaal ( een plus draad ) welke in een standaard up zonder CC niet aanwezig is. Deze draad (of draden) zijn in de standaard kabelboom niet aanwezig. Toen ik onze bedrijfsup liet voorzien van CC, werd er dus ook echt een nieuwe draad (of draadboom) getrokken van stuur naar motorruim.