Ik ben Paul en heb gisteren voor mijn vrouw een citigo tour 60 PK besteld met de volgende specs:
- 5 Deurs uitvoering
- Kleur: deep black pearl metallic.
- Travel pakket (Cruise Control, uitgebreide boordcumputer)
- Sunset (geblindeerde ramen achter)
- Rervewiel (thuiskomer)
Velgen maar niet besteld, we hebben 16"dezent V black velgen op het oog die wel erg netjes staan onder de citigo (vinden wij
![Smile :)](./images/smilies/icon/smile.gif)
http://www.online-velgen.nl/velgen/1598 ... gepolijst/
We hebben in zowel de 75 als de 60PK versie gereden en vonden net als velen het verschil minimaal.
De 60PK versie rijdt wat rustiger doordat deze een andere versnellingsbak heeft.
Hierdoor maakt hij wat minder toeren en op de snelweg is dat wel lekker.
Binnen de bebouwde kom merk je bijna geen verschil, tenzei je echt hard doortrekt, dan is de 75 PK merkbaar wat sneller.
Aangezien we hem bestellen als 2e auto hoeft het geen race monster te zijn en is het verbruik van grootste belang.
In eerste instantie wilden we een ambition hebben met alle opties die de tour ook bood, behalve dan het design pakket welke de tour wel heeft.
De tour is nu ook in 5 deurs leverbaar dus uiteindelijk voor de tour gekozen.
Verschil in aanschafprijs is minimaal, scheelde 80 euro (op catalogus prijs).
Met de tour heb je het design pakket dan extra, maar je mist de stoelverwarming.
enigste wat ik uit de lijsten niet op kan maken is, hoeveel speakers de tour versie nou heeft.
De verkoper vertelde dat dit ze gewoon allemaal waren, maar op de website staat 2 speakers ??
Ik moet zeggen dat ik zeer verrast was over het rijgedrag van de citigo.
Ik rijdt zelf in een nieuw model Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium.
Maar de citigo viel zeker niet tegen voor een A segment auto versus de D segmenter mondeo.
Levering staat nu gepland op 2e week September, dus nog even wachten.