Welke schroefset? En vering algemeen.
Re: Welke schroefset? Wie rijdt er schroefset?? :D
Bij een schroefset heb je meteen nieuwe schokbrekers...
En dat is ook geen troep
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
En dat is ook geen troep
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 288
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
- Locatie: Noord-Holland
Re: Welke schroefset? Wie rijdt er schroefset?? :D
GuidoUp
Vaste set heeft ook andere dempers, lees bilstein dempers is anders dan orgineel
EdUp!
Die compromis
Looks en wegligging klopt wel aardig. Het verschil ertussen vast en Schroefset ken ik je niet uitleggen qua rijgedrag aangezien ik altijd op Schroefsets gereden heb of op alleen veren. Nooit een vaste set gehad, was er een Schroefset leverbaar altijd schroef gepakt was het er niet toen in eerst instantie veren.
Veren
Vaste set is schokbrekers en kortere veren niet hoogte instelbaar soms hardheid wel
Schroefset kortere dempers en veren ook smaller i.v.t. verlagingsveren hoogte, en evt hardheid instelbaar.
Airride
Vaste set heeft ook andere dempers, lees bilstein dempers is anders dan orgineel
EdUp!
Die compromis
Looks en wegligging klopt wel aardig. Het verschil ertussen vast en Schroefset ken ik je niet uitleggen qua rijgedrag aangezien ik altijd op Schroefsets gereden heb of op alleen veren. Nooit een vaste set gehad, was er een Schroefset leverbaar altijd schroef gepakt was het er niet toen in eerst instantie veren.
Veren
Vaste set is schokbrekers en kortere veren niet hoogte instelbaar soms hardheid wel
Schroefset kortere dempers en veren ook smaller i.v.t. verlagingsveren hoogte, en evt hardheid instelbaar.
Airride
Re: Welke schroefset? Wie rijdt er schroefset?? :D
Met een vaste set heb je een vast combinatie van dempers en lengte van de veren. Met schroefsets moet je vaak over een verschil van 30mm de juiste combinatie vinden van dempen en veren.
Ik had zelf verwacht dat een schroefset duurder zou zijn dan een vaste.
Ik had zelf verwacht dat een schroefset duurder zou zijn dan een vaste.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? Wie rijdt er schroefset?? :D
Het verschil zit hem vaak in de mogelijkheid tot afstellen. Al moet ik zeggen dat de combinatie Eibach/Bilstein mij al meer malen verrast heeft op een auto. Een paar goede dempers met een paar goede (progressieve) veren zorgt ervoor dat je niks op comfort inlevert maar de auto super strak stuurt. Als je verder niet zoveel geeft om de hoogte van je auto en die niet per se continu in hoeft te kunnen stellen dan zou ik dat nog steeds een perfect alternatief vinden.EdUp! schreef:Iemand een idee hoe een schroefset rijdt ten opzichte van vaste verlagingsset? Ik rijd zelf met Eibach/Bilstein. Een vaste verlaging dus. Totale kosten liggen wel veel hoger dan de prijzen van de schroefsets die ik hier langs zie komen.
Is een schroefset een compromis tussen looks en wegligging? Ik vind het prijsverschil misschien iets te fors om het direct te kunnen verklaren.
Een set als VMAXX is voor veel auto's niet meer dan 250 euro. Ik heb er wel eens mee gereden en als het doel is om zo laag mogelijk te gaan en verder niet meer om te kijken naar het rijgedrag van je auto dan is het een prima oplossing. Ga je meer de kant op dat je het rijgedrag van je auto actief wilt verbeteren en zo hard mogelijk over bergwegen en mooi b-routes kunt knallen dan zou ik zo'n set niet adviseren. De demping kan het niet bijbenen en de auto is gewoon plankhard afgeveerd. Keihard wordt door velen vaak vergeleken met sportief maar dat is in mijn beleving toch werkelijk niet het geval. Wanneer je een goed gedempte set heb die het rijgedrag naar een hoger level tilt dan kun je pas echt gaan genieten van je auto. Wanneer je doel is om je auto te "stanceworken" zoals de Lupo hier op de pagina dan maakt het rijgedrag ook niet meer zoveel uit omdat je toch nergens hard kunt omdat je anders je bumper kapot rijdt.
Ik heb een AP set gehad onder mijn Fiesta en dat is me niet tegen gevallen. Al moet ik zeggen dat een auto met een GAZ set uit de UK me ook aangenaam verrast heeft, terwijl de prijs helemaal niet zoveel hoger ligt. KW is altijd fijn spul en als je de RVS versies hebt gaan ze ook nog eens vrijwel de levensduur van je auto mee.
Alle waar naar zijn geld natuurlijk, voor de prijs van een KW schroefset heb je drie a vier VMAXX sets en makkelijk 2 AP sets dus dan mag het ook wel zo zijn dat de eerste een stuk beter is dan de anderen. Het ligt er ook aan hoe je het onderhoudt natuurlijk. Installeer je het eenmalig en maak je de set nooit meer schoon dan moet je er denk ik niet van staan te kijken dat na twee winters de stelringen er wel klaar mee zijn. Onderhoudt je de set netjes dan kunnen ze veel langer mee zonder dat de stelringen muurvast gaan zitten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
vering
Sinds september 2012 rij ik in een High UP! BlueMotion 75pk en ben zeer tevreden over deze auto. Het enige wat ik op te merken heb aan de auto is, dat de vering nogal slap is. Vooral bij drempels merk je dit. Wat zou ik hieraan kunnen (laten) doen. Andere schokdempers? Andere veren? Heeft iemand een idee of een tip?
Re: vering
Voornaamste is je rijgedrag; dus gewoon goed rekening houden met de drempels die gaan komen. Een drempel verschijnt immers niet plotseling uit het niets. Truc is om net voor het oprijden van de drempel de rem los te laten waardoor de auto uit z'n veren komt. Je kunt dan als het goed is meteen weer gaan gas geven waardoor de auto, terwijl hij nog uit z'n veren is, over de drempel getrokken wordt en de klap beter op kan vangen. Goed blijven oefenen!
Groeten Daan
Groeten Daan
Volkswagen Groove Up! 60pk BMT | Oryx white pearl | Panorama dak
Re: vering
Of gewoon verlagen met andere veren die wat stugger zijn zoals eibach, dan veert het ook niet helemaal door en heb je nog steeds comfort genoeg.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Even twee onderwerpen samengevoegd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Donateur member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 07:30
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Iemand ook ervaring met gewoon verlagingsveren voor de up ipv schroefset en eventueel een foto hoe dit uiziet?
volkswagen high up black edition full options
(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)
(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Deze up is verlaagd met verlagingsverenLucvdheijden schreef:Iemand ook ervaring met gewoon verlagingsveren voor de up ipv schroefset en eventueel een foto hoe dit uiziet?
http://www.vagtechniek.nl/images/Verlaging.jpg
-
- Donateur member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 07:30
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Hmm dan toch maar voor een schroefset want dat is nog niet laag genoeg
volkswagen high up black edition full options
(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)
(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
-30mm van Eibach. Geen idee of ze ook -40mm hebben inmiddels.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Dat hele lage is ook al wel weer op zijn retour volgens mij.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ze hebben nog geen 40 mm. Maar ik zou wel voor een schroefset kiezen;). Dan kan je hem altijd stellen hoe jij hem wilt.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
In het topic van Vagtechniek met de Eibach aanbieding zag ik dat de ophangrubbers van een Audi TT ook in de up! passen.
Nou vraag ik me eigenlijk af zijn er hier al meer mensen bezig met het serieus afstellen van het onderstel van de up? Ik kan me zo voorstellen dat wanneer een up over een subliem onderstel beschikt dat je het nodige weg kunt rijden op B wegen.
Nou vraag ik me eigenlijk af zijn er hier al meer mensen bezig met het serieus afstellen van het onderstel van de up? Ik kan me zo voorstellen dat wanneer een up over een subliem onderstel beschikt dat je het nodige weg kunt rijden op B wegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ik heb de TT rubbers er direct onder laten zetten met de Eibach veren. Met Bilstein dempers en 195 banden over J7 velgen ET37 wil dat best serieus de bocht om. Het lage gewicht helpt ook.
Auto schuift op de limiet voor mij gevoel met vier wielen tegelijk onderstuurd naar buiten. De voorkant verliest de grip heel kort voor de achterkant meegaat. Grip kwijtraken door te vroeg op het gas te gaan bocht uit is met de 1.0 niet echt mogelijk.
Van de acceleratie moet ik het niet hebben. Later remmen en hard de bocht door kunnen is buitengewoon vermakelijk. Zeker om andere, motorisch snellere, auto's een klein beetje op te fokken.
Auto schuift op de limiet voor mij gevoel met vier wielen tegelijk onderstuurd naar buiten. De voorkant verliest de grip heel kort voor de achterkant meegaat. Grip kwijtraken door te vroeg op het gas te gaan bocht uit is met de 1.0 niet echt mogelijk.
Van de acceleratie moet ik het niet hebben. Later remmen en hard de bocht door kunnen is buitengewoon vermakelijk. Zeker om andere, motorisch snellere, auto's een klein beetje op te fokken.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Klinkt goed Ed!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Volgend jaar misschien weer eens richting de Ring. Zwarte Ring-sticker verdienen voor op het zwarte achterklep.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Haha! Mooi werk! Ik heb ook prachtige ervaringen op de ring met mijn 75 pk Micra gehad. Geniaal!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ik zou toch kiezen voor de versie met het meeste rijcomfort, ongeacht de prijs.
Je wil toch niet bezuinigen op het onderstel en er een stuiterbak van maken.
Je wil toch niet bezuinigen op het onderstel en er een stuiterbak van maken.