Hoe staat deze standaard in gesteld? Kort, middel of lang?
De optie lang lijkt me wel wat gezien we de bergen ingaan aankomende week.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Bevalt het?
Inderdaad, in 3 seconden zal dat wel meevallen. Maar wat ik dagelijks zie bij stoplichten en kruisingen, waar men soms best een tijd moet stilstaan, is dat velen constant de voet op de rem houden. Schijnt tegenwoordig bij rijles ook standaard te worden aangeleerd. Zo'n tijd de voet op de rem, en dus de remblokken tegen de remschijven aan, zorgt wel voor een ongelijkmatige afkoeling van de schijven, met het risico van kromtrekken daardoor. Mijn advies: als je stilstaat, voet van de rem, en zo nodig handrem gebruiken.oppermii schreef:Alsof de schijven in 3s kromtrekken?
Wel eens in de bergen gereden? Meestal gaat het daar op en neer. En als ik zie, hoeveel mensen nauwelijks gebruik maken van de motorrem en hoe vaak je dan die rode lampjes voor je ziet aanspringen, denk ik dat in heel veel gevallen de remschijven verre van koud zullen blijven...NoTVR schreef:Remmen bij bergop rijden?
Ron UP schreef:Duidelijk Nico
Maar werkt t ook goed dan? Waar staat de hillhold standaard op dan, dat zou ik graag willen weten. As donderdag gaan we weg naar Oostenrijk
Wie weet....Ron UP schreef:Bedankt...en toch ben ik zomaar bang dat mn remmen bekrachtigd blijven als dan weg wil rijden of zie ik nu spoken?![]()
![]()
Ron UP schreef:Bedankt...en toch ben ik zomaar bang dat mn remmen bekrachtigd blijven als dan weg wil rijden of zie ik nu spoken?![]()
![]()
Niet zo handig als we dan gelijk door rijden richting de bergen