Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bent u een commerciële partij en wilt u zaken verkopen via dit forum, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Ozzy » zo 11 sep 2022, 02:03

Langero schreef:
wo 17 aug 2022, 08:37
Zat te kijken en de prijs is nu €49,- of is er nog steeds korting vanuit het forum? Voor €59, - kan je een obd eleven kopen en volgens mij alles zelf doen en aanpassen.
Dan moet je alles doen door middel van one click apps. Dat raad ik ten zeerste af! Je kan de boel ermee goed verklooien. Het beste is de boel zelf aanpassen via longcoding en adaptations.

€49,- voor nog geen 10 minuten werk is wel heel snel verdiend. Misschien moet ik die dienst ook gaan aanbieden. Een beetje leek kan het namelijk ook...
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Rosinfield » zo 11 sep 2022, 05:20

Een beetje leek met enige sjoege dan ;)
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door iichel » zo 11 sep 2022, 10:37

Tsja ik zou niet direct 49 euro vragen, maar het is zeker meer dan 10 minuten werk als je alles netjes wilt doen. Meestal is het gauw een half uurtje, want iedereen komt altijd 10 minuten te laat, komt nog ff buurten, etc etc.

Daarbij moet ik ook een VCDS kabel kopen van 600 euro, een laptop hebben, ik moet weten wat er allemaal wel en niet kan (en er kan veel meer dan OBD 11 of VCDS weten), ik beantwoord nog wat vragen, ik lees storingen uit en geef daar advies over. Daar durf ik echt wel een paar tientjes voor te vragen. en 't is ook niet zo dat 10 minuutjes werk meteen een uurloon van 49 x 6 = 300 euro is he... want je kunt er geen 6 in het uur doen.

Voor de gemiddelde hobbyist is het wel leuk om OBD 11 te hebben, dat werkt heel prima, maar er zijn zoveel verborgen opties die deze tools niet vinden. Dan heeft een expert zeker wel meerwaarde.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door kees62 » zo 11 sep 2022, 12:17

En dan heb je het nog niet over de “handling” kosten. Iemand moet bij een garage de telefoon opnemen. Iemand moet de afspraak maken en inplannen. De auto moet naar binnen en naar buiten worden gereden en worden aangesloten.
Kortom 49€ is voor een garage nog steeds geen vetpot volgens mij.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Ozzy » zo 11 sep 2022, 12:25

iichel schreef:
zo 11 sep 2022, 10:37
Tsja ik zou niet direct 49 euro vragen, maar het is zeker meer dan 10 minuten werk als je alles netjes wilt doen. Meestal is het gauw een half uurtje, want iedereen komt altijd 10 minuten te laat, komt nog ff buurten, etc etc.

Daarbij moet ik ook een VCDS kabel kopen van 600 euro, een laptop hebben, ik moet weten wat er allemaal wel en niet kan (en er kan veel meer dan OBD 11 of VCDS weten), ik beantwoord nog wat vragen, ik lees storingen uit en geef daar advies over. Daar durf ik echt wel een paar tientjes voor te vragen. en 't is ook niet zo dat 10 minuutjes werk meteen een uurloon van 49 x 6 = 300 euro is he... want je kunt er geen 6 in het uur doen.

Voor de gemiddelde hobbyist is het wel leuk om OBD 11 te hebben, dat werkt heel prima, maar er zijn zoveel verborgen opties die deze tools niet vinden. Dan heeft een expert zeker wel meerwaarde.
Je hebt een punt, alleen als je uit gaat van een klant die even komt voor hetgeen wat in de OP staat en daarna houdoe roept. Dan ben je geen half uur bezig. Met 15 minuten (met VCDS) ben je echt wel klaar. Bij deze auto’s valt sowieso niet heel veel aan te passen of aan te zetten. De meeste dingen die in de OP staan, pas je aan onder module 09 in longcoding als ik het me goed herinner. Ikzelf was in ieder geval niet lang bezig met een telefoon die ook nog eens haperde tijdens het switchen tussen bytes 😅
Maar goed, als je ook advies en tips enz. erbij geeft dan spreekt het voor zich dat je iets meer rekent.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door iichel » zo 11 sep 2022, 12:35

Ja dat klopt, alleen wat in de TS staat is niet zoveel werk. Maar er kan gelukkig veel meer.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door OnlyWay=Up! » di 20 sep 2022, 11:11

iichel schreef:
zo 11 sep 2022, 10:37
Tsja ik zou niet direct 49 euro vragen, maar het is zeker meer dan 10 minuten werk als je alles netjes wilt doen. Meestal is het gauw een half uurtje, want iedereen komt altijd 10 minuten te laat, komt nog ff buurten, etc etc.

Daarbij moet ik ook een VCDS kabel kopen van 600 euro, een laptop hebben, ik moet weten wat er allemaal wel en niet kan (en er kan veel meer dan OBD 11 of VCDS weten), ik beantwoord nog wat vragen, ik lees storingen uit en geef daar advies over. Daar durf ik echt wel een paar tientjes voor te vragen. en 't is ook niet zo dat 10 minuutjes werk meteen een uurloon van 49 x 6 = 300 euro is he... want je kunt er geen 6 in het uur doen.

Voor de gemiddelde hobbyist is het wel leuk om OBD 11 te hebben, dat werkt heel prima, maar er zijn zoveel verborgen opties die deze tools niet vinden. Dan heeft een expert zeker wel meerwaarde.
Wat kan je bijvoorbeeld met VCDS wat met OBD11 niet kan? Puur uit interesse, gezien ik zelf OBD11 Pro heb.
EX: '17 UP! TSI

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door iichel » di 20 sep 2022, 13:29

kun jij met OBD11 pro sleutels inleren op een BCM?
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door OnlyWay=Up! » vr 23 sep 2022, 15:30

iichel schreef:
di 20 sep 2022, 13:29
kun jij met OBD11 pro sleutels inleren op een BCM?
Volgens mij is dat mogelijk met OBD11, ik heb dat zelf nooit gedaan.
Waar zit dat precies in VCDS?

Onderstaand de "features" van OBD11 (Pro).
OBD11 Features.png
EX: '17 UP! TSI

Maic
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 23 jul 2021, 10:43

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Maic » za 25 mar 2023, 12:20

Iemand in de omgeving van hengelo/enschede die mijn upje wat extra functies aan kan zetten?

Plaats reactie