Cross up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
JuP !
Forum eindbaas

Cross up!

Bericht door JuP ! » ma 30 jan 2012, 19:38

Gebaseerd op vijfdeurs up! introduceert Volkswagen ons ook de cross up!. Hij is voorzien van het bekende cross-concept waarbij wat extra plastic opsmuk de wielkasten moet aanzetten, de bumpers zijn voorzien van kleuraccenten en bodembescherming en op het dak een tweetal dakrails gemonteerd zijn. Daarnaast is het model 15 mm verhoogd voor iets meer bodemvrijheid. Handig als we even van de gebaande paden wijken voor een paar foto’s, maar vooral interessant voor de Zuid-Amerikaanse markt waarvoor deze cross up! primair bedoeld is. Daar zijn de wegen nu eenmaal minder strak en vlak dan in Europa. Bij ons zal de cross up! vooral een lifestylemodel zijn, maar toch hopen we dat dit model in Europa/NL een succes gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer info volgt...
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia

zeg maar JP ! ;)

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Re: cross up!

Bericht door Tom Westendorp » ma 30 jan 2012, 20:16

Niet mijn ding maar wel leuk uitgevoerd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » di 31 jan 2012, 00:29

Superleuk karretje. Nu nog 4WD erop en het plaatje is áf! Wordt moeilijk kiezen wat de opvolger wordt van mijn high up, een Cross Up of een Up GT... 8-)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » di 31 jan 2012, 17:37

up! schreef:Superleuk karretje. Nu nog 4WD erop en het plaatje is áf! Wordt moeilijk kiezen wat de opvolger wordt van mijn high up, een Cross Up of een Up GT... 8-)
je heb de high up nog niet eens en nou al aan het kijken voor de opvolger :shock: hoezo crisis :mrgreen:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

dvh
Vagling liefhebber

Bericht door dvh » di 31 jan 2012, 18:18

Oh noes....

Dit gaat hem niet worden voor mij.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 feb 2012, 20:01

Is een reguliere Up je te gewoontjes, dan biedt Volkswagen een leuke upgrade: de Cross-Up. Wij reden alvast met deze nieuwe modelvariant in Wolfsburg.

Net zoals onder andere de Polo, de Golf en de Touran dat al zijn, wordt ook de Up leverbaar als Cross-model. Feitelijk niet meer dan een Up die iets hoger op z’n wielen staat – 1,5 centimeter om precies te zijn – en voorzien is van enkele cosmetische wijzigingen. Voornamelijk de voor Cross-Volkswagens kenmerkende donkere plastic rand onderaan de carrosserie. De panelen op de voor- en achterbumper zijn bij de Up zilverkleurig uitgevoerd, net zoals de dakrails en delen van de buitenspiegels. Daarbij staat de auto op iets grotere wielen met zwarte accenten.
Op weg merk je weinig verschil tussen de gewone Up en z’n Cross-broertje, afgezien van de iets verhoogde ophanging. In het interieur valt op dat de schakelpook net wat chiquer versierd is dan in de reguliere A-segmenter. De Cross-Up is er alleen als vijfdeurs, waarbij opvalt dat de achterdeuren binnen verrassend kleine opbergvakjes hebben. Tevens zijn de raampjes daar alleen op een kier naar buiten te zetten, vergelijkbaar met de Aygo/C1/107. We moeten nog wel even geduld hebben voor de auto: vanaf medio 2013 komt de Cross-Up op de markt.

Lees ons uitgebreide verslag over de introductie van de vijdeurs Up, waar we ook met dit Cross-Up prototype konden rijden, in AutoWeek 5. Die ligt vanaf vandaag in de winkels.
Bron: Autoweek.nl
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

ruud
Vagling liefhebber

Volkswagen brengt de CrossUp

Bericht door ruud » zo 10 feb 2013, 12:03

Cross-badge voor Volkswagen Up

Afbeelding

wolfsburg
Volkswagen brengt voor het eerst sinds de lancering van het sub-label Cross een opgehoogde versie met kunststoffen beschermdelen op de carrosserie in het razendpopulaire A-segment.
Ten minste, één die ook in Nederland op de markt komt.
Want in tegenstelling tot de CrossFox komt de CrossUp wel op de Nederlandse prijslijst te staan.

Deze zomer verschijnt de opgeleukte Up in de showroom. Hij beschikt over een vergrote bodemvrijheid en kunststoffen carrosserie-elementen in zwart.
Daarnaast staat de stoere versie op 16 inch lichtmetalen wielen en bevinden zich op het dak zilverkleurige dakrelingen.
Binnenin is de CrossUp aangekleed met zaken als rode of antraciete stoelbekleding, met rood, zwart of zilver afgewerkt dashboard en met leer beklede stuurwiel, handremgreep en pookknop.

Afbeelding

BEPERKT
De cross up!, zoals de typenaam officieel wordt geschreven, beschikt over een 75 pk sterke driecilinder benzinemotor.
Meer smaken voor de vijfdeurstelg zijn er niet.
De CrossUp werd vorig jaar al als concept gepresenteerd.
Volkswagen brengt van de kleinste loot aan de stam meerdere varianten uit.
Zo is het wachten op de snelle GT.

Afbeelding

Bron:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... _Up__.html

LegacySystem
Vagling liefhebber

Re: Volkswagen brengt de CrossUp

Bericht door LegacySystem » zo 10 feb 2013, 12:18

Voor dit wagentje zou ik komende zomer mijn High Up! wel willen inruilen!

Ook al betreft het hier en daar slechts wat decoratief plastic, mijn goedkeuring hebben alle Cross-modellen van VW en Skoda altijd wel gekregen.

Ben benieuwd naar het prijsverschil.........iets wat wel degelijk het verschil maakt tussen de Cross en gangbare modellen. Kan zomaar eens 1000,- euros extra kosten?!?!
Laatst gewijzigd door LegacySystem op zo 10 feb 2013, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

ruud
Vagling liefhebber

Bericht door ruud » zo 10 feb 2013, 12:28

Gereden: Volkswagen Cross-Up

Is een reguliere Up je te gewoontjes, dan biedt Volkswagen een leuke upgrade: de Cross-Up.
Wij reden alvast met deze nieuwe modelvariant in Wolfsburg.

Net zoals onder andere de Polo, de Golf en de Touran dat al zijn, wordt ook de Up leverbaar als Cross-model.
Feitelijk niet meer dan een Up die iets hoger op z’n wielen staat – 1,5 centimeter om precies te zijn – en voorzien is van enkele cosmetische wijzigingen.
Voornamelijk de voor Cross-Volkswagens kenmerkende donkere plastic rand onderaan de carrosserie.
De panelen op de voor- en achterbumper zijn bij de Up zilverkleurig uitgevoerd, net zoals de dakrails en delen van de buitenspiegels.
Daarbij staat de auto op iets grotere wielen met zwarte accenten.

Op weg merk je weinig verschil tussen de gewone Up en z’n Cross-broertje, afgezien van de iets verhoogde ophanging.
In het interieur valt op dat de schakelpook net wat chiquer versierd is dan in de reguliere A-segmenter.
De Cross-Up is er alleen als vijfdeurs, waarbij opvalt dat de achterdeuren binnen verrassend kleine opbergvakjes hebben.
Tevens zijn de raampjes daar alleen op een kier naar buiten te zetten, vergelijkbaar met de Aygo/C1/107.
We moeten nog wel even geduld hebben voor de auto: vanaf medio 2013 komt de Cross-Up op de markt.

Test van de Cross - Up
Autoweek een jaar geleden.

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » zo 10 feb 2013, 13:13

Hele leuke auto! Maar de GT wordt nóg leuker :D
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » zo 10 feb 2013, 13:15

Leuk wagentje, maar zou er mijn gewone UP! echt niet voor willen inruilen, de GT versie is een ander verhaal ;)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » zo 10 feb 2013, 14:33

Pop Up! schreef:Leuk wagentje, maar zou er mijn gewone UP! echt niet voor willen inruilen, de GT versie is een ander verhaal ;)
Jammer genoeg wordt er altijd voor ons gekozen. De GT is meer dan oké, maar ik wil/moet 5-deurs! De CrossUp is daarentegen weer niet verkrijgbaar als 3-deurs.

VW........mag ik een CrossGT in de zomer van 2013? Of misschien een VW Up R (1.2 waarschijnlijk)?

Please, Please, Please....... :oops:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » zo 10 feb 2013, 15:04

LegacySystem schreef:VW........mag ik een CrossGT in de zomer van 2013?
Dat wil ik ook wel. Een Cross-up! met een lekker dikke motor, net zoals de A6 Allroad ook altijd een fijne dikke motor heeft. Laat de CrossGT maar komen!

Up058
Vagling liefhebber

Cross UP

Bericht door Up058 » zo 10 feb 2013, 22:56

Het is een feit, in de zomer komt de CROSS UP!
http://ponpersportaal.nl/volkswagen/201 ... rijbuiter/

Grappig karretje. Alleen hoe lager de up, hoe mooier :D
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

Up058
Vagling liefhebber

Bericht door Up058 » zo 10 feb 2013, 23:05

Up GT <3
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

JuP !
Forum eindbaas

Re: Cross up!

Bericht door JuP ! » ma 11 feb 2013, 10:31

Even de topics samengevoegd......
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia

zeg maar JP ! ;)

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » ma 11 feb 2013, 11:04

Heb laatst in de polo cross gereden een dag en was er wel van onder de indruk. Had net ff wat meer smoel dan een normale polo en was opvallend strak afgeveerd. Vond t ook lekker dat ie net ff wat hoger stond.
De cross up vind ik ook wel wat hebben, eindelijk doorrijden tot de stoeprand bij inparkeren zonder wat te raken haha. Vind de bmt gewoon te laag eigenlijk.
Het enige wat ik bij de cross niet mooi vind, is de achterbumper in het silver. Die hadden ze gewoon in de chasiskleur moeten laten....of alles in t zwart moeten doen....
Zal de totale hoogte nu 3 cm hoger uitkomen tov de bmt uitvoering of zitten we op de standdard niet bmt hoogte?
Wel weer mooi die triangel velgen hahaha

Ik zeg DOEN!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » ma 11 feb 2013, 11:24

in Duitsland vanaf 14000€ http://www.autobild.de/artikel/vw-cross ... 21875.html dus hier ?

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » do 14 feb 2013, 17:44

eas schreef:in Duitsland vanaf 14000€ http://www.autobild.de/artikel/vw-cross ... 21875.html dus hier ?
niemand met een voorspelling wat die duitse prijs betekent voor de uiteindelijke prijs in nederland ?

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » do 14 feb 2013, 18:02

Kan alleen maar goedkoper zijn in Nederland straks
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie