Black up! GunSpeed

Laat hier je nieuwe trots zien.
GunSpeed
Forum eindbaas

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » di 26 nov 2013, 19:16

Petrolhead Tom schreef:Wat zag ik trouwens op het Britse up forum. Heeft de up! een broertje erbij? ;)
henri schreef:Dat viel me ook al op. Iets met een 1 ;)
Bedoelen jullie de foto's van Ian misschien (1-reeks en 4-reeks)?
up! Black BMT 75pk 3d

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 26 nov 2013, 19:21

Die Einser ja! ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » wo 27 nov 2013, 09:47

Haha, neen toch niet... zijn de wagens wagen Ian. Is een verkoper bij BMW en heeft natuurlijk regelmatig een nieuw model onder de poep. Leuke job!! 8-)
Zoals je misschien ook gezien hebt had ie vorige zomer een witte Z4 en zijn vrouw een witte Up!... mooi contrast met mijn zwarte Z4 en Up! ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 nov 2013, 09:53

Mijn keuze zou dan toch uit gaan naar zwart.

Je Up! blijft een mooie verschijning.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » wo 27 nov 2013, 10:23

Petrolhead Tom schreef:Mijn keuze zou dan toch uit gaan naar zwart.
Je Up! blijft een mooie verschijning.
Thx 8-)
up! Black BMT 75pk 3d

Riddick
Vagling liefhebber

Bericht door Riddick » za 30 nov 2013, 16:40

GunSpeed schreef:Zonder spacers :roll:

Afbeelding

Met Spacers 8-)

Afbeelding

Het is niet overdreven maar net genoeg voor mij 8-)
Hoeveel mm zijn die spacers. ???

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » ma 02 dec 2013, 16:14

Deze set staat eronder (2x13 vooraan en 2x16 achteraan) ;)

Afbeelding
Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 dec 2013, 19:49

Dit topic is voor mij gewoon een digitaal bodeschappenlijstje. Als ik een Up! koop hoef ik alleen maar in dit topic te kijken welke onderdelen ik nodig heb om hem super dik te maken. :D

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » wo 04 dec 2013, 15:24

Haha Tom, geweldige reactie !! :-)

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
up! Black BMT 75pk 3d

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » wo 04 dec 2013, 15:33

Afbeelding
Tot eind van de week een rode!!! :evil:

up! Black BMT 75pk 3d

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 dec 2013, 15:58

Why?

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » do 05 dec 2013, 09:56

Petrolhead Tom schreef:Why?
Gararge gaat een paar garantieprobleempjes proberen op te lossen. Ben benieuwd naar de afloop. ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » do 05 dec 2013, 19:36

GunSpeed schreef:
Petrolhead Tom schreef:Why?
Gararge gaat een paar garantieprobleempjes proberen op te lossen. Ben benieuwd naar de afloop. ;)

Ben benieuwd, welke garantieprobleempjes dat zijn.... ;)
Heb namelijk ook wat dingetjes waarvoor ik langs de garage wil gaan.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » vr 06 dec 2013, 12:23

Mag hem straks gaan afhalen en hebben ze het voor mekaar gekregen :D
Mis mijn Up wel want deze High Up zonder de KW én op 15 inch is toch echt niks voor mij... wel leuk om over speedbumps te vliegen maar voor de rest... :twisted:
up! Black BMT 75pk 3d

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » ma 09 dec 2013, 11:09

:D
Laatst gewijzigd door GunSpeed op ma 09 dec 2013, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
up! Black BMT 75pk 3d

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » ma 09 dec 2013, 11:12

Zal vandaag een beetje meer uitleg geven over de problemen met de Up en de eventuele oplossingen ;)

Laatst gewijzigd door GunSpeed op ma 09 dec 2013, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
up! Black BMT 75pk 3d

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » ma 09 dec 2013, 11:13

Heb de Up nu al iets meer dan een jaar en ben er zeer tevreden mee. Voor een wagen uit het A-segment rijdt ie super, geen vergelijk met andere merken in mijn ogen. Ook het speciale design van zowel het koetswerk als het interieur bevallen mij prima. Maar zoals bij elk nieuw model dat op de markt gezet wordt zijn er steeds kwaaltjes, sommigen heel vervelend en anderen veel minder erg maar toch... Verleden week is de Up dan een paar dagen op bezoek geweest bij dealer om deze proberen op te lossen. ;)

Waar had mijn Up nu last van : vocht, panoramadak, rammel deuren en achteruitversnelling...

Vochtprobleem : De welbekende beslagen ramen... eerst had ik er geen erg in en dacht ik dat het kwam omdat de wagen altijd buiten stond omdat ik maar 1 garage had voor de 2 wagens. Dus dan maar de Z4 buiten laten staan in de winter en de Up in de garage omdat ik geen zin had om dagelijks aan beide zijden mijn ramen te krabben. Eigenlijk weinig tot geen problemen meer gehad... ondertussen heb ik een tweede garage zodat ze nu allebei binnen staan. Maar enkele weken geleden had ik een dubbele shift en stond mijn Up gedurende meer dan 15 uur op de parking en het was vochtig die avond... beslagen ramen!! Dus toch nog maar eens onderzocht en tot de vaststelling gekomen dat de vloermat aan de passagierskant doornat was zowel voor als achter. Daar zit dus vooraan de airco en dacht onmiddellijk aan de afvoer van het condenswater... maar er zijn hier en op andere fora al veel andere mogelijke oorzaken naar boven gekomen dus...
Nu neemt mijn dealer altijd even de tijd om een kijkje te nemen in het VW-computersysteem of er geen meldingen waren binnengekomen over dit probleem. En ja, daar stond dus wel degelijk een mogelijk probleem met een verkeerde montage van een rubberen zitting tussen het motorcompartiment en de binnenruimte, dit alles met foto's van hoe het niet moet en hoe het wel moet. Op onderstaande foto's van mijn wagen zie je hoe die rubber moet gemonteerd zijn. Bij mij zat die rubber dus veel te diep ingedrukt met gevolg dat er een opening was van een goeie halve centimeter over zo'n tien centimeter (de breedte van de rubberen zitting). Je kunt je voorstellen dat hier wel heel wat water langs naar binnen kan. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost maar zeker is dat niet gezien de vele andere problemen die al gemeld zijn. Ik zal het in ieder geval toch wel goed opvolgen. ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Panoramadak : Toen de Up nog maar twee weken oud was is het panodak stuk gesprongen en is er een nieuw gemonteerd. Sindsdien loopt ie redelijk stroef open en dicht, met lichte schokjes. En bij het dichtgaan loopt het al eens fout, dan gaat ie soms in veiligheid door de klembeveiliging en gaat ie dus helemaal terug open... niet wat je wil als het begint te regenen! Ook weer even opgezocht en ook hiervoor een oplossing van VW uit, speciaal vet voor het mechanisme! Lijkt in eerste instantie opgelost. :D

Rammelen deuren : Voor mij was het niet duidelijk of het nu de sloten dan wel de rolgordels waren want die zitten er vlak naast. Het waren dus de sloten aan beide zijden. Deze zijn opnieuw afgesteld en ingevet en de rammel is weg... hopelijk blijft dit nu zo ;)

Achteruitversnelling : Had ook dit probleem, bij mij was het vooral de achteruit die niet altijd wilde en de eerste versnelling die wat stroef ging. Dacht eigenlijk dat dit er bij hoorde en had me er al bij neergelegd. Maar nu ie toch binnen moest heb ik het toch even voorgelegd aan de dealer en is ook hiervoor in het VW computersysteem gaan kijken, en ja hoor ook dit probleem was bekend bij VW (België). Aan de hand van die handleiding heeft hij dan de kabels die van de versnellingspook naar de versnellingsbak gaan opnieuw gekalibreerd... 10 minuutjes later was ie al klaar. ;)
Nu schakelt ie echt perfect... me very happy 8-)

Ben zeer tevreden over de service van dealer en de kwaliteiten van mijn up... de wagen rijdt beter dan ooit tevoren :D

Grtz
Gunter
up! Black BMT 75pk 3d

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » ma 09 dec 2013, 15:05

Hopelijk blijft het vocht voor jou nu weg.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » ma 09 dec 2013, 15:11

Ga straks meteen kijken!

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » ma 09 dec 2013, 16:45

TV_UP! schreef:Hopelijk blijft het vocht voor jou nu weg.
Hoop het ook maar het is natuurlijk lang niet zeker... morgen nog eens een lange werkshift en alvast een eerste test... ben benieuwd ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie