Automatisch kofferbaklicht

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Turtlespeed
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 11 mar 2013, 14:33

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door Turtlespeed » di 24 dec 2013, 18:15

Dixon schreef:
Turtlespeed schreef:Hallo,

Ook ik heb deze geïnstalleerd: http://dx.com/p/aluminium-alloy-120lm-6 ... rmdsXl83Ck
Werkt prima en inderdaad mooier dan de vierkante philips!


Greetz,

Turtle
Ik zeg netjes opgelost! Maar even denken of ik dit ook wil :)
Ik vind dit (persoonlijk) mooier/professioneler dan de philips (heb ik ook gehad).
Maar beide lampjes doen wat we willen, licht in de kofferbak! :)
VW Cheer Up! Black 5 deurs

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door RobertJ » do 09 jan 2014, 16:37

N!jntje schreef:Automatisch geschakeld via de hemelverlichting is ook een optie ;) met originele houdertjes en koppelingen van draadjes. (op het moment zit er bij mij led in)
Afbeelding
Dit is toch wel de mooiste oplossing. Veel werk?

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door N!jntje » do 09 jan 2014, 17:42

RobertJ schreef:
N!jntje schreef:Automatisch geschakeld via de hemelverlichting is ook een optie ;) met originele houdertjes en koppelingen van draadjes. (op het moment zit er bij mij led in)
Afbeelding
Dit is toch wel de mooiste oplossing. Veel werk?
Als je een 4deurs hebt dan scheelt het werk ;)
Komt meer omdat je bij een 2 deurs de hele linker achterkant moet demonteren (als je het netjes wilt doen). Maar het is het werk zeker waard ;) Nooit geen gehannes met batterijtjes/slecht licht/sensor/.... Gewoon automatisch :D Ledje erin gestopt dus wit licht in kofferbak :D

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door Rick-89 » vr 10 jan 2014, 10:14

N!jntje schreef:
RobertJ schreef:
N!jntje schreef:Automatisch geschakeld via de hemelverlichting is ook een optie ;) met originele houdertjes en koppelingen van draadjes. (op het moment zit er bij mij led in)
Afbeelding
Dit is toch wel de mooiste oplossing. Veel werk?
Als je een 4deurs hebt dan scheelt het werk ;)
Komt meer omdat je bij een 2 deurs de hele linker achterkant moet demonteren (als je het netjes wilt doen). Maar het is het werk zeker waard ;) Nooit geen gehannes met batterijtjes/slecht licht/sensor/.... Gewoon automatisch :D Ledje erin gestopt dus wit licht in kofferbak :D

Heb jij hier toevallig meer foto's en info van, hoe ben je te werk gegaan? Ik zou dit graag ook toepassen in onze Mii! :D
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door N!jntje » za 11 jan 2014, 01:31

Zie mijn topic voor meer foto's. Over hoe ik de stekkers heb verbonden met speciale Vw klemmetjes en dan de draad naar achteren heb geleid via de kabelboom

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door TwitNour » za 11 jan 2014, 13:51

Mijn kofferbakverlichting die ik had besteld bij DX.com is binnen maar wanneer ik de batterijen erin doe lijkt deze niet te werken. Iemand een idee? Ik moet er nog even beter naar kijken. Misschien mis ik iets.

Correctie: het werkt wel, alleen het moet wel in het donker natuurlijk!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door TwitNour » za 11 jan 2014, 14:07

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bij mij is het probleem nu ook opgelost! 's Nachts weer licht als je de kofferbak in moet! :)

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door Michiel » za 11 jan 2014, 19:00

TwitNour schreef: Bij mij is het probleem nu ook opgelost! 's Nachts weer licht als je de kofferbak in moet! :)
Ik heb dezelfde besteld, hoe bevalt de verlichting savonds ?
Alles goed te zien ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door Autheo » za 11 jan 2014, 22:43

TwitNour schreef:
Bij mij is het probleem nu ook opgelost! 's Nachts weer licht als je de kofferbak in moet! :)
Heb met je te doen als je 's nachts de kofferbak in moet. Lijkt me erg krap, helemaal met die dubbele bodem. 't Zal dan ook alleen maar in je uppie kunnen. Sterkte! :lol:

Maar die lamp ziet er prima uit. Mooie oplossing!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door TwitNour » ma 13 jan 2014, 09:18

Michiel schreef:
TwitNour schreef: Bij mij is het probleem nu ook opgelost! 's Nachts weer licht als je de kofferbak in moet! :)
Ik heb dezelfde besteld, hoe bevalt de verlichting savonds ?
Alles goed te zien ?
Ja werkt erg goed. Gaat enkel alleen aan als het donker is, dus niet bij elke beweging. In eerste instantie dacht ik dat hij kapot was maar ik probeerde hem in klaarlichte dag. De magneetstip moet je even op de staaf plakken en klaar is kees. Heeft 4 AAA batterijen nodig. Meer niet :) ik denk er zelfs aan om een tweede te bestellen, omdat ze aan twee kanten er nog mooier uitzien

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door TwitNour » ma 13 jan 2014, 09:18

Autheo schreef:
TwitNour schreef:
Bij mij is het probleem nu ook opgelost! 's Nachts weer licht als je de kofferbak in moet! :)
Heb met je te doen als je 's nachts de kofferbak in moet. Lijkt me erg krap, helemaal met die dubbele bodem. 't Zal dan ook alleen maar in je uppie kunnen. Sterkte! :lol:

Maar die lamp ziet er prima uit. Mooie oplossing!
Ha ha ja :p bedankt! Hoop dat velen zullen volgen met deze makkelijke en snelle oplossing

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door JoVe » wo 15 jan 2014, 01:06

TwitNour schreef:
Autheo schreef:
TwitNour schreef:
Bij mij is het probleem nu ook opgelost! 's Nachts weer licht als je de kofferbak in moet! :)
Heb met je te doen als je 's nachts de kofferbak in moet. Lijkt me erg krap, helemaal met die dubbele bodem. 't Zal dan ook alleen maar in je uppie kunnen. Sterkte! :lol:

Maar die lamp ziet er prima uit. Mooie oplossing!
Ha ha ja :p bedankt! Hoop dat velen zullen volgen met deze makkelijke en snelle oplossing

Laatst bij de LIDL led verlichting die je in een kast of onderaan de trap kunt plaatsen reageert op beweging in het donker en werkt perfect. Gemonteerd aan de zijkant op de wielkuip en kan geplakt of geschroefd worden en voldoende licht in / onder de dubbele bodem. Zie foto's in een eerdere post. Kosten 6,95.
Is de makkelijkste en simpelste oplossing.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door TwitNour » wo 15 jan 2014, 17:16

JoVe schreef: Laatst bij de LIDL led verlichting die je in een kast of onderaan de trap kunt plaatsen reageert op beweging in het donker en werkt perfect. Gemonteerd aan de zijkant op de wielkuip en kan geplakt of geschroefd worden en voldoende licht in / onder de dubbele bodem. Zie foto's in een eerdere post. Kosten 6,95.
Is de makkelijkste en simpelste oplossing.
Na lang zoeken je post gevonden, http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 830#p41830

Ik vind die van DX toch wat mooier omdat het zo'n strip is. Daarnaast gebruiken ze geen 8 maar 4 AAA batterijen. Ik heb inmiddels een tweede besteld voor de andere kant van de kofferbak, vind ik mooier. Al die luxeproblemen :) haha

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door TwitNour » za 01 feb 2014, 17:55

Inmiddels al even een tweede strip binnengekregen die ik aan de andere kant heb vastgezet. De verlichtingen gaan allebei tegelijk aan en uit en werkt allemaal perfect. Daarnaast ziet het er ook nog eens mooier uit dan aan een kant.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door JoVe » zo 09 feb 2014, 17:07

TwitNour schreef:Inmiddels al even een tweede strip binnengekregen die ik aan de andere kant heb vastgezet. De verlichtingen gaan allebei tegelijk aan en uit en werkt allemaal perfect. Daarnaast ziet het er ook nog eens mooier uit dan aan een kant.

Afbeelding
Afbeelding

L630 1W 85lm 6500K Human Body Sensor IR 12-LED White Light Lamp - White (4 x AA)
€ 10.77 Usd=14.53
bij DX.com gezien.
inderdaad mooie lampjes in alu behuizing.
zit alleen op kwetsbare plaats, zou hem onder de sluiting van de achterklep monteren.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
ma76
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 07:57
Locatie: regio 0164

Re: Automatisch kofferbaklicht

Bericht door ma76 » zo 09 feb 2014, 19:35

Ik heb t zo gedaan led lampje met sensor gehaald bij de kruitvat was rond de €6.5 en 2 batterijen er in zo de gehele koffer bak voldoende licht
Bijlagen
kofferbak.jpg
Lampje
kofferbak.jpg (4.81 KiB) 5376 keer bekeken
High up azul blue bijna full option 17 inch wielen

Plaats reactie