Ozzy schreef: ↑do 23 feb 2023, 01:15
Die verschil in power gaat tegenvallen vrees ik. Het is en blijft een kleine ongeblazen motor. Waarschijnlijk raakt ie er zelfs vermogen (paar pk's) door kwijt. De MPI zuigt van zichzelf al warme motorlucht aan. Hiermee zal ie dat enkel alleen maar meer gaan doen. Het is wel leuk voor de looks en het aanzuiggeluid.
Ikzelf zat destijds te denken om een air intake van Ramair (zie foto hieronder) te nemen voor het aanzuiggeluid, maar dat heb ik uiteindelijk toch niet gedaan. Wat ik misschien wel doe is een extra buis aanleggen als verlenging zodat ie niet meer warme motorlucht aanzuigt.
Ik dacht ook aan de ramair intake maar ik heb toch de buis genomen, zodat ik de filter toch dichter bij de plaats kan krijgen waar de originele filter aanzuigt. De Ramair bevindt zich wel heel dicht bij de cilinderkop.
Tot nu toe geen gevoel van minder of meer "power" ook als de motor op temperatuur gekomen is. Wat normaal is bij een kleine atmosferische motor
Ik ga in de toekomst ook nog een heatshield fabriceren, zodat er een onderscheid is tussen de plaats voor de filter en de motor.
Er moet ook nog een smallere filter op, want deze die er nu op zit zit tegen de motorkap wanneer die dicht is.
Het project is dus nog niet af
![Idea :idea:](./images/smilies/icon/idea.gif)