Klopt, maar wou de Touareg’s in winterstalling doen, rij veel binnendoor over landwegenUp!grade TSI schreef: ↑do 28 okt 2021, 22:59Nice, wel rijkelijk vroeg terwijl het morgen nog 17 graden wordt
Re: Velgen Topic!
- BlackEdition
- Vagling liefhebber
Re: Re: Velgen Topic!
BlackEdition - high up! - schroefset - face lift achterlichten - armsteun - leren stuur - LED dagrijverlichting/stadslicht - LED kentekenverlichting - 75pk - Touareg 17 inch. (zomer) --
- Up!grade TSI
- Donateur member
Zie er nog steeds de logica niet van in, is het op landwegen kouder?BlackEdition schreef: ↑vr 29 okt 2021, 05:43Klopt, maar wou de Touareg’s in winterstalling doen, rij veel binnendoor over landwegenUp!grade TSI schreef: ↑do 28 okt 2021, 22:59Nice, wel rijkelijk vroeg terwijl het morgen nog 17 graden wordt
Zelf ben ik wel alvast begonnen met de voorbereidingen van de winterwielen, gewassen met Dasty, even polijsten en dubbeldik in de wax, bandjes in de glim en dan zijn ze er klaar voor. Denk eind november ongeveer...
Vóór nog 6 mm en achter 3, kom ik de winter wel mee door
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- BlackEdition
- Vagling liefhebber
3mm is teweinig als zijnde winterband, 4mm is de onder grensUp!grade TSI schreef: ↑vr 29 okt 2021, 17:24Zie er nog steeds de logica niet van in, is het op landwegen kouder?BlackEdition schreef: ↑vr 29 okt 2021, 05:43Klopt, maar wou de Touareg’s in winterstalling doen, rij veel binnendoor over landwegenUp!grade TSI schreef: ↑do 28 okt 2021, 22:59Nice, wel rijkelijk vroeg terwijl het morgen nog 17 graden wordt
Zelf ben ik wel alvast begonnen met de voorbereidingen van de winterwielen, gewassen met Dasty, even polijsten en dubbeldik in de wax, bandjes in de glim en dan zijn ze er klaar voor. Denk eind november ongeveer...
BlackEdition - high up! - schroefset - face lift achterlichten - armsteun - leren stuur - LED dagrijverlichting/stadslicht - LED kentekenverlichting - 75pk - Touareg 17 inch. (zomer) --
- Up!grade TSI
- Donateur member
Nou gelukkig maar, tis eigenlijk een allseason-bandBlackEdition schreef: ↑za 30 okt 2021, 08:453mm is teweinig als zijnde winterband, 4mm is de onder grensUp!grade TSI schreef: ↑vr 29 okt 2021, 17:24Zie er nog steeds de logica niet van in, is het op landwegen kouder?BlackEdition schreef: ↑vr 29 okt 2021, 05:43
Klopt, maar wou de Touareg’s in winterstalling doen, rij veel binnendoor over landwegen
- BlackEdition
- Vagling liefhebber
Up!grade TSI schreef: ↑za 30 okt 2021, 13:45Nou gelukkig maar, tis eigenlijk een allseason-bandBlackEdition schreef: ↑za 30 okt 2021, 08:453mm is teweinig als zijnde winterband, 4mm is de onder grensUp!grade TSI schreef: ↑vr 29 okt 2021, 17:24
Zie er nog steeds de logica niet van in, is het op landwegen kouder?
-
- Forum eindbaas
Nu is het alleen ipv van een allseason band een "season" band geworden..
- BlackEdition
- Vagling liefhebber
Haha
- Up!grade TSI
- Donateur member
Tja, simpel... ga geen geld weggooien door nog goede banden te vervangen, dus die kunnen nog wel ff
Re: Velgen Topic!
Weet iemand of oude Golf velgen onder de Up passen?
Steek 4x100
ET 40
7Jx15
bandenmaat 195/45R15
Zou wel tof staan denk ik
Steek 4x100
ET 40
7Jx15
bandenmaat 195/45R15
Zou wel tof staan denk ik
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
@Pjotr: Ik heb 7Jx15 ET35 onder mijn Up gehad. Deze liepen bij maximale stuuruitslag minimaal aan tegen de spoorstangen. Geen groot drama, maar kan wel afkeur zijn bij APK. Met ET40 is de kans op aanlopen nog groter, omdat deze nog 5mm naar binnen steken. Bij 16 of 17 inch velgen is dit niet aan de orde.
@henri ik vind het wel lastig in te schatten wat allemaal wel en niet mogelijk is qua velgen- en bandenmaten. Is hier een soort van richtlijn/leidraad voor?
dus dit zou geen probleem zijn?:henri schreef: ↑di 04 jan 2022, 23:29@Pjotr: Ik heb 7Jx15 ET35 onder mijn Up gehad. Deze liepen bij maximale stuuruitslag minimaal aan tegen de spoorstangen. Geen groot drama, maar kan wel afkeur zijn bij APK. Met ET40 is de kans op aanlopen nog groter, omdat deze nog 5mm naar binnen steken. Bij 16 of 17 inch velgen is dit niet aan de orde.
Band 195/55/16
Et 38
- Up!grade TSI
- Donateur member
Volgens mij had je het eerder over 15 inch, wat is het nou?Pjotr schreef: ↑wo 05 jan 2022, 12:24dus dit zou geen probleem zijn?:henri schreef: ↑di 04 jan 2022, 23:29@Pjotr: Ik heb 7Jx15 ET35 onder mijn Up gehad. Deze liepen bij maximale stuuruitslag minimaal aan tegen de spoorstangen. Geen groot drama, maar kan wel afkeur zijn bij APK. Met ET40 is de kans op aanlopen nog groter, omdat deze nog 5mm naar binnen steken. Bij 16 of 17 inch velgen is dit niet aan de orde.
Band 195/55/16
Et 38
Maar met 16 inch zeker geen 55 serie, eerder 50, 45 of desnoods 40
Richtlijnen en leidraad? Google is je beste vriend
- Up-Beats van Dré
- Forum newbie
-
- Vagling liefhebber
Inmiddels zijn de Borbet A velgen verkocht en is er een andere set aangekocht.
Ook wel redelijk oldschool
RH ZW1 in 17x8 ET 60
Randen worden hoogglans gepolijst en bij 1 randwordt er wat lichte randschade hersteld.
De velgen zelf zijn opnieuw gespoten.
Ook wel redelijk oldschool
RH ZW1 in 17x8 ET 60
Randen worden hoogglans gepolijst en bij 1 randwordt er wat lichte randschade hersteld.
De velgen zelf zijn opnieuw gespoten.
- Up!grade TSI
- Donateur member
Inmiddels zijn de velgen klaar.
Schade gerepareerd en slinger uit de velg gehaald de randen zijn gepolijst.
Alles netjes gemonteerd en uitgekookt, en voorzien van een vers laagje kit.
Ben hier echt zo blij mee.
Schade gerepareerd en slinger uit de velg gehaald de randen zijn gepolijst.
Alles netjes gemonteerd en uitgekookt, en voorzien van een vers laagje kit.
Ben hier echt zo blij mee.