Anti-diefstalpakket voor de Up! Kosten? Zo'n 1000 euro...

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
MauriceR.
Vagling liefhebber

Anti-diefstalpakket voor de Up! Kosten? Zo'n 1000 euro...

Bericht door MauriceR. » ma 18 aug 2014, 16:20

... Aldus De Telegraaf / Autovisie van een tijdje geleden. Ik heb even de zoekfunctie gebruikt en gezocht of dit onderwerp hier al aan de orde was gekomen. Ik kon niets vinden.

Op 2 augustus meldde De Telegraaf / Autovisie:
Nederlandse importeur van Volkswagen onderneemt actie om het aantal gestolen Volkswagens in Nederland terug te dringen. "We zijn nu eenmaal geliefd bij de dievengilde, vandaar dat we starten met het leveren van diefstalpreventiepakketten", zegt de woordvoerder van Volkswagen.

Drie pakketten
Er komen drie pakketten. De meest uitgebreide, genaamd Pakket Pro Plus, omvat verlijmen van de kentekenplaten, het afdekken van het chassisnummer, het etsen van het kenteken in ruiten, instellen van de centrale deurvergrendeling, installatie van een voertuigvolgsysteem en als laatste een BearLock versnellingsbakslot dat zeer effectief blijkt in de praktijk. Het Pakket Pro Plus kost 1099 euro voor de Polo en Golf en 999 euro voor de Up. De prijzen van andere modellen zijn nog niet bekend. Het pakket Basis bestaat uit het verlijmen van de kentekenplaten, het afdekken van het chassisnummer, het etsen van het kenteken in ruiten en het instellen van de centrale deurvergrendeling. Het pakket Pro voegt hier nog een voertuigvolgsysteem aan toe.

Hybrides
Vorig jaar stonden de Golf en Polo op de eerste en tweede plaats in de lijst met meest gestolen voertuigen in Nederland. De Polo werd 618 keer gestolen, de Golf liefst 1584 keer. Naast Volkswagen zijn ook BMW’s en Audi’s populair. Maar ook veel hybrides, zoals de Mitsubishi Outlander PHEV, Volvo V60 Plug-in Hybrid en Toyota Prius. Veel hybrides gaan naar Rusland met de simpele reden omdat veel Russische steden subsidie krijgen voor hybrideauto's. Moskou wil bijvoorbeeld alleen nog hybride en elektrische auto's als taxi.

Toyota en Lexus
Louwman & Parqui , importeur van Toyota en Lexus, levert al langer de BearLock-systemen. "Er is vraag naar. Een bepaalde groep kopers wenst extra veiligheid in de auto. We leveren het op alle modellen uit het programma", aldus de Toyota-woordvoerder. Bij Toyota is het systeem er vanaf 591 euro, inclusief inbouw. Voor Lexus geldt een bedrag van 635 euro.
Dat dealers een pakket aanleveren dat alleen geplaatst kan worden nadat het kenteken er op zit, dat snap ik wel. Maar dat het weer bijna 2x zo duur moet worden als een vergelijkbaar pakket op een Lexus...

Ik ben benieuwd naar jullie mening & reacties.

Maurice
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

N!jntje
Forum eindbaas

Re: Anti-diefstalpakket voor de Up! Kosten? Zo'n 1000 euro..

Bericht door N!jntje » ma 18 aug 2014, 18:56

Ik hou het gewoon bij mn OBD Lock die ik voor 20 dollar heb gekocht :P :D

Moet het pakketje alleen nog binnenkrijgen met de 4 stuks voor mijn up /mn broer zn up/ mn ma dr golf 6 cabrio en mn pa zn golf 6 variant.

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » ma 18 aug 2014, 21:40

N!jntje schreef:Ik hou het gewoon bij mn OBD Lock die ik voor 20 dollar heb gekocht :P :D

Moet het pakketje alleen nog binnenkrijgen met de 4 stuks voor mijn up /mn broer zn up/ mn ma dr golf 6 cabrio en mn pa zn golf 6 variant.
Even gegoogeld op OBD lock, maar de precieze werking en 'stevigheid/zekerheid' is mij niet helemaal duidelijk geworden. Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Hoor die graag als je het gemonteerd hebt. Met misschien een foto (of geeft dat het effect van 'de sleutel onder de deurmat‘?).

MiiRens
Vagling liefhebber

Bericht door MiiRens » ma 18 aug 2014, 21:46

Ik weet dat diefstal bij b.v. de Golf een probleem is, maar wordt onze vagling ook ongevraagd meegenomen?
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

N!jntje
Forum eindbaas

Bericht door N!jntje » ma 18 aug 2014, 21:51

De variant die ik heb besteld zul je niet vinden ;) Dit omdat deze officieel alleen als dealer besteld kan worden. Maar door met PayPal te betalen was dit uiteindelijk geen probleem. 120 dollar heb ik betaald voor 4 stuks. INCL verzenden

Het is als het ware een huls die je in de OBD plug stopt. Deze vergrendelt met een cilinder.

Ik heb zowiets... Als ze de auto mee willen hebben dan krijgen ze hem zowiezo mee. Hoe? Via een transmitter. Ze komen er dus ook in met een geavanceerd systeem. Door de OBD lock moet je eerst de OBD lock kapot maken waardoor je computer niet meer uitgelezen kan worden omdat deze kapot is. En van mijn bron kreeg ik al te horen hoe makkelijk dit is. Je staat er versteld van.

mijndochters
Vagling liefhebber

Bericht door mijndochters » ma 18 aug 2014, 21:59

Volgens mij willen ze in Polen, Bulgarije of andere verre Afrikaanse landen heul geen Uppies........
Ging als een trein
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tegenwoordig in een 11-2022 Volkswagen T-ROC

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » ma 18 aug 2014, 22:04

N!jntje schreef:De variant die ik heb besteld zul je niet vinden ;) Dit omdat deze officieel alleen als dealer besteld kan worden. Maar door met PayPal te betalen was dit uiteindelijk geen probleem. 120 dollar heb ik betaald voor 4 stuks. INCL verzenden

Het is als het ware een huls die je in de OBD plug stopt. Deze vergrendelt met een cilinder.

Ik heb zowiets... Als ze de auto mee willen hebben dan krijgen ze hem zowiezo mee. Hoe? Via een transmitter. Ze komen er dus ook in met een geavanceerd systeem. Door de OBD lock moet je eerst de OBD lock kapot maken waardoor je computer niet meer uitgelezen kan worden omdat deze kapot is. En van mijn bron kreeg ik al te horen hoe makkelijk dit is. Je staat er versteld van.
Dus het OBD lock zorgt ervoor dat bij inbraak met het vernielen van dat slot daarmee ook je boordcomputer vernield wordt? Dus dan moet er daarna een hele nieuwe boordcomputer in? Of begrijp ik het dan verkeerd?

blackup2013
Forum newbie

Bericht door blackup2013 » di 19 aug 2014, 00:49

N!jntje schreef:Ik hou het gewoon bij mn OBD Lock die ik voor 20 dollar heb gekocht :P :D

Mag ik vragen waar je het gekocht hebt? Linkje? Ik wil deze ook heel graag bestellen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

N!jntje
Forum eindbaas

Bericht door N!jntje » di 19 aug 2014, 10:52

blackup2013 schreef:

Mag ik vragen waar je het gekocht hebt? Linkje? Ik wil deze ook heel graag bestellen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Om dit topic niet over te nemen zal ik een nieuw topic aanmaken en Tom vragen of hij wat berichten wilt verplaatsen.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 19 aug 2014, 12:41

Ik laat de berichten hier wel staan. Daar blijft het lekker overzichtelijk van. Verplaatsen is niet nodig vanwege de prima openingspost in je nieuwe topic! Gaan we daar verder over de OBD locks! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas

Bericht door N!jntje » di 19 aug 2014, 13:08

Petrolhead Tom schreef:Ik laat de berichten hier wel staan. Daar blijft het lekker overzichtelijk van. Verplaatsen is niet nodig vanwege de prima openingspost in je nieuwe topic! Gaan we daar verder over de OBD locks! :D
:mrgreen: :thumbup:

Plaats reactie