Krakende achteruitversnelling

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Krakende achteruitversnelling

Bericht door TOP UP! » vr 03 aug 2012, 19:37

Nu er al veel mensen zijn die een paar duizend km in hun mooie up! hebben gereden vroeg ik mij af wie er allemaal een krakend geluid horen als de versnelling in de achteruit wordt gezet. In het begin dacht ik dat dit 'nieuwigheid' was, maar ik hoor het nog steeds bij het selecteren van de achteruitversnelling.

Ik zet de versnelling altijd eerst in z'n vrij en druk dan de koppeling in om de versnelling in de achteruit te zetten. De auto staat helemaal stil, maar dan nog hoor ik regelmatig een soort 'krakend' geluid omdat het niet helemaal synchroon loopt. ( is ook voelbaar in de pook ).

Wat kan hier de oorzaak van zijn? ik heb er nu 4200 km mee gereden....

Ik heb zelf de 60 pk uitvoering. Mijn buurvrouw heeft de 75 pk uitvoering waar ik 2 dagen geleden in heb gereden. De 75 pk versie van haar schakelt heel soepel in z'n achteruit.... Misschien is dit een 60pk uitvoering probleem?

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: Krakende achteruitversnelling

Bericht door Tom » vr 03 aug 2012, 20:12

Ik lees het wat vaker inderdaad. Zag in de UK een topic erover, in hoeverre het een modelbreed probleem is weet ik niet maar volgens mij ben je niet de enige.

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Krakende achteruitversnelling

Bericht door Jojo » vr 03 aug 2012, 21:46

Ik heb ook de 60pk uitvoering maar de mijne schakelt soepel en geluidloos in z'n achteruit.
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Krakende achteruitversnelling

Bericht door Up&Go » vr 03 aug 2012, 22:56

Kraken doet de mijne ook, maar minder als ik helemaal stilsta en rustig de achteruit inzet.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Krakende achteruitversnelling

Bericht door up! » za 04 aug 2012, 14:35

De mijne kraakt helemaal niet :?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Krakende achteruitversnelling

Bericht door Piedro » za 04 aug 2012, 15:37

In z'n achteruit schakelen gaat bij mij (ook 60 pk) voorzover ik mij bewust ben vlekkeloos, maar ik hoor wel heel kort een 'rammelgeluidje' bij het schakelen tussen met name de eerste versnellingen, op het moment dat je de koppeling weer op laat komen. Is dit nieuwigheid, hoort het bij dit motortype? Klinkt niet verontrustend, opvallend of storend, maar vroeg met dit gewoon even af... ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal.

Ik zal er ook eens op gaan letten bij het in de achteruit schakelen.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Plaats reactie