Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Ben weer eens voorzichtig aan het kijken wat m'n volgende auto zal zijn. Twijfel sterk tussen nieuw en tweedehands.
Ben wel erg geschrokken van het feit dat de rijklaarmaakkosten zo hard zijn gestegen. Blijft natuurlijk een absurde kostenpost
Voorbeelden
Volkswagen:
Up: 1000 euro
Polo: 1100 euro
Renault:
Clio 999 euro.
Vorig jaar een Skoda Octavia gekocht en die vroegen zelfs minder dan voor een Clio
Nu praten we hier wel over nieuwe auto's, maar dat is toch bezopen? Uiteindelijk is het het belangrijkste wat je uiteindelijk bij moet betalen, dus of het nu korting op rijklaarmaakkosten, extra korting op het model of meer inruil is, het blijft uiteindelijk toch een bizar hoge kostenpost.
Voor een Up! is het bijna 10% van de totale prijs.....
Ben wel erg geschrokken van het feit dat de rijklaarmaakkosten zo hard zijn gestegen. Blijft natuurlijk een absurde kostenpost
Voorbeelden
Volkswagen:
Up: 1000 euro
Polo: 1100 euro
Renault:
Clio 999 euro.
Vorig jaar een Skoda Octavia gekocht en die vroegen zelfs minder dan voor een Clio
Nu praten we hier wel over nieuwe auto's, maar dat is toch bezopen? Uiteindelijk is het het belangrijkste wat je uiteindelijk bij moet betalen, dus of het nu korting op rijklaarmaakkosten, extra korting op het model of meer inruil is, het blijft uiteindelijk toch een bizar hoge kostenpost.
Voor een Up! is het bijna 10% van de totale prijs.....
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
En dan vragen ze zich af: waarom verkopen we steeds minder auto's.......
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Nou ja, dat is het. Ik voel me als klant dan niet echt serieus genomen. Ik dacht eerst dat het alleen VW was die dat deed maar ik schrok dus dat Renault precies hetzelfde doet.Touchwood schreef:En dan vragen ze zich af: waarom verkopen we steeds minder auto's.......
- el coche SEAT
- Donateur member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
- Locatie: BrunssUP!m
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Ik weet niet hoe je aan deze prijzen komt?
Volgens de prijslijst zijn de kosten 800 euro.
Volgens de prijslijst zijn de kosten 800 euro.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
el coche SEAT schreef:Ik weet niet hoe je aan deze prijzen komt?
Volgens de prijslijst zijn de kosten 800 euro.
In de showrooms die ik deze week bezocht heb waar het op de bordjes stond bij de auto's.
De prijzen in de folder zijn adviesprijzen. Bij andere bedrijfstakken liggen de werkelijke prijzen lager dan de adviesprijzen maar niet in de autobranche blijkbaar. Die adviesprijzen zijn exclusief brandstof en de bekende mattenset.
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Afleverkosten opschroeven. Aantal beurten verdubbelen. En maar graaien om die dure glazen paleizen warm te kunnen stoken.
- el coche SEAT
- Donateur member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
- Locatie: BrunssUP!m
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Dus gewoon die extra kosten niet accepteren.Upsilon schreef:el coche SEAT schreef:Ik weet niet hoe je aan deze prijzen komt?
Volgens de prijslijst zijn de kosten 800 euro.
In de showrooms die ik deze week bezocht heb waar het op de bordjes stond bij de auto's.
De prijzen in de folder zijn adviesprijzen. Bij andere bedrijfstakken liggen de werkelijke prijzen lager dan de adviesprijzen maar niet in de autobranche blijkbaar. Die adviesprijzen zijn exclusief brandstof en de bekende mattenset.
Koop je voor 54 Euro bij een bekende sponsor van dit forum een set matten en gooi je bij een lokale brandstofboer de tank vol.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
De matten is toch verplichte kost? Dat zeiden ze bij mij twee weken terug met test rijden. Ik vind het schandalig maar dacht dat het niet anders kon. Wat af te dingen?el coche SEAT schreef:Dus gewoon die extra kosten niet accepteren.Upsilon schreef:el coche SEAT schreef:Ik weet niet hoe je aan deze prijzen komt?
Volgens de prijslijst zijn de kosten 800 euro.
In de showrooms die ik deze week bezocht heb waar het op de bordjes stond bij de auto's.
De prijzen in de folder zijn adviesprijzen. Bij andere bedrijfstakken liggen de werkelijke prijzen lager dan de adviesprijzen maar niet in de autobranche blijkbaar. Die adviesprijzen zijn exclusief brandstof en de bekende mattenset.
Koop je voor 54 Euro bij een bekende sponsor van dit forum een set matten en gooi je bij een lokale brandstofboer de tank vol.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Ik heb laatst gekeken naar een nieuwe Citigo in Duitsland. Het kost je een vrije dag of misschien twee maar de besparing is werkelijk waar niet te bevatten. Wellicht is dat een tip. Het stelt geen fuck voor om een auto te importeren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Hoeveel scheelt het op een nieuwe Citigo? Ongeveer?
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Nouw als ik op volkswagen.de een UP configureer is die absoluut niet goedkoper.
En dan nog bpm betalen voor een nederlands kenteken is dus alle behalve de moeite.
En dan nog bpm betalen voor een nederlands kenteken is dus alle behalve de moeite.
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
auto importeren vind ik ook teveel moeite. tevens gaat dit topic daar niet over. wellicht een idee voor een apart topci?
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Vorige week de up besteld en de afleverkosten was normaal 800,-
En daar zit uiteraard wat onderhandelinsmarge in.
Want 800 euro voor een zogenaamde 0 beurt en wat kleine dingen is natuurlijk geen normale prijs.
Is ook maar net naar welke dealer je gaat en welke verkoper je treft volgens mij.
En wat ik vreemd vond dat een factuur er totaal onoverzichtelijk eruitziet met allemaal uitgesplitste bedragen.
Net alsof ze je op een dwaalspoor willen brengen voordat de handtekening eronder gaat.
En daar zit uiteraard wat onderhandelinsmarge in.
Want 800 euro voor een zogenaamde 0 beurt en wat kleine dingen is natuurlijk geen normale prijs.
Is ook maar net naar welke dealer je gaat en welke verkoper je treft volgens mij.
En wat ik vreemd vond dat een factuur er totaal onoverzichtelijk eruitziet met allemaal uitgesplitste bedragen.
Net alsof ze je op een dwaalspoor willen brengen voordat de handtekening eronder gaat.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Ik ga voor het gemak ook even uit van een bestaande auto of een vrij configureerbare auto. Wellicht inderdaad een idee voor een ander topic. Mocht iemand interesse hebben is hier vast een link naar een paar interessante alternatieven voor een nieuwe dealer auto:JCC schreef:Nouw als ik op volkswagen.de een UP configureer is die absoluut niet goedkoper.
En dan nog bpm betalen voor een nederlands kenteken is dus alle behalve de moeite.
http://suchen.mobile.de/auto/skoda-citi ... ence=DAILY
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Kijk, ene kant maak ik me er heel druk over. Maar aan de andere kant komt het op het bij te betalen bedrag aan. Alleen het idee dat dit zonder reden zo hard kan stijgen kan er bij mij niet in....
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Ze kunnen het beter bemiddelingskosten noemen zijn ze meteen van het gelazer af.
Bij deze bemiddelingskosten zit dan oa het volgende in:
- Reserveringskosten, bestelling bij VW, papierwerk, enz...
- 0-beurt
- Kentekenbewijzen
- Kentekenplaten
- Mattenset
- Volle tank
En dan max. € 500,00
Bij deze bemiddelingskosten zit dan oa het volgende in:
- Reserveringskosten, bestelling bij VW, papierwerk, enz...
- 0-beurt
- Kentekenbewijzen
- Kentekenplaten
- Mattenset
- Volle tank
En dan max. € 500,00
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
WaxOyl behandeling die niet nodig is waardoor er een flink bedrag vanaf gaat (natuurlijk wel zelf behandelen dan!)
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
De marge op een nieuwe kleine auto is heel klein, door de afleveringskosten op te schroeven komt er een aardig bedrag op de rekening te staan, waar dan weer een "lekkere" korting op kan worden gegeven. Koek van eigen deeg dus.
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Re: Rijklaarmaakkosten stijgen hard?
Ach, ik had niets in te ruilen en had ongeveer 1500 korting op de totaalprijs.(nog te bestellen, geen voorraadmodel) Dat is tevens ongeveer de marge van de dealer.Upsilon schreef:Ben weer eens voorzichtig aan het kijken wat m'n volgende auto zal zijn. Twijfel sterk tussen nieuw en tweedehands.
Ben wel erg geschrokken van het feit dat de rijklaarmaakkosten zo hard zijn gestegen. Blijft natuurlijk een absurde kostenpost
Voorbeelden
Volkswagen:
Up: 1000 euro
Polo: 1100 euro
Renault:
Clio 999 euro.
Vorig jaar een Skoda Octavia gekocht en die vroegen zelfs minder dan voor een Clio
Nu praten we hier wel over nieuwe auto's, maar dat is toch bezopen? Uiteindelijk is het het belangrijkste wat je uiteindelijk bij moet betalen, dus of het nu korting op rijklaarmaakkosten, extra korting op het model of meer inruil is, het blijft uiteindelijk toch een bizar hoge kostenpost.
Voor een Up! is het bijna 10% van de totale prijs.....
Sent from my XT897