Portier hard dicht slaan

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Portier hard dicht slaan

Bericht door Patrick-Brand » wo 26 jun 2013, 16:48

Ik moet de deuren best hard dichtslaan voordat deze dicht zitten. Nu ben ik het zelf wel redelijk gewend, maar toch moet ik het nog wel eens overdoen voordat hij echt dicht zit!
Bij bijna alle passagiers die met mij meerijden gebeurd hetzelfde, en moet ik weer zeggen 'oh je deur zit nog niet goed dicht'.

Ik heb dit nog niet eerder met een auto gehad. Bijna alle auto's waarin ik heb gereden vallen bijna vanzelf dicht en sluiten als een kluis af.
Herkennen meer Up-rijders dat je deur hard dicht moet slaan om hem te sluiten? Komt het door de zware en lange 3-deurs deuren?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door Ajavas » wo 26 jun 2013, 17:10

:D Ik denk dat het door de 3 drs uitvoering komt, want ik had het ook met m'n Golf GTi 3 drs. Met de vijf deurs Up! heb ik er nog geen last van gehad. Het zijn vrij lange deuren, die van de 3 drs.
Laatst gewijzigd door Ajavas op wo 26 jun 2013, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
FrankUp!
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: di 16 apr 2013, 22:24
Locatie: Amersfoort

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door FrankUp! » wo 26 jun 2013, 17:22

Ik heb de 5 deurs en herken dit niet, alle deuren gaan normaal dicht
VW Move Up 60 pk 5drs, Light silver metallic, Executive pakket, reservewiel, 16"Triangle.

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door Henk1200 » wo 26 jun 2013, 18:16

Ja klopt bij mij is dat ook dat mijn passagiers vaak twee keer de portier dicht moeten gooien. Ik heb ook een drie deurs.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door up! » wo 26 jun 2013, 18:36

Ja, dit komt door de grote deuren. Het helpt als je het raam een klein beetje openzet voordat je de deur dichtdoet, dat doe ik altijd standaard, ook met mijn 5-deurs :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door Pop Up! » wo 26 jun 2013, 19:13

Had er ook last van, even langs de dealer opnieuw laten afstellen en het is opgelost...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door DonkUp » wo 26 jun 2013, 20:24

Ik hoef mijn portier ook niet extreem hard dicht te gooien. Of ik ben er aan gewend geraakt na een 3 deurs Golf en een Toyota Celica (die ook van die enorme lappen staal als deur had).
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door Roelio » do 27 jun 2013, 09:19

Ja de gene die de eerste deur dicht doet heeft geen probleem :P Daarna komt de lucht druk voor de volgende en zal die hem harder moeten dicht gooien xD
Did you have your UP today ? Level UP !

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door up! » do 27 jun 2013, 09:53

Roelio schreef:Daarna komt de lucht druk voor de volgende en zal die hem harder moeten dicht gooien xD
Tenzij je even je raam op een kier zet :lol:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door aut5MIIsport60 » do 27 jun 2013, 13:29

Klopt.
Heb ook een 3drs en de bijrijdersdeur gaat zelden in 1x goed dicht.
Sinds ik er van die raamspoilers (E35,-) op heb geklikt en het raam altijd op een kiertje kan open houden (ventilatie en geen inregenen) geen problemen meer.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Portier hard dicht slaan

Bericht door Patrick-Brand » do 27 jun 2013, 13:44

Oké bedankt voor jullie reacties. Goed te horen dat het niet aan mijn Up ligt ;)
Hoef ik dus niet mee langs de dealer te gaan.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Plaats reactie