Claxon en remklauwen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Bert928GT
Forum newbie

Claxon en remklauwen

Bericht door Bert928GT » do 11 jul 2013, 17:24

Hallo allemaal,

sinds januari ben ik in het bezit van een citigo arctic 5 deurs met bijna 5000km op de klok. De eerste twee problemen doen zich nu voor. Het eerste is dat de linker remklauw (voor) bleef vastzitten na het remmen en slechts moeizaam vrijkwam. Dat heb ik zelf opgelost. Het tweede probleem is dat de auto , als hij in de warme zon heeft gestaan, een volautomatische claxon heeft als het stuur enigszins gedraaid wordt. Daar ben ik vandaag mee naar de stealer geweest en dat had ik gewoon niet moeten doen, verspilde tijd. Om 15.30 u had ik de afspraak en om 16.45 u wordt de auto de werkplaats ingereden, twee keer aan het stuur gedraaid en vervolgens wordt de conclusie getrokken dat de stuurkolom ervoor uit elkaar moet. Proficiat , dat had ik ook kunnen zeggen. Deze stealer heeft mij nu echt de laatste keer gezien, mede gezien het bijzonder beroerd verlopen aankoopproces. Als het nu nog een keer voorkomt bel ik gewoon de pechhulp.

Nu mijn vraag, kent iemand dit probleem en eventueel ook de oplossing? Dan doe ik het gewoon even zelf.

Groet Bert928GT

JuP !
Forum eindbaas

Re: Claxon en remklauwen

Bericht door JuP ! » vr 12 jul 2013, 19:23

Niemand die Bert kan helpen ? ;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia

zeg maar JP ! ;)

Vinniepilon
Donateur member

Bericht door Vinniepilon » vr 12 jul 2013, 20:22

Voor elk probleem is een oplossing. Maar eerst even voorstellen lijkt mij een beter idee.

Maar voor de vraag, misschien naar een andere dealer gaan? ;)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Uppert
Vagling liefhebber

Bericht door Uppert » zo 14 jul 2013, 07:46

En de kosten neem je ook voor eigen rekening?
Ik zie het probleem niet, gewoon afspraak maken bij je dealer, je hebt tenslotte 2 jaar garantie, minstens. s'morgens brengen en s'avonds of een dag later ophalen. Leenauto mee, daar heb je recht op. Is even vervelend maar zelf aan de slag kost je meer moeite.

Daarnaast, probleem lijkt zo te horen een kortsluiting te zijn in de sleepring onder het stuur, kastje met kabel voor claxon en airbag. Waarschijnlijk dat hier ook de stuurhoeksensor in zit van het ESP. Zorg dat de wielen in rechtuitstand staan bij vervangen.

Bert928GT
Forum newbie

Bericht door Bert928GT » ma 15 jul 2013, 10:26

Het probleem is maar heel klein naar mijn inschatting. Bij hitte zet er iets net teveel uit zodat de claxon contact maakt. Bij andere merken weet ik wel hoe het in elkaar zit maar van Duitse merken heb ik geen verstand op Porsche 928GT na dan. Die onderhield ik ook zelf, net als mijn jappen. Mijn Toyota heb ik ook nieuw gekocht, maar die is al bijna 2 jaar 100% foutloos.
Ik zoek wel een andere dealer, dat lijkt mij het beste. Daar heb ik al contact over gehad met de importeur. Ik wist trouwens niet dat er bij garantiewerkzaamheden recht op een leenauto bestaat. Is dat gratis??

Groet Bert928GT

Skoda Citigo
Toyota Verso
Nissan 350Z

Plaats reactie