als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Witte Reus » di 22 jan 2013, 15:31

Juist een up! gekocht om lekker goedkoop te kunnen rijden. Denk er helemaal niet over om m weg te doen. Eigenlijk verbaast t me best wel dat mensen binnen een jaar alweer serieus over een ander auto denken :o. Bevalt ie dan toch niet zo? Of is t echt alleen maar een luxe probleem?

Dat probleem heb ik dan niet maar zou ik m total-loss rijden en dezelfde dag een dikke prijs in de lotto winnen ................ dan vind ik een Polo Blue GT ook wel een heel erg leuke auto :)
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door aut5MIIsport60 » di 22 jan 2013, 19:06

Ben zelf al een oude bak, heb zeker 50 auto's in totaal gehad , maar dit was de eerste nieuwe (en VAG-produkt).
Normaal kocht ik meestal een wat 'hogere' klasse van zo'n 3,5 jaar oud en voor hetzelfde geld.
Heb die Mii pas 3 maanden, maar nu al aan wegdoen denken is onzinnig.
Sowieso heeft ie 4 jaar garantie, als ik em wel echt zat ben, dan gaat ie na 3 jaar (met nog 1 jaar fabrieksgarantie) in de verkoop.
Maar hoop eigenlijk, dat m'n vrouw (rijbewijs in buitenland gehaald ) er eerdaags alleen wat mee durft te rijden.
Handig op vakanties of bij eventueel drankgebruik mijnerzijds :)
Van april tot in oktober rijd ik trouwens veelal in onze megáne cabrio voor de afwisseling.

Benzineverbruik valt me wel erg tegen, ga met deze tank de 1 op 14 met moeite halen. Had er een 2.0 turbo (200pk) op ingeruild, die 's winters 1 op 9 reed, maar dan wel met veel meer luxe.
Denk toch dat we de Mii lang gaan houden, waarschijnlijk ruil ik eerder die cabrio eens in voor een gebruikte Z4 cabrio aut. of Alfa spider selespeed voor de weinige zonnige km's.
Laatst gewijzigd door aut5MIIsport60 op wo 23 jan 2013, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Inge » di 22 jan 2013, 19:55

Dan doe je mbt je rijstijl toch iets niet goed vermoed ik - ik rijd nu 1:20 - auto heeft nu ca 1800 km gereden.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Piedro » di 22 jan 2013, 20:51

Voorlopig blijf ik nog wel even rondrijden in m'n Citigo. Op wat kleine dingetjes na bevalt 'ie prima en over het verbruik ben ik ook aardig te spreken (tot nu toe gemiddeld 1 op 19, de laatste weken echter 1 op 17; hopelijk heeft dat alleen met de kou te maken en is het geen trend...). Ik heb 'm niet gekocht om binnen twee jaar alweer in te ruilen, maar mocht dat wel gebeuren dan maakt in deze klasse de Opel Adam een grote kans. In mijn ogen een bijzonder aantrekkelijk gelijnd wagentje met een stijlvol interieur en met een weggedrag dat volgens tests dat van Mini aardig benadert, lijkt het me ook een erg leuke auto om in te rijden. Maar goed, dat is misschien iets voor de toekomst en ook nog eens bij gelijkblijvende privé-omstandigheden, budget, werk en reisafstand, etc. etc. Vooralsnog blijf ik de kleine Skoda nog wel even trouw.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door šváb » wo 23 jan 2013, 13:30

Ik verwacht er 3 jaar in te rijden, dus tot zomer 2015. Mogelijke opvolgers, in deze volgorde:

- Mini Rocketman (als hij komt, ik ben in ieder geval helemaal weg van de concept);
- Up GT;
- Polo (mits de volgende generatie er dan al is.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Corne010
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 15:47

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Corne010 » wo 23 jan 2013, 14:38

Dat is een interessante vraag inderdaad. Kijk, als je geld onbeperkt is rijdt je geen UP, dat moge duidelijk zijn dus als de postcode- of staatsloterij voorbijkomt zal de UP de deur wel uitgaan.
Maar op het moment zou ik voor deze aanschafprijs geen betere bolide kunnen wensen. Ik heb in het verleden gereden: tot 1986 allemaal oude beestjes, een eend, renault 14, 2x datsun 180B etc. In 1986 mijn eerste nieuwe auto: Daihatsu Charade (1 liter drie cylinder!!) In 1993 Nieuwe Golf 3, in 2001 nieuwe Ford Focus en dan nu de UP. Als hobby auto heb ik nog een Volvo 480 ES uit 1992 wat een fijn scheurijzer is. Ik kan dus vergelijken.

Ik moet zeggen dat het comfort van de (automaat) UP me totaal verrast heeft. Een mens moet wel reeel blijven, ik verwachtte vanuit de Focus die bijna dubbel zo duur was een (behoorlijke) stap terug te moeten doen, dat had ik ingecalculeerd. Het tegendeel is waar: ik heb de UP nu zo'n drie maanden en ik heb juist méér rijplezier. Hij is wendbaarder, heeft een hogere 'zit', met Maps & More etc. gave 2013 gadges, plus de Focus was een handbak.. Tot mijn verbazing heb ik de Focus nog niet eens één dag gemist. De UP is gewoon een volwassen wagen. Ik heb wel mijn Move-UP ge-Upgrade met het leren stuur van de High-Up, 16"lichtmetalen velgen en echte goede speakers laten inbouwen. Die drie zaken maakt groot verschil in het dagelijks rijgenot vind ik. Op het moment ben ik dus een zeer tevreden UP rijder en ik zou niet weten wat voor andere vergelijkbare auto (voor ongeveer hetzelfde geld) ik zou willen als volgende. Misschien de GT UP inderdaad!
Laatst gewijzigd door Corne010 op wo 23 jan 2013, 15:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door henri » wo 23 jan 2013, 14:55

De Up is zeker geen verkeerde auto om te rijden. Vanmorgen heb ik nog met een twee Peugeot's gereden. Dat was met een 306 GTI (2.0-16v met 167 pk) en een 207 Feline THP (1.6 turbo 150 pk).

Qua vermogen is de Up natuurlijk geen partij. Wat betreft veer- en geluidscomfort doet de Up absoluut niet onder voor een 207. Een Up voelt aan als heel veel auto in een lekker compact formaat.

Een 306 GTI blijft wel waanzinnig leuk speelgoed met zijn max. vermogen dat pas vrijkomt bij 6500 rpm i.c.m. een koppel van 197 Nm bij 5500 rpm. Qua motorkarakter komt dit erg in de buurt van de sportieve Honda V-TEC blokken; lekker racy. Tot 5000 rpm lekker vlot en daarboven een duw in de rug tot aan de begrenzer, waarbij het motorgeluid je kippenvel van genot geeft. Iedereen zou een keer gereden moeten hebben met een goedrijdende 306 GTI.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door up! » wo 23 jan 2013, 16:17

Corne010 schreef:Kijk, als je geld onbeperkt is rijdt je geen UP, dat moge duidelijk zijn
Zo duidelijk vind ik dat niet. Ook met onbeperkt geld zou ik zeer waarschijnlijk in een up! rijden (naast andere auto's, uiteraard).
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Up! Lover
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 10:57

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Up! Lover » do 24 jan 2013, 09:56

Heb nu een Take Up! Bluemotion, de simpelste uitvoering die er is. Wil toch wel graag een High Up! met kanteldak, dus over een jaar ofzo inruilen, moet nog ff sparen, want een financiering krijg ik met mijn Wajong uitkering niet...... :roll:

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Inge » do 24 jan 2013, 10:38

Dan kun jij beter sparen dan ik!
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 11:26

Sparen? wat is dat? :D

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door NoTVR » do 24 jan 2013, 18:51

Er zijn zat leuke auto's natuurlijk, maar als er een up gt komt lijkt mij dat voldoende voor mijn wensen.

Ik heb van 2005 tot 2008 in een gechipte Golf GTI DSG gereden, maar ben tot een paar conclusies gekomen:

je kunt in een paar seconden ff gasgeven bijna je rijbewijs kwijt zijn
die sfeerverlichting en alle andere zooi dragen niet bij aan rijplezier, en is imo dus verspild geld
ook bij rustig rijden 1:12, waar is dat nou voor nodig?
ik zit er 99% van de tijd alleen in, dus dan is zelfs een Golf te groot
de up is véél leuker op minirotondes dan een Golf, en kan op doordraaiers op de snelweg nagenoeg even snel, en het feit dat je met een up Audi Quattro's dan bijhoudt of voorbijrijdt geeft een ander soort voldoening dan met een GTI ;-)

Maar goed, ik hield altijd al van kleine, liefst snelle auto's (had 2 106 GTI's). De up (60pk) mist inderdaad 1 kwaliteit ja...

Helaas is er voor mijn gezin ook een auto nodig, maar echt leuk rijdende gezinsauto's zijn er niet voor een enigszins betaalbaar bedrag.

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door eas » do 14 feb 2013, 14:57

gelukkig veel tevreden up rijders :roll:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Ron UP » vr 15 feb 2013, 10:25

Hier ook een tevreden rijder, al zou ik liever de 5deurs hebben,is practischer..
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door eas » vr 15 feb 2013, 14:46

Ron UP schreef:Hier ook een tevreden rijder, al zou ik liever de 5deurs hebben,is practischer..
je heb gelijk , zag laatst een witte citigo met 5 deuren en een glazendak
toen dacht dat is ook wel wat :D of die nieuwe cross up
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Ron UP » vr 15 feb 2013, 15:24

Geen dark silver meer? ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door eas » vr 15 feb 2013, 15:29

Ron UP schreef:Geen dark silver meer? ;)

uhhhh :lol:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
capravacca
Vagling liefhebber
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 22:50

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door capravacca » za 16 feb 2013, 10:51

of een Up! GT of misschien wel weer een Mini, zou wel een Mini erbij willen hebben maar met gemiddeld een dikke 8000 km per jaar is dat niet echt economisch zeker niet als je ook nog een bike hebt. :(
75 pk BMT High Up, Deep Black Pearl, Drive Pakket, Climatic, Maps&More, Beige grijs bruin int.

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door tweetup » za 16 feb 2013, 11:43

Rij nu een full option dark silver up.
Zou als ik deze inruil ( misschien eerder dan ik in gedachten had. ) ergens in 2014.
Gaan kijken voor een full option (S-edition) Audi A1. 1.4tfsi.
Heb wel iets met de kleinere autootjes. en een mini is mij te vrouwelijk. op de JCW na maar die is weer vrij prijzig.
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door @@lgra » zo 17 feb 2013, 10:47

Inruilen?? We hebben em net 3 tevreden dagen. ( High Up 75 pk.) De meest ideale leuke auto voor boodschappen en de winterperiode.
Het is onze 2 e dus de hang naar iets groters/snellers is er niet. In de zomer rijden we meer in de Giulia Super en de 3 cabrio.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Plaats reactie