en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door Prohopper » vr 08 feb 2013, 16:19

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Relax Charters
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 23:18

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door Relax Charters » zo 17 feb 2013, 23:24

wij hebben bij 6000 km een nieuwe versnellingsbak gekregen, maar deze begint na 2000 km ook alweer te rammelen. deze week gaan we weer langs de dealer ik vertik het om het af te laten doen als een product eigenschap. wordt vervolgd

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door jefvanhouten » ma 18 feb 2013, 17:47

Relax Charters schreef:wij hebben bij 6000 km een nieuwe versnellingsbak gekregen, maar deze begint na 2000 km ook alweer te rammelen. deze week gaan we weer langs de dealer ik vertik het om het af te laten doen als een product eigenschap. wordt vervolgd
kreeg je de eerste x zonder al teveel moeite een nieuwe versnellingsbak of ging daar een vrij lange tijd over heen ??
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door jefvanhouten » vr 22 feb 2013, 16:22

vanmiddag belde de dealer weer moest me up eerst komen ophalen ze weten er geen raad meer mee en dan word er over 4 week een afspraak gemaakt bij PON leusden eerder hebben ze het daar niet aan tijd vind het persoonlijk wel raar dat dit zo lang moet duren :cry:
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door jefvanhouten » za 23 feb 2013, 11:01

zonet me up weer opgehaald heen gebracht met vole tank tank haast leeg toen ik hem ophield de update voor het links trekken helpt bij mij niet
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door DonkUp » za 23 feb 2013, 14:58

Wat een slechte dealer :shock:
Lijkt wel of ze geen zin hebben om je auto te repareren.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door Psycho_Mantis » za 23 feb 2013, 15:09

Dealer moet gewoon je wagen aftanken als ze benzine gebruiken...

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door jefvanhouten » ma 25 feb 2013, 16:38

hoe lang kan een reparatie bij pon duren ? en gaan ze.net zolang door met onderdelen vervangen tot het is opgelost?
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door jefvanhouten » di 26 feb 2013, 14:32

vanmorgen me auto gewassen overall onder de motorkap ook even doekje langs gehaald tot mijn verbazing zie ik dat de versnellingsbak niet vast zit de bout stak er ongeveer 3a4cm uit dealer gebelt in buitenpost die wou een sleepauto laten komen of mocht op hun risco na de dealer toe rijden in oosterwolde ook van den brug die man kwam weer bij me dat die weer klaar was er zat geen 1 bout goed vast 2 staken stuk uit 3a4cm en de rest zat hand vast :shock: :shock: :shock:
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door Psycho_Mantis » di 26 feb 2013, 15:42

Ik heb er geen idee van hoe dit zit en waar je die bouten ziet uitsteken...
Kan je misschien eens een foto plaatsen van wat je bedoeld?
Dan kan ik misschien even voor je vergelijken met mijn up waarbij de versnellingsbak nog nooit is open geweest.

En betreft dat geluid waar je het in je start post over hebt, ik heb dat tot nu toe in alle up's gehoord waar ik in heb gezeten...
Op de meeting hoorde ik het ook namelijk bij anderen.

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door jefvanhouten » di 26 feb 2013, 16:22

foto is moeilijk te nemen maar het waren wel degelijk de bouten van de versnellingsbak zij de monteur
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door jefvanhouten » wo 13 mar 2013, 10:18

nog steeds geen datum wanneer de up heen kan de dealer kan maar geen contact met pon krijgen en als ze dat wel hebben zeggen ze ja we bellen weer terug maar krijgen daarna nooit weer wat te horen . Ben nu ongeveer 4week verder en nog niks opgechoten met een oplossing de dealer wil niks meer doen en zegt nu gewoon afwachten . Moest van hun wel pon bellen dat heb ik duss gedaan daar krijg je heel leuk te horen ja we mogen jou niks vertellen is een geheim dossier wij leveren de auto's en als er wat mee aan de hand is is dat de dealer hun probleem . moet gewoon afwachten tot hun reactie geven wanneer dat is geen idee ?
heb nu de bovag gebeld over advies die mogen niks doen en zeggen ook is de dealer hun probleem het enigste wat hij kon zeggen
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: koppeling maakt steeds meer lawaai

Bericht door BarMove(d)Up » wo 13 mar 2013, 11:08

jefvanhouten schreef:nog steeds geen datum wanneer de up heen kan de dealer kan maar geen contact met pon krijgen en als ze dat wel hebben zeggen ze ja we bellen weer terug maar krijgen daarna nooit weer wat te horen . Ben nu ongeveer 4week verder en nog niks opgechoten met een oplossing de dealer wil niks meer doen en zegt nu gewoon afwachten . Moest van hun wel pon bellen dat heb ik duss gedaan daar krijg je heel leuk te horen ja we mogen jou niks vertellen is een geheim dossier wij leveren de auto's en als er wat mee aan de hand is is dat de dealer hun probleem . moet gewoon afwachten tot hun reactie geven wanneer dat is geen idee ?
heb nu de bovag gebeld over advies die mogen niks doen en zeggen ook is de dealer hun probleem het enigste wat hij kon zeggen
Ik zou eens contact zoeken met ConsuWijzer. http://www.consuwijzer.nl/vervoer

Zij hebben mij als consument al vaker goed geholpen met advies over wat mijn rechten zijn en hoe ik dat recht kan halen bij onwillige leveranciers.

Sterkte!
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: dealer krijgt geen contact met pon

Bericht door jefvanhouten » wo 13 mar 2013, 13:19

zonet de klantenservice gebeld van vw nederland daar had ik al een dossier lopen van een eerder probleem met de up waar voor die nu na pon gaat verhaal weer uitgelecht die vrouw vond het nergens op lijken ze kon zien in het systeem dat het niet aan de dealer lag maar aan pon dealer zocht elke dag contact zonder dat pon er op reageerde de mevrouw heeft direct na pon toe gebeld en binnen een kwartier kreeg ik telefoon van de dealer maandag morgen 9 uur halen ze de up bij mijn huis weg en zetten ze er een leen auto neer eindelijk :D :D
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: dealer krijgt geen contact met pon

Bericht door Psycho_Mantis » wo 13 mar 2013, 13:29

jefvanhouten schreef:zonet de klantenservice gebeld van vw nederland daar had ik al een dossier lopen van een eerder probleem met de up waar voor die nu na pon gaat verhaal weer uitgelecht die vrouw vond het nergens op lijken ze kon zien in het systeem dat het niet aan de dealer lag maar aan pon dealer zocht elke dag contact zonder dat pon er op reageerde de mevrouw heeft direct na pon toe gebeld en binnen een kwartier kreeg ik telefoon van de dealer maandag morgen 9 uur halen ze de up bij mijn huis weg en zetten ze er een leen auto neer eindelijk :D :D
Eindelijk dat er wat gaat gebeuren.

Jammer dat je bij volkswagen enorm moet aandringen om dingen voor elkaar te krijgen.
hopelijk kan je dalijk gewoon weer genieten van je up en komt je vertrouwen weer terug bij je auto.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: dealer krijgt geen contact met pon

Bericht door Pop Up! » wo 13 mar 2013, 20:58

Schandalig hoe Pon hier mee omgaat, wat denken ze wel, we laten gewoon niets horen en hopelijk dat de klant/dealer dit dan ook niet meer doet. Kan echt niet :evil:

Fijn voor je dat er nu wel actie komt! Succes ermee en hou ons op de hoogte...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: dealer krijgt geen contact met pon

Bericht door jefvanhouten » za 30 mar 2013, 07:49

zo de up is weer thuis :D volgens pon was er een nieuw koppelingshuis in gekomen met koppelingsplaten en druk groep maar de dealer geloofde dat niet want dat hadden hun zelf ook al vervangen en toen werd het erger de dealer heeft nogmaals zelf onder de auto gekeken en zit een compleet nieuwe versnellingsbak met koppelings huis en koppelings platen onder wat pon niet wou toegeven gelukkig is die weer helemaal klaar :D :D geen vocht geen linkstrekken en geen rammelde versnellignsbak meer :D
uiteraard direct de 16inch upsilons er onder gezet 8-)
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: up weer terug van pon :D

Bericht door jefvanhouten » za 30 mar 2013, 08:56

Afbeelding
Afbeelding
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: up weer terug van pon :D

Bericht door DonkUp » za 30 mar 2013, 10:43

Mooi om te horen. Veel veilige en probleemloze km's gewenst :)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » di 02 apr 2013, 09:06

na vrijdag me up weer opgehaald te hebben en 4 x gevraagt is alles nu 100% verholpen jaaa meneer alles is 100% verholpen sinds gister begint de koppeling alweer een joelend geluid te maken gelijk weer de dealer gebeld en kreeg daar dus te horen pon heeft hem voor 50 % gemaakt die andere 50% moest ik maar door de vingers zien en vrijdag zeiden ze nog hij is 100% gemaakt :?:
hier ga ik natuurlijk niet mee accoord en er is nu weer een melding gemaakt bij pon duss kan ik weer lekker lang wachten net als de vorige keer :( :( :twisted:
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Plaats reactie