had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door eas » do 20 dec 2012, 23:00

ik heb zelf geen enkel probleem met de up , en hoop dat het zo blijft ..
ik lees hier toch wel de gekste dingen , links trekken , vocht , versnellingsbak , etc
zijn er hier mensen die wel eens achter hun oren gekrabt hebben
van als ik dat toch allemaal had geweten ! dat had ik een koreaan of jap gekocht ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Mr10 » do 20 dec 2012, 23:13

Als ik geweten had dat ik toch zo veel zou gaan rijden had ik waarschijnlijk eerder een diesel gezocht (of langer gewacht). Maar verder ben ik heel tevreden!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door up! » vr 21 dec 2012, 00:00

Ik had zeker een up gekocht als ik nu een auto zou kopen. Ik herken de verhalen ook (helemaal) niet over nukkige versnellingsbakken, naar links trekken, fluittoontjes die uit de cruise control komen, rare geluiden uit de versnellingsbak, touwtjes die de hoedenplank omhoog kunnen houden (ik heb nergens last van zonder die touwtjes), verlichting in de kofferbak (mis ik geen moment), vocht in het interieur etc. Bij het laatste (vocht) kan ik me iets voorstellen. Ik heb er een enkele keer last van gehad, maar slechts 1 of 2x in de afgelopen twee maanden, bij mijn vorige up (gereden van maart t/m september) nooit last van vocht gehad! Soms denk ik wel eens dat mensen te kritisch zijn. Uit een driecilindertje van 10K euro komen niet dezelfde geluiden als uit een V8 en je kunt wat meer mechanische geluiden verwachten. Maar iedereen heeft uiteindelijk een ander en eigen beeld van wat acceptabel is en wat niet. Dat is begrijpelijk. Feit is dat ik tot nu toe zéér tevreden met mijn up!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Jojo » vr 21 dec 2012, 07:23

Van de meeste problemen die hier gemeld worden heb ik geen last, behalve iets last van het vochtprobleem maar niet zo erg als de meeste hier melden. Geen problemen met de versnellingsbak of naar links trekken.
Dus tot nu toe ben ik erg blij met mijn uppie :D
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Psycho_Mantis » vr 21 dec 2012, 08:50

Ja eigenlijk nog steeds.
Ondanks de kinderziektes is het nog steeds een toffe wagen. Ik hoop dat de problemen dan bij de up's die nu geproduceerd worden al gefixd zijn.

De up! rijd gewoon heerlijk als hem vergelijkt met andere auto's uit het A segment.
En vergeet niet dat je bij het aankoop van een up!/mii of citigo ook bij deze geweldige community hoort :)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Ron UP » vr 21 dec 2012, 10:37

Ondanks de mindere dingen van de Up, zou ik onwaarschijnlijk zeker weer voor de Up kiezen maar dan voor de 5 deurs.
Iedere auto heeft wel wat natuurlijk!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door henri » vr 21 dec 2012, 10:54

Ook nu zou ik zo weer voor een Up kiezen, maar dan hoogstwaarschijnlijk in één van de twee blauwtinten.

En met de wetenschap van nu ging ik alle Skoda dealers langs gaan om duidelijk te maken dat ik heel graag een Citigo Sport zou willen kopen als deze leverbaar was. Van de VAG-drieling is dit voor mij toch wel de meest aantrekkelijke uitvoering.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Psycho_Mantis » vr 21 dec 2012, 12:11

Owja, als ik weer een up zou kopen, dan neem ik dat dakraam!
Dat is wel iets waar ik spijt van heb dat ik die niet heb genomen :P

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door eas » vr 21 dec 2012, 15:37

Ron UP schreef:Ondanks de mindere dingen van de Up, zou ik onwaarschijnlijk zeker weer voor de Up kiezen maar dan voor de 5 deurs.
Iedere auto heeft wel wat natuurlijk!
er zijn toch zat merken die deze flauwekul allemaal niet hebben hoor
en jij Ron bent te VAG minded , dus dat telt niet ;) :lol:

en let wel ik heb zelf nog geen reden van klagen hoor , ik vroeg het mij gewoon af :roll:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Kleine UP!
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 12:44
Locatie: Wieringerwerf

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Kleine UP! » vr 21 dec 2012, 17:16

Op het vocht probleem na vind ik het een prima auto. wat ik wel mis is het open dak daar heb ik wel veel spijt van.
En ik zou voor een andere kleur gaan want in de polder is zwart in de bietencampagne wel een hele slechte kleur.
maar als het aan mij ligt rij ik deze UP! af.
Beter 1 UP! BM in de hand dan de lucht van dieselolie.

Corne010
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 15:47

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Corne010 » vr 21 dec 2012, 17:56

Ja hoor, ik vind het een erg leuke wagen ( zeker met lichtmetalen velgen) en de wegligging is super. Veel auto voor je geld. geen jap of koreaan voor mij.. De hele wagen ademt ook wel (duitse) kwalteit, deuren, schuifjes, knoppen, alles is stevig. En Maps&More is ook gewoon erg gaaf..

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Tom » vr 21 dec 2012, 21:57

Ik had zeker weer de Up gekozen. Ding vind ik nog steeds als een grotere auto aanvoelen wat goed bevalt bij de lange ritten. Het soort verschil waarbij alles gewoon degelijker aanvoelt dan bijvoorbeeld de C1 familie. Tot nu toe 8000 km gereden waarbij ik nog steeds tevreden in stap.

Het enige wat ik niet goed vind is de Maps&More. Belkwaliteit is niet goed, bluetooth verbinding voor muziek stream werkt niet lekker bij mij, navi had ik eigenlijk al op telefoon zitten, boordcomputer zit ook al bij het drive pakket. Gebruik het daarom ook bijna nooit wat eigenlijk zonde is.

High Uppie
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 10:50
Locatie: Friesland

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door High Uppie » za 22 dec 2012, 14:56

Mijn high up bevalt prima, kwaliteitsverhouding / prijs zijn zeer goed maar had op dit moment niet een nieuwe up gekocht
nu wetend dat veel up rijders last hebben van het naar links of rechts trekken.
Zelf heeft mijn up vanaf april hier al last van en nog is er geen oplossing voor. grrrr
Wie wil nou in een nieuwe auto rijden met met kans op dit probleem?

Jbtwee
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 06 nov 2012, 18:49

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Jbtwee » za 22 dec 2012, 15:37

Wij hebben onze White Up! sinds mei van dit jaar. De overstap van een Volvo C30 lijkt een beetje absurd, maar we hebben er geen moment spijt van gehad. Hebben wel even last gehad van het naar links trekken maar dat is gelukkig over. Vochtproblemen: een paar weken geleden bleven de ramen maar beslaan. Balen want we hadden over dit probleem op het forum gelezen. Maar wat bleek we hadden per abuis recirculatie stand aan staan. Nadat we deze uit hadden gezet geen problemen meer gehad. Wij rijden met héél véél plezier in onze Up!
Up! White 75 pk. Upsilonvelgen met zomerbanden en de Classicvelgen met winterbanden, drive pakket, panorama schuif-/kanteldak, software aanpassingen, chroomlook sierlijst op de achterklep.

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door RaymonK » zo 23 dec 2012, 08:45

Aangezien mijn auto inmiddels alweer 5(!!) weken bij de dealer staat voor het naar rechts/links trekken en ik
net als de leen UP! die ik heb meegekregen veel last van vocht heb ben ik eigenlijk wel een beetje klaar
met de UP!

Als ik alles van tevoren wist had ik dus inderdaad wat anders gekocht

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Tino » ma 24 dec 2012, 15:57

Heb geen UP maar een Citi go 2000 KM en geen problemen zou hem zo weer kopen
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Ron UP » ma 24 dec 2012, 19:43

Eas, klopt niet helemaal, ik ben niet VAG minded maar zelfs VW minded. Tja kan er ook niks aan doen, rij al jaren vw. De problemen met de Up zullen echt wel opgelost worden hoor...
Denken jullie nou echt dat bv de nieuwste 107, aygo of panda bv geen problemen hebben??? Is toch logisch, ieder nieuw type auto heeft kinderziektes!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door RaymonK » ma 24 dec 2012, 21:02

Dat hoop ik echt Ron .. zit er namelijk best wel mee

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door Draconian » wo 26 dec 2012, 15:46

Ik absoluut niet. Ik baal verschrikkelijk van deze Up! Bonken op oneffenheden in de weg en drempels wat nog niet verholpen is. Drempels waar ik niet overheen kan komen zonder aanraking van voorbumper of chassis zoals bij de Mac Donalds Den Haag. Dus van die hele korte bulten waar je heel zachtjes overheen gaat maar als je een passagier naast je hebt zitten dan knalt hij met de onderkant even op de drempel als hij net met het voorwiel eroverheen is. Dit is ook bij de overdekte parkeergarage in Naaldwijk. Om dit te voorkomen moet je echt tot stilstand staan en dan heeeeeeel zachtjes ervoverheen. Met regen beslaat continue de ramen van binnen snel. Het is een graftakken auto . Sorry voor mijn taalgebruik maar ik baal echt van deze auto. Ze hebben de Up veel te laag gemaakt.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht

Bericht door oubaasje » wo 26 dec 2012, 17:18

Draconian schreef: Ze hebben de Up veel te laag gemaakt.
en waarom willen veel forum-leden hun Up dan nog lager hebben?

Plaats reactie