VCDS GTI

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

VCDS GTI

Bericht door NidayFright » do 23 apr 2020, 17:43

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om bij een GTI de achterlichten standaard mee te laten branden? :pray: Ik lees dat dit alleen mogelijk is bij de Bluemoition modellen. Als er hierover een aantal updates beschikbaar zijn en eventueel nog meer leuke aanpassingen voor de GTI, dan hoor ik het graag:) Ik heb nog niet echt veel gevonden voor de GTI, over wat ik nog zou willen en/of niet echt duidelijk bij welke uitvoering het toepasbaaar is :doh:
GTI DARK SILVER

matser
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 12:59
Locatie: Brabant

Re: VCDS GTI

Bericht door matser » vr 24 apr 2020, 10:07

Wat kan bij Bluemotion kan ook bij GTI.
GTI, Deep Black Pearl, LED

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: VCDS GTI

Bericht door NidayFright » vr 24 apr 2020, 14:06

matser schreef:
vr 24 apr 2020, 10:07
Wat kan bij Bluemotion kan ook bij GTI.
Thanks! Ken je misschien nog meer leuke aanpassingen? Ken alleen de lijst die op speek staat
GTI DARK SILVER

Alexander91
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56

Re: VCDS GTI

Bericht door Alexander91 » vr 24 apr 2020, 16:56

Hey, ja dat wil ik zelf ook nog ff instellen. Moet te doen zijn, zoals beschreven staat op die lijst.

Ik heb zelf een poosje geleden ingesteld dat het dak dicht kan met de sleutel. Echt een heerlijke feature waar je ook echt wat aan hebt! Dak vergeet je altijd dicht te doen als je bent uitgestapt, tenminste ik wel.
VCDS heeft echter nog steeds geen map beschikbaar voor long coding van de 09 Cent. Elect. module (krijg foutmelding), maar gek genoeg VCDS mobile wel (heb de Hex NET adapter). Daar is het coderen van het dak ook mee gelukt.
Probeerde ook in te stellen dat de ramen ook dicht en open kunnen met de sleutel, maar dat is me niet gelukt. Zie nu wel in die lijst voor de Up! dat je de ramen automatisch dicht kan doen als het gaat regenen. Misschien ben ik dan toch ergens een bit vergeten te activeren...

Ga ik morgen ff proberen.
Heb zelf de 90 pk TSI. Praktisch gelijk aan de GTI

Alexander91
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56

Re: VCDS GTI

Bericht door Alexander91 » vr 24 apr 2020, 17:05

En oh ja, anti car jack, auto lock en unlock ingesteld. Leuk, maar heb je niet zoveel aan :P Wellicht haal ik 't er weer af.

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: VCDS GTI

Bericht door Caddykaatje » vr 24 apr 2020, 20:24

Alexander91 schreef:
vr 24 apr 2020, 16:56
Hey, ja dat wil ik zelf ook nog ff instellen. Moet te doen zijn, zoals beschreven staat op die lijst.

Ik heb zelf een poosje geleden ingesteld dat het dak dicht kan met de sleutel. Echt een heerlijke feature waar je ook echt wat aan hebt! Dak vergeet je altijd dicht te doen als je bent uitgestapt, tenminste ik wel.
VCDS heeft echter nog steeds geen map beschikbaar voor long coding van de 09 Cent. Elect. module (krijg foutmelding), maar gek genoeg VCDS mobile wel (heb de Hex NET adapter). Daar is het coderen van het dak ook mee gelukt.
Probeerde ook in te stellen dat de ramen ook dicht en open kunnen met de sleutel, maar dat is me niet gelukt. Zie nu wel in die lijst voor de Up! dat je de ramen automatisch dicht kan doen als het gaat regenen. Misschien ben ik dan toch ergens een bit vergeten te activeren...

Ga ik morgen ff proberen.
Heb zelf de 90 pk TSI. Praktisch gelijk aan de GTI
Ramen gaat je niet lukken omdat deze gewoon ouderwets via de schakelaars gaan dus niet via de boardnetmodule.
Volkswagen UP GTI

Alexander91
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56

Re: VCDS GTI

Bericht door Alexander91 » vr 24 apr 2020, 21:16

Caddykaatje schreef:
vr 24 apr 2020, 20:24
Alexander91 schreef:
vr 24 apr 2020, 16:56
Hey, ja dat wil ik zelf ook nog ff instellen. Moet te doen zijn, zoals beschreven staat op die lijst.

Ik heb zelf een poosje geleden ingesteld dat het dak dicht kan met de sleutel. Echt een heerlijke feature waar je ook echt wat aan hebt! Dak vergeet je altijd dicht te doen als je bent uitgestapt, tenminste ik wel.
VCDS heeft echter nog steeds geen map beschikbaar voor long coding van de 09 Cent. Elect. module (krijg foutmelding), maar gek genoeg VCDS mobile wel (heb de Hex NET adapter). Daar is het coderen van het dak ook mee gelukt.
Probeerde ook in te stellen dat de ramen ook dicht en open kunnen met de sleutel, maar dat is me niet gelukt. Zie nu wel in die lijst voor de Up! dat je de ramen automatisch dicht kan doen als het gaat regenen. Misschien ben ik dan toch ergens een bit vergeten te activeren...

Ga ik morgen ff proberen.
Heb zelf de 90 pk TSI. Praktisch gelijk aan de GTI
Ramen gaat je niet lukken omdat deze gewoon ouderwets via de schakelaars gaan dus niet via de boardnetmodule.
Ja vandaar. Zoiets vermoedde ik al. Daarom zit er zeker ook geen auto functie op de elek. ramen.

Heb er net nog wat mee zitten prutsen: ramen is niet gelukt idd, maar achterlichten wel! Die branden nu permanent samen met de LED DRL voorop.

Hompie
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 14:35

Re: VCDS

Bericht door Hompie » wo 15 feb 2023, 21:24

Hallo,
Ik heb vandaag een aantal aanpassingen laten doen via VCDS.
Maar bij een van de aanpassingen kwam de monteur niet verder dan in de computer de aanpassing te doen maar de uitvoering lukt hem en mij niet.
Er staat op de gerritspeeklijst bij aanzetten van de rijschoolfunktie weergave snelheid activeer je door indrukken "Menu-IN'.
Maar dat lukt niet.
Weet U of iemand?

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: VCDS GTI

Bericht door Rosinfield » za 25 feb 2023, 08:16

Iemand heeft een tijdje geleden war aanpassingen gedaan via VCDS. Achterlichten aan bij DRL lukte niet. Lees hier en elders dat het wel degelijk kan, ook bij de GTI. Kan iemand mij helpen aan de betreffende codering? Bij voorbaat hartelijk dank!
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: VCDS GTI

Bericht door Blackciti » do 02 mar 2023, 16:29

Wat is hier en elders, als ik vragen mag?
Het is onbegrijpelijk dat het niet gewoon standaard is, dagrijverlichting gekoppeld aan je achterlichten. Het zorgt beslist voor betere zichtbaarheid.

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: VCDS GTI

Bericht door Rosinfield » vr 03 mar 2023, 11:50

Ja, idd. Belachelijk, zag laatst bij slecht weer regelmatig auto's met gedoofde achterlichten rijden. Dat deed mij er weer aan denken, uiuteraard meteen de mijne handmatig aangezet. (hier en elders: hier op het forum en op het Skoda forum). Inmiddels wel de codering gekregen, morgen eens kijken of het lukt.
Als ik me niet vergis staat dat lijstje met coderingen ook hier ergens
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: VCDS GTI

Bericht door Rosinfield » vr 03 mar 2023, 12:07

Dit lijstje dus
Longcoding VW Up! (1).pdf
(46.52 KiB) 1357 keer gedownload
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: VCDS GTI

Bericht door Blackciti » do 09 mar 2023, 16:47

Het is dus inderdaad mogelijk om de achterlichten gelijktijdig met de DRL te laten branden.
Ik begrijp dan ook niet waarom dealers dat niet standaard aanbieden wanneer je met je auto voor de jaarlijkse beurt langskomt. Je kunt er dan altijd voor kiezen of je dit al dan niet wilt. Maar voor de algehele veiligheid op de weg zou het van groot belang zijn wanneer auto's ook van achteren goed zichtbaar zijn.

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: VCDS GTI

Bericht door iichel » do 09 mar 2023, 20:51

Omdat de meeste dealers gewoon niet eens weten hoe je dit doet met vcds, laat staan Odis.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: VCDS GTI

Bericht door NidayFright » ma 13 mar 2023, 15:44

iichel schreef:
do 09 mar 2023, 20:51
Omdat de meeste dealers gewoon niet eens weten hoe je dit doet met vcds, laat staan Odis.
Het is juist dat een officiële VAG dealer niet mag werken met VCDS. Dat is door de importeur/PON gewoon verboden om verschillende redenen.

En wat betreft ODIS zijn de meeste functies gewoonweg niet toegankelijk voor de monteurs, hiervan zijn de meeste dan door de importeur versleuteld. Zie het als een soort ontwikkelaarsmodus die enkel voor de importeur of in sommige gevallen voor de leidinggevende toegankelijk is:)
GTI DARK SILVER

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: VCDS GTI

Bericht door iichel » za 18 mar 2023, 21:59

In ODIS-E kun je naar hartelust coderen.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Plaats reactie