knak in de koppeling Oplossing P9
knak in de koppeling Oplossing P9
Beste mede uppers,
Ik heb heb last van een soort van Knak in mijn koppelings pendaal, zijn er meer die hier last van hebben?
Ik heb heb last van een soort van Knak in mijn koppelings pendaal, zijn er meer die hier last van hebben?
- richardm35
- Vagling liefhebber
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 12 dec 2013, 09:27
Re: knak in de koppeling
hey heb zelf een seat mii ik had het ook afeglopen donderdag mee heen geweest en aankomende woensdag moet ie weer heen voor een nieuwe koppelings pendaal iets met een kogel lager ofz gr richard
Re: knak in de koppeling
Ik was er ook al mee terug gegaan, en het blijkt een producteigenschap te zijn, bij de CG Mii en Up.. Ik irriteer me mateloos, elke keer een knak als ik hem indruk..
Volgens de Importeur (PON) kan het geen kwaad, maar ik vraag me af als het geen algemeen probleem is waarom ik het dan zo erg heb.
Volgens de Importeur (PON) kan het geen kwaad, maar ik vraag me af als het geen algemeen probleem is waarom ik het dan zo erg heb.
Re: knak in de koppeling
Mijn vrouw heeft er ook last van UP! is bijna 4 maanden en die van mij nieuw en geen last van.
Langs lokale dealer gegaan en schijnt cilinder/kabeltje te zijn en is besteld moet nog worden vervangen
Langs lokale dealer gegaan en schijnt cilinder/kabeltje te zijn en is besteld moet nog worden vervangen
High up azul blue bijna full option 17 inch wielen
Re: knak in de koppeling
Ik heb er in mijn Go ook geen last van. is ene producteigenschap klinkt alsof de dealer zich er makkelijk vanaf wilt maken.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: knak in de koppeling
Ik heb juist dat mijn rempedaal raar klinkt bij langzaam intrappen. Alsof er speling op het pedaal of de rembekrachtiger zit.
Re: knak in de koppeling
Ik heb hier ook last van, was net van plan een topic te maken toen ik deze tegen kwam.
Ik ga het even in de gaten houden wat er bij jullie mee gedaan word bij de dealer.
Ik ga het even in de gaten houden wat er bij jullie mee gedaan word bij de dealer.
Re: knak in de koppeling
Ik heb geen last van krakende of knakkende pedalen. Dealers zijn wel heel snel met de term 'product-eigenschap' tegenwoordig.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
Re: knak in de koppeling
Wat jullie ervaren als probleem met de koppeling heb ik al mijn afgelopen drie nieuwe auto's gehad. Als het dezelfde knik is dan! Altijd gedacht nieuwigheid nu geen problemen!
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Re: knak in de koppeling
Grappig, vanavond geen last van de zogenaamde "knik" gehad tijdens een rit over 25 km.
Re: knak in de koppeling
Kan iemand iemand laten weten wat er precies is/wordt vervangen.. Alvast bedankt voor de reacties!
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: knak in de koppeling
Dat de koppeling vreemde geluiden maakt is volgens mij al algemeen bekend. Dat is helaas wel een eigenschap, op alle meetings waar ik nu ben geweest hoorde ik het bij elke up.
Of voelt je koppeling ook vreemd aan bij het intrappen? Dat is dan weer niet normaal.
Of voelt je koppeling ook vreemd aan bij het intrappen? Dat is dan weer niet normaal.
Re: knak in de koppeling
Zelfde gehad. Koppelings pedaal is netjes vervangen door mijn dealer.
Ik hoor bij mijn dealer alleen het woord -product eigenschap- als een 'geluid' niet onderhevig is aan slijtage. De fluittoon bij 100-120kmu doen ze weer niks aan, niet aan slijtage onderhevig...
Ik denk als je dealer niks aan het pedaal wilt doen, dat je je poot stijf moet houden. Is natuurlijk raar dat je afhankelijk bent van de coulance van -een- dealer. Terwijl we allemaal dezelfde auto rijden van dezelfde importeur?!? Met dezelfde problemen binnen de garantie.
Ik hoor bij mijn dealer alleen het woord -product eigenschap- als een 'geluid' niet onderhevig is aan slijtage. De fluittoon bij 100-120kmu doen ze weer niks aan, niet aan slijtage onderhevig...
Ik denk als je dealer niks aan het pedaal wilt doen, dat je je poot stijf moet houden. Is natuurlijk raar dat je afhankelijk bent van de coulance van -een- dealer. Terwijl we allemaal dezelfde auto rijden van dezelfde importeur?!? Met dezelfde problemen binnen de garantie.
Re: knak in de koppeling
Hier ook hetzelfde probleem!
Soms wel een knakje en soms niet. Irritant is het wel.
Staat nu 1800 km op de teller dus eerdaags maar eens naar de dealer
Betreft een Seat Mii Chill Out uit 11-2013
Soms wel een knakje en soms niet. Irritant is het wel.
Staat nu 1800 km op de teller dus eerdaags maar eens naar de dealer
Betreft een Seat Mii Chill Out uit 11-2013
Re: knak in de koppeling
Hallo Allemaal,
Net bij de dealer geweest, mogelijk zit het probleem in het te hard los laten van het koppelingspedaal dan hoor je de kank/knik het meeste.
Volgende week gaat hij naar de werkplaats daar gaan ze het nog eens goed bekijken..
Net bij de dealer geweest, mogelijk zit het probleem in het te hard los laten van het koppelingspedaal dan hoor je de kank/knik het meeste.
Volgende week gaat hij naar de werkplaats daar gaan ze het nog eens goed bekijken..
Re: knak in de koppeling
Bij ons gaat ie volgende week naar de dealer om t onderdeel te vervangen hou jullie op de hoogte.
Het duurt ongeveer 2.5 uur om t onderdeel te wisselen
Het duurt ongeveer 2.5 uur om t onderdeel te wisselen
Laatst gewijzigd door ma76 op za 18 jan 2014, 05:33, 1 keer totaal gewijzigd.
High up azul blue bijna full option 17 inch wielen
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11
Re: knak in de koppeling
Ik dacht vandaag ook iets waar te nemen. Zelf denk ik aan de start schakelaar die aan het pedaal gekoppeld is (zomaar een idee).
Re: knak in de koppeling
Goedemorgen Iedereen,
Ik lees hier van verschillende mensen twee verschillende problemen.
Knak in het pedaal, en geluid in de koppeling als de motor draait.
Voor het geluid, is al een draadje, dus is het handig om dit daar te bespreken als dit nog nodig is.
De knak, ik denk dat hier wat uitleg nodig is, ik begrijp dat de dealers hier wat moeite mee hebben.
Er is namelijk geen defect te constateren, het is iets wat als onaangenaam wordt ervaren, dit wordt dan als een kwaliteits issue gerapporteerd aan VW.
De koppeling zelf: de koppeling zelf bestaat uit een vliegwiel, frictieplaat, drukgroep, druklager, bedienings elementen.
Het knak gevoel wordt veroorzaakt door de bediening van de drukgroep, de drukgroep bevat een diafragma veer die voor het sluiten en vrijmaken van de frictieplaat is geinstaleerd.
Voor diegene die niet weten hoe een diafragmaveer werkt of eruitziet, moeten we even teruggaan naar onze jeugd.
Kunnen jullie misschien die ronde hol/bol staande plaatjes herinneren( ze worden in de bouw nog steeds gebruikt om isolatieplaten aan ankers tussen muren vast te zetten) waar je dan in het midden van het holle gedeelte een steentje lag, je drukte dan met je vingers het holle gedeelte omhoog en met een knakje vloog het steentje omhoog.
Dit is nu precies de werking van de veer die zich in de drukgroep bevindt.
De knak die we in het koppelingspedaal ervaren is het moment van doorschieten van de diafragma veer in de drukgroep.
De constructie van de overbrenging van het pedaal geeft dit door aan de bestuurder die dit als laten we zeggen onaangenaam ervaart.
Maar is zeker geen technisch mankement, fabricage toleranties, meer of minder smering kunnen ook nog een positief of negatief effect veroorzaken.
Misschien niet wat iedereen wil horen, maar ik zou als dealer na een aantal onderzochte gevallen, de rest deze uitleg geven, en bevestigen dat er geen mankement is en dat de ervaring van de klant als een kwaliteits issue aan de importeur gemeldt wordt, als er in de toekomst een aanpassing doorgevoerd wordt, u op de hoogte hiervan wordt gesteld.
We moeten ook niet vergeten, dat dit A klasse auto's betreft die een mechanische koppeling bediening heeft.
Vrijwel alle grotere klasse auto's hebben al vele jaren een hydraulisch bekrachtigde koppeling die gevoelloos is kwa bediening,(geen direct mechanische link tussen pedaal en koppelingsplaat).
Aangezien de meeste van ons uit andere klasse auto's is overgestapt valt dit nu veelal op.
Hoop dat deze uitleg iedereen een beetje begrijpt, en ook het verschil tussen een mankement of niet kan beoordelen alvorens 'professionele' hulp in te schakelen.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Ik lees hier van verschillende mensen twee verschillende problemen.
Knak in het pedaal, en geluid in de koppeling als de motor draait.
Voor het geluid, is al een draadje, dus is het handig om dit daar te bespreken als dit nog nodig is.
De knak, ik denk dat hier wat uitleg nodig is, ik begrijp dat de dealers hier wat moeite mee hebben.
Er is namelijk geen defect te constateren, het is iets wat als onaangenaam wordt ervaren, dit wordt dan als een kwaliteits issue gerapporteerd aan VW.
De koppeling zelf: de koppeling zelf bestaat uit een vliegwiel, frictieplaat, drukgroep, druklager, bedienings elementen.
Het knak gevoel wordt veroorzaakt door de bediening van de drukgroep, de drukgroep bevat een diafragma veer die voor het sluiten en vrijmaken van de frictieplaat is geinstaleerd.
Voor diegene die niet weten hoe een diafragmaveer werkt of eruitziet, moeten we even teruggaan naar onze jeugd.
Kunnen jullie misschien die ronde hol/bol staande plaatjes herinneren( ze worden in de bouw nog steeds gebruikt om isolatieplaten aan ankers tussen muren vast te zetten) waar je dan in het midden van het holle gedeelte een steentje lag, je drukte dan met je vingers het holle gedeelte omhoog en met een knakje vloog het steentje omhoog.
Dit is nu precies de werking van de veer die zich in de drukgroep bevindt.
De knak die we in het koppelingspedaal ervaren is het moment van doorschieten van de diafragma veer in de drukgroep.
De constructie van de overbrenging van het pedaal geeft dit door aan de bestuurder die dit als laten we zeggen onaangenaam ervaart.
Maar is zeker geen technisch mankement, fabricage toleranties, meer of minder smering kunnen ook nog een positief of negatief effect veroorzaken.
Misschien niet wat iedereen wil horen, maar ik zou als dealer na een aantal onderzochte gevallen, de rest deze uitleg geven, en bevestigen dat er geen mankement is en dat de ervaring van de klant als een kwaliteits issue aan de importeur gemeldt wordt, als er in de toekomst een aanpassing doorgevoerd wordt, u op de hoogte hiervan wordt gesteld.
We moeten ook niet vergeten, dat dit A klasse auto's betreft die een mechanische koppeling bediening heeft.
Vrijwel alle grotere klasse auto's hebben al vele jaren een hydraulisch bekrachtigde koppeling die gevoelloos is kwa bediening,(geen direct mechanische link tussen pedaal en koppelingsplaat).
Aangezien de meeste van ons uit andere klasse auto's is overgestapt valt dit nu veelal op.
Hoop dat deze uitleg iedereen een beetje begrijpt, en ook het verschil tussen een mankement of niet kan beoordelen alvorens 'professionele' hulp in te schakelen.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Re: knak in de koppeling
Nou, volgens mij heeft de Up echt een hydraulisch bediende koppeling hoor. Master-cylinder en Slave-cylinder. [WHITE SMILING FACE]
Re: knak in de koppeling
Ok, dat wist ik niet, verbaast me overgins voor een type auto als deze,
Heeft iemand hier een schema/tekening van.
Kan ik eens kijken hoe het zit,
Nou kijk ik niet elke dag onder de motorkap, maar weet iemand zo de koppelings cylinder te zitten op de versnellingsbak?
En het olie reservoir?
Heb deze nog niet zo gauw ergens gezien.
Ik zal vandaag eens op onderzoek uitgaan, is tenslotte aardig weer vandaag.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Heeft iemand hier een schema/tekening van.
Kan ik eens kijken hoe het zit,
Nou kijk ik niet elke dag onder de motorkap, maar weet iemand zo de koppelings cylinder te zitten op de versnellingsbak?
En het olie reservoir?
Heb deze nog niet zo gauw ergens gezien.
Ik zal vandaag eens op onderzoek uitgaan, is tenslotte aardig weer vandaag.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet,
Leen.