Remtrommels achter verven/spuiten?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Pop Up! » zo 03 mar 2013, 21:13

Ik zou graag mijn remtrommels achter zwart willen maken,
omdat ik weet dat ze na verloop van tijd gaan roesten en ook omdat ik het in combinatie met de zwarte triangle velg niet mooi vind staan kwa kleur.

Iemand enig idee of ik ze het beste kan verven of spuiten?
Lees verschillende ervaringen met Hammerbrite of gewoon een spuitbus van Motip speciaal voor de velgen..en kun je ze ook laten poedercoaten? Iemand enig idee hier en ervaring hiermee? Alvast bedankt! ;)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door henri » zo 03 mar 2013, 22:37

Ontvetten, lichtjes met een fijn schuurpapier eroverheen en dan een knikkerbus glans- of matzwart gebruiken.

Dit blijft jaren zitten. Remtrommels worden bij normaal gebruik nooit warm. Verf blijft er daarom ook goed op zitten.

Na jaren zul je wat oppervlakteroest krijgen. Dan is het zaak om de handelingen uit de eerste regel te herhalen.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Up-Jury » zo 03 mar 2013, 22:54

Zoals Henri hierboven schrijft,

ik heb gewoon bij de gamma "Dupli-Color High Tempeture" spuitbus gehaald. Deze is in mat zwart verkrijgbaar en je hoeft geen primer aan te brengen.
Maar de verwerkings temperatuur is tussen 15 en 25 graden dus is het nog even een maand wachten. Verf met laagjes aanbrengen, uur wachten en dan even gaan rijden aangezien de laklaag moet uitharden bij een hogere temperatuur of gewoon even een Heteluchtpistool gebruiken. (de föhn van je vrouw)
Deze verf ga ik gebruiken voor de remklauwen en trommels.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Pop Up! » ma 04 mar 2013, 20:18

Bedankt voor jullie reacties. En iemand ervaring met poedercoaten?
En kun je dit ook door de dealer laten doen?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door henri » ma 04 mar 2013, 21:32

Als je remtrommels door de dealer laat poedercoaten, dan ben je veel geld kwijt. Dealer moet ze demonteren, trommels wegbrengen naar een straal- en coatingbedrijf, ophalen en weer terugmonteren.

Als je zelf handig bent en een paar assteunen hebt, kun je overwegen de trommels zelf weg te brengen naar een straalbedrijf bij je in de buurt. Remtrommels zijn eenvoudig te demonteren: wiel demonteren, bout aan voorzijde remtrommel verwijderen, evt. met een grote hamer op de voorzijde van de trommel een paar rake klappen en je trekt de trommel er zo af. Niet op de zijkanten slaan, want dan loop je het risico dat je trommels ovaal worden. Resultaat: trillende remmen.

http://volkswagen.workshop-manuals.com/ ... php?id=142

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Pop Up! » di 05 mar 2013, 19:08

Dank je wel voor de info! Heeft iemand dit al ergens laten doen? Heb er namelijk niet de spullen voor in huis, ik bedoel goede krik, assteunen etc...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door JCDNL » wo 06 mar 2013, 22:29

Remtrommels poedercoaten, over 'overkill' gesproken. Natuurlijk is het wel 'in een keer goed' maar de prijs is er dan wel naar. Ik zou hooguit de remtangen van de voorwielen wel in een kek kleurtje willen hebben. Maar dat doe je niet even, de remolie moet je dan ook opnieuw vervangen, of opnieuw vullen en op druk brengen. De lak op remklauwen heb ik op mijn cuore wel een paar keer rood gespoten, da's op de snelweg een gaaf effect als de velg 'open' lijkt door de draaibeweging en zie je die rode klemmen zitten voorop :D

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Pop Up! » do 07 mar 2013, 21:16

JCDNL schreef:Remtrommels poedercoaten, over 'overkill' gesproken. Natuurlijk is het wel 'in een keer goed' maar de prijs is er dan wel naar. Ik zou hooguit de remtangen van de voorwielen wel in een kek kleurtje willen hebben. Maar dat doe je niet even, de remolie moet je dan ook opnieuw vervangen, of opnieuw vullen en op druk brengen. De lak op remklauwen heb ik op mijn cuore wel een paar keer rood gespoten, da's op de snelweg een gaaf effect als de velg 'open' lijkt door de draaibeweging en zie je die rode klemmen zitten voorop :D
Liever in een keer goed dan van dat half werk hè.....en ja ieder zijn ding natuurlijk :)
De remtangen van de voorwielen boeien mij minder, heb liever mooie zwarte trommels
En het zal best een gaaf effect hebben door de draaibewegingen, alleen jammer dat je het zelf niet ziet ;)
Laatst gewijzigd door Pop Up! op za 09 mar 2013, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Ron UP » do 07 mar 2013, 23:41

Toen ik mijn up net had, heb ik de achterwielkasten in de donkere tectyl laten zetten en gelijk de remtrommels mee laten nemen. Doet nooit meer wat!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Pop Up! » vr 08 mar 2013, 12:32

Ron UP schreef:Toen ik mijn up net had, heb ik de achterwielkasten in de donkere tectyl laten zetten en gelijk de remtrommels mee laten nemen. Doet nooit meer wat!!
Je hebt de remtrommels met tectyl gespoten dus?
Ziet er dat netjes uit met tectyl? Het beschermt natuurlijk erg goed he?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Ron UP » vr 08 mar 2013, 13:35

Klopt ja. Ziet er goed uit en roest nooit meer. In het verleden heb ik mn remtrommels en remklauwen vaak gedaan met Hammerrite maar dat blijft een half jaartje mooi en dan word het toch weer lelijk....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Ben » za 09 mar 2013, 10:58

ik heb mijn trommels gespoten met hitte bestendige mat zwart
goed schuren ontvetten en dan spuiten
denk er wel aan dat je het aanleg vlak voor de velgen goed schoon houd en dat niet spuit
de kans bestaat dat de velgen los gaan zitten als de verf er tussenuit gaat
ik heb een stuk je karton gepakt en dat pad gemaakt over de naaf ong 5 minuten werk
heb ze gelijk bij nieuw gespoten en ze zzijn nog steeds super
succes Ben
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Remtrommels achter verven/spuiten?

Bericht door Tino » di 12 mar 2013, 17:46

Heb het zelfde als Ben gedaan ;) wel even tussen de lage door warm gemaakt waardoor deze wat taaier wordt wel 1 uur werk :ugeek:
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Plaats reactie