Golf MK1 1983 2.9VR6
Golf MK1 1983 2.9VR6
Naast de Up! heb ik nog een hele leuke oldtimer, namelijk een Golf MK1 uit 1983 met een 200PK sterke 2.9L VR6 blok uit een Corrado. En ja... dit gaat hard, erg hard! En dan heb ik het nog niet eens gehad over het geluid van het VR6 blok...
De auto is verder wel aangepast aan het vermogen, dus andere remmen, chassis is wat aangepast en een veerpootbrug. Daarnaast is zo ongeveer de enige optie het dakraam Goed geluid uit de radio is niet nodig, het motorblok is als muziek in de oren A.s. vrijdag, of volgende week ga ik em weer uit zijn winterslaap halen. De enige aanpassing wat nu nog gedaan moet worden, is het dashboard. Er zit nu namelijk een Corrado dashboard in en dat staat in mijn ogen niet mooi in een oldtimer. Dus er komt een origineel GTI dashboard in met de ouderwetse "tittentacho's", zal nog wel een hel worden met aansluiten e.d.
Maargoed, hier de foto's:
De auto is verder wel aangepast aan het vermogen, dus andere remmen, chassis is wat aangepast en een veerpootbrug. Daarnaast is zo ongeveer de enige optie het dakraam Goed geluid uit de radio is niet nodig, het motorblok is als muziek in de oren A.s. vrijdag, of volgende week ga ik em weer uit zijn winterslaap halen. De enige aanpassing wat nu nog gedaan moet worden, is het dashboard. Er zit nu namelijk een Corrado dashboard in en dat staat in mijn ogen niet mooi in een oldtimer. Dus er komt een origineel GTI dashboard in met de ouderwetse "tittentacho's", zal nog wel een hel worden met aansluiten e.d.
Maargoed, hier de foto's:
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Re: Golf MK1 1983 2.9VR6
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Voor een Golfrijder is dit natuurlijk een hele mooi exemplaar.
Lekker strakke I met ook nog eens een hele mooie motor. Staat ook op de papieren dat ern een VR6 inhangt?
Lekker strakke I met ook nog eens een hele mooie motor. Staat ook op de papieren dat ern een VR6 inhangt?
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik vind het echt een droomwagen! Heb je hem zelf verbouwd of heb je hem zo gekocht?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Wat een gave bak! Echt heel stoer dit
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
-
- Vagling liefhebber
Wat een prachtige kar!
Thnx allemaal, leuke reacties
@ MiiRens, staat ook op kenteken. Geen zin in problemen met politie of verzekering.
@ Tom, Ik heb de auto wel ongeveer zo gekocht. Paar kleine dingetjes aan gedaan, maar een motor ombouw gaat mij niet lukken. Sowieso geen plek voor om te knutselen op dat niveau. Probeer natuurlijk wel zo veel mogelijk zelf te doen.
@ MiiRens, staat ook op kenteken. Geen zin in problemen met politie of verzekering.
@ Tom, Ik heb de auto wel ongeveer zo gekocht. Paar kleine dingetjes aan gedaan, maar een motor ombouw gaat mij niet lukken. Sowieso geen plek voor om te knutselen op dat niveau. Probeer natuurlijk wel zo veel mogelijk zelf te doen.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
Lekker dan! En als je velgen zou zoeken die meer bij 't origineel passen, is het helemaal een wolf in schaapskleren!
Goed dat je de originele klokkenwinkel er weer inhangt. Is idd het mooist. Wat is er aan de remmen gedaan om het allemaal veilig te houden? Foto's mogen altijd wat mij betreft!
(zo heb ik een collega met een klassieke Mini waar een Honda V-Tec motor in zit... ook zo'n monstertje!)
M.
Goed dat je de originele klokkenwinkel er weer inhangt. Is idd het mooist. Wat is er aan de remmen gedaan om het allemaal veilig te houden? Foto's mogen altijd wat mij betreft!
(zo heb ik een collega met een klassieke Mini waar een Honda V-Tec motor in zit... ook zo'n monstertje!)
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Ben normaal geen fan van de opgepepte Golfjes, maar dit is toch wel erg mooi!
Toevallig gekocht van een Limburger?
Toevallig gekocht van een Limburger?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Geen schande! haha. Ik kan aardig uit de voeten met een paar "spanners" maar een motorswap is even iets anders.Mikf schreef:Thnx allemaal, leuke reacties
Misschien leuk om een filmpje te maken van het geluid en met rijden kwa vermogen...
Kunnen we mee genieten
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Kunnen we mee genieten
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
@ Maurice, ach.. ik hoef geen sleeper, ik hou wel van deze style. Daarnaast worden genoeg mensen verrast door dit bakkie. De remmen zijn voor en achter vervangen door VR6 remmen van ik dacht een Golf 3.
@Rick, thnx! Niet van een Limburger gekocht. Al had de vorige eigenaar deze auto niet veel langer dan een jaartje..
@ Tom, haha zo is dat! Lijkt me wel erg tof om te doen, maar simpelweg geen plek voor helaas.
@ Guido, ik heb wel een filmpje waar ik een paar keer gas geef haha. Een filmpje tijdens het rijden komt nog wel een keertje.
@Rick, thnx! Niet van een Limburger gekocht. Al had de vorige eigenaar deze auto niet veel langer dan een jaartje..
@ Tom, haha zo is dat! Lijkt me wel erg tof om te doen, maar simpelweg geen plek voor helaas.
@ Guido, ik heb wel een filmpje waar ik een paar keer gas geef haha. Een filmpje tijdens het rijden komt nog wel een keertje.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Wat een geluid zeg!
Heerlijk geluidje zeg.....
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Jaaaaaa, zo moet een auto klinken!!
Past dat ook in een Mii
Past dat ook in een Mii
Gr. Renco
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Op zich heb je een halve zes cilinder dus met een sportuitlaat kom je al een heel eind.MiiRens schreef:Jaaaaaa, zo moet een auto klinken!!
Past dat ook in een Mii
Ja, ik ben al op de helftPetrolhead Tom schreef:Op zich heb je een halve zes cilinder dus met een sportuitlaat kom je al een heel eind.MiiRens schreef:Jaaaaaa, zo moet een auto klinken!!
Past dat ook in een Mii
Blijft een geweldig geluid de VR6, alleen is het moeilijk om er veel pk's uit te halen. In een Golf I maak je dat weer goed door het gewicht, dus een super combinatie.
Gr. Renco
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Helemaal eens!
- DerMeister
- Vagling liefhebber
- Contacteer:
Hier hou ik van de MK1 Golf (heb ik ook gehad maar meer daarover in mijn voorsteltopic binnenkort)
Maar er is wel meer verbouwd zo te zien
Kleine achterlichten(t/m 1979) ,spiegel,antenne op het dak enz
Ik zou er een gewoon 80-83er dash inhangen
Maar dat is mijn mening
Voor de rest blijft het geweldig deze golf
Maar er is wel meer verbouwd zo te zien
Kleine achterlichten(t/m 1979) ,spiegel,antenne op het dak enz
Ik zou er een gewoon 80-83er dash inhangen
Maar dat is mijn mening
Voor de rest blijft het geweldig deze golf
Grt, Per
Only Music Survives!!