Maps en more voorbereiding ontbreekt

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Arno77
Forum newbie

Maps en more voorbereiding ontbreekt

Bericht door Arno77 » vr 27 feb 2015, 17:40

Hallo,
Ik krijg zeer binnenkort een vw high up! Maps en more zit er standaard op. De dealer wist mij echter te vertellen dat de voorbereiding hiervoor niet is aangebracht. Is het mogelijk om dit achteraf in te laten bouwen? Ik kan hierover niets op internet vinden, misschien heeft iemand hier de gouden tip?

Groet, Arno

arnout84
Forum eindbaas

Re: Maps en more voorbereiding ontbreekt

Bericht door arnout84 » vr 27 feb 2015, 18:11

Maps and more zit er dus niet standaard op kennelijk. Maar ik hoop dat je arm stabiel genoeg is voor de dremel in je dashboard ;)

http://www.upownersclub.co.uk/forum/ret ... c1041.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders even bellen met VAG techniek!

Arno77
Forum newbie

Bericht door Arno77 » vr 27 feb 2015, 18:25

Bedankt voor je reactie, maar het gekke is dat de standaard en scherm er wel op zit, behalve de voorbereiding. Schijn je vanaf januari apart erbij te moeten vermelden bij de bestelling.
Oplossing van de dealer is een TomTom met een parrot, of een nieuwe Up! bestellen.... met weer twee, drie maanden levertijd.

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » vr 27 feb 2015, 18:33

Dat kan helemaal niet want waar moet je de houder inklikken dan? Er moet een gat zitten met verwijderbaar klepje....

Ruben
Donateur member

Bericht door Ruben » vr 27 feb 2015, 18:38

Gister helaas hetzelfde bericht gekregen. Het schijnt fout gegaan te zijn in de fabriek. Ik ben niet akkoord gegaan. Heb mijn Up! maar opnieuw besteld. Denk dat je van tomtom en parrot spijt gaat krijgen.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » vr 27 feb 2015, 18:42

Er zit gewoon geen "gat" dus. Ik neem aan dat er vanaf de "move" standaard voorbereiding zit....

Arno77
Forum newbie

Bericht door Arno77 » vr 27 feb 2015, 18:49

Hmmmm, dat moet ik dan maar even goed navragen bij de dealer. Het is in ieder geval een raar verhaal. Ik heb Maps en more besteld, maar het wordt niet compleet geleverd. Misschien is bovenstaande dan toch de oplossing.
Moet ik zelf maar gaan knutselen :shock:

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » vr 27 feb 2015, 19:01

Arno77 schreef:Hmmmm, dat moet ik dan maar even goed navragen bij de dealer. Het is in ieder geval een raar verhaal. Ik heb Maps en more besteld, maar het wordt niet compleet geleverd. Misschien is bovenstaande dan toch de oplossing.
Moet ik zelf maar gaan knutselen :shock:
Wat me heel sterk lijkt is het volgende :

Wel een gat (met klepje) maar geen contacten/aansluiting (de koperen rondjes in het gat)

Op zich zou dat wel relaxed zijn want dan hoef je in ieder geval niet te dremelen! :D dan is het een kwestie van radio eruit, kabel ertussen en plaatje met contaten aansluiten (Kijk maar op de link die ik stuurde)

Volgens de website van VW is de op een na goedkoopste Up! voorbereid voor M and M (move) Misschien is het toch een fabricage fout dan

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » vr 27 feb 2015, 19:07

Zoek de verschillen ;)
Bijlagen
image.jpg
Met....
image.jpg (74.99 KiB) 9231 keer bekeken
image.jpg
Zonder...
image.jpg (95.25 KiB) 9231 keer bekeken

Arno77
Forum newbie

Bericht door Arno77 » vr 27 feb 2015, 19:26

Morgen maar even dealer bellen, ik laat weten hoe het afloopt!

Jup
Forum newbie

Bericht door Jup » vr 27 feb 2015, 19:35

Wat ik er van weet:

Als er géén M&M voorbereiding is, dan was het voorheen zo dat er:
- geen trapezium vormig gat in het dashboard zat
- er geen bekabeling onder het niet-aanwezig-gat zat

Oplossing; Gat maken met dremel, zelf kabeltje leggen ( los te bestellen bij de dealer)

Als het nú zo is dat :
Als er géén M&M voorbereiding is, dan:
- zit er wel een trapezium vorming gat in het dashboard
- zit er géén bekabeling onder het wel-aanwezige-gat

Dan is de oplossing alleen maar simpeler geworden: stukje draadboom bestellen bij de dealer, inbouwen, klaar.

Het feit dat je dealer zegt dat de houder en de M&M er wel in geklikt kunnen, maar dat het niet werkt omdat de contacten ontbreken; dat is knullig voor de dealer, maar hij kan toch wel even dat draadboompje erin hangen? Scheelt hem véél meer dan een auto opnieuw bestellen.

kgroot.nl
Forum eindbaas

Bericht door kgroot.nl » vr 27 feb 2015, 19:41

Heel simpel. Een Up! waar geen M&M in zit kan het achteraf nog in. (toevallig heb ik hetzelfde probleem met een afleverauto). Kost alleen geen godsvermogen :roll:
Wat dus hierboven gezegd word is niet helemaal waar. Een Up zonder M&M voorbereiding moet een volledig andere dashboard plaat op.
Voor de nieuwe bestellingen geld. Voorbereiding is standaard op de Move Up en High Up.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » vr 27 feb 2015, 19:46

kgroot.nl schreef:Heel simpel. Een Up! waar geen M&M in zit kan het achteraf nog in. (toevallig heb ik hetzelfde probleem met een afleverauto). Kost alleen geen godsvermogen :roll:
Wat dus hierboven gezegd word is niet helemaal waar. Een Up zonder M&M voorbereiding moet een volledig andere dashboard plaat op.
Voor de nieuwe bestellingen geld. Voorbereiding is standaard op de Move Up en High Up.
Het mooiste zou een nieuw dashboard zijn. Echter zijn er dus snellere (goedkopere) oplossingen met de dremel :lol:

GJC
Forum newbie

Bericht door GJC » wo 15 apr 2015, 15:36

Volgende week woensdag ga ik de nieuwe Up! ophalen.

Configuratie:
High Up, Deep black pearl, I.h.v. bijrijdersstoel, Drive pakket, Dynamic black pearl pakket, Executive pakket, Fender soundsysteem, Climatic en Maps & More*

Ik heb de Up! vandaag mogen aanschouwen bij de dealer. Nieuwe auto, stond op voorraad en krijgt het nieuwe kenteken!

*Het Maps & More systeem (voorbereiding) is bij mij achteraf ingebouwd. Er zijn inderdaad een aantal auto's voor de NL markt zonder M&M voorbereiding gemaakt. Ik ben akkoord gegaan met achteraf inbouwen, mits netjes gedaan. Daarnaast dus per direct rijden (snelle levering) en een hele mooie korting op de totaalprijs!

Het resultaat van achteraf inbouw M&M heb ik vanmiddag gezien en het ziet er netjes uit. Met de standaard of het kapje erop zie je er helemaal niets van. Schijnbaar was het ook electronisch alleen maar een kabelboompje koppelen en play! Ik ga er natuurlijk vanuit dat het systeem gewoon naar behoren werkt.

Kortom, tevreden en benieuwd naar mijn eerste kilometers volgende week woensdag.

Plaats reactie