Tom's GTI Killer - De opvolger! P64
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Wat maakt Nidayfright precies een technisch specialist dan?
Er zit geen storing in mijn auto, hij heeft bij elke beurt bij Huiskes-Kokkeler aan de testkast gestaan om te checken op storingen. De up! Heeft een zogenaamde chargecooler, de chargecooler en het inlaatspruitstuk zijn één geheel en wordt niet gekoeld door rijwind zoals een gewone intercooler maar door het rondpompen van de koelvloeistof. De koelvloeistof blijft klaarblijkelijk koeler als de airco draait. Voordeel van dit systeem is dat bij huis tuin en keuken gebruik de inlaatlucht een veel korter traject hoeft af te leggen. Nadeel is dat je niet zomaar even een grotere intercooler kunt monteren en als je dat al zou doen je een veel langer inlaattraject krijgt en dus meer turbolag.
Wat mij betreft is een upgrade verder ook niet nodig, als ik non stop bij warme temperaturen 220 per uur kan rijden dan vind ik het om eerlijk te zijn wel hard genoeg. Ik ben inderdaad niet bang om de motor op te blazen. De TSI is voor het eerst sinds tijden weer een goede motor uit de stallen van VAG en die kan wel wat hebben.
Maar probeer het eens uit Upgrade, je kunt wel alles klakkeloos aannemen op een forum maar je kunt het ook zelf proefondervindelijk vaststellen. Mijn tip is wel om eerst de topsnelheid mét airco aan te proberen en daarna pas zonder.
Er zit geen storing in mijn auto, hij heeft bij elke beurt bij Huiskes-Kokkeler aan de testkast gestaan om te checken op storingen. De up! Heeft een zogenaamde chargecooler, de chargecooler en het inlaatspruitstuk zijn één geheel en wordt niet gekoeld door rijwind zoals een gewone intercooler maar door het rondpompen van de koelvloeistof. De koelvloeistof blijft klaarblijkelijk koeler als de airco draait. Voordeel van dit systeem is dat bij huis tuin en keuken gebruik de inlaatlucht een veel korter traject hoeft af te leggen. Nadeel is dat je niet zomaar even een grotere intercooler kunt monteren en als je dat al zou doen je een veel langer inlaattraject krijgt en dus meer turbolag.
Wat mij betreft is een upgrade verder ook niet nodig, als ik non stop bij warme temperaturen 220 per uur kan rijden dan vind ik het om eerlijk te zijn wel hard genoeg. Ik ben inderdaad niet bang om de motor op te blazen. De TSI is voor het eerst sinds tijden weer een goede motor uit de stallen van VAG en die kan wel wat hebben.
Maar probeer het eens uit Upgrade, je kunt wel alles klakkeloos aannemen op een forum maar je kunt het ook zelf proefondervindelijk vaststellen. Mijn tip is wel om eerst de topsnelheid mét airco aan te proberen en daarna pas zonder.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Hij is technisch expert van beroep Tom, bij een Audi dealer.Tom Westendorp schreef: ↑za 15 aug 2020, 19:11Wat maakt Nidayfright precies een technisch specialist dan?
Er zit geen storing in mijn auto, hij heeft bij elke beurt bij Huiskes-Kokkeler aan de testkast gestaan om te checken op storingen. De up! Heeft een zogenaamde chargecooler, de chargecooler en het inlaatspruitstuk zijn één geheel en wordt niet gekoeld door rijwind zoals een gewone intercooler maar door het rondpompen van de koelvloeistof. De koelvloeistof blijft klaarblijkelijk koeler als de airco draait. Voordeel van dit systeem is dat bij huis tuin en keuken gebruik de inlaatlucht een veel korter traject hoeft af te leggen. Nadeel is dat je niet zomaar even een grotere intercooler kunt monteren en als je dat al zou doen je een veel langer inlaattraject krijgt en dus meer turbolag.
Wat mij betreft is een upgrade verder ook niet nodig, als ik non stop bij warme temperaturen 220 per uur kan rijden dan vind ik het om eerlijk te zijn wel hard genoeg. Ik ben inderdaad niet bang om de motor op te blazen. De TSI is voor het eerst sinds tijden weer een goede motor uit de stallen van VAG en die kan wel wat hebben.
Maar probeer het eens uit Upgrade, je kunt wel alles klakkeloos aannemen op een forum maar je kunt het ook zelf proefondervindelijk vaststellen. Mijn tip is wel om eerst de topsnelheid mét airco aan te proberen en daarna pas zonder.
En met alle respect, daarom weet hij gerust wel waar hij over praat lijkt mij....
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
En alles klakkeloos aannemen? Ik hoop dat je dat in het algemeen bedoelde, want ik voel mij niet aangesproken Tom...Up!grade schreef: ↑za 15 aug 2020, 19:49Hij is technisch expert van beroep Tom, bij een Audi dealer.Tom Westendorp schreef: ↑za 15 aug 2020, 19:11Wat maakt Nidayfright precies een technisch specialist dan?
Er zit geen storing in mijn auto, hij heeft bij elke beurt bij Huiskes-Kokkeler aan de testkast gestaan om te checken op storingen. De up! Heeft een zogenaamde chargecooler, de chargecooler en het inlaatspruitstuk zijn één geheel en wordt niet gekoeld door rijwind zoals een gewone intercooler maar door het rondpompen van de koelvloeistof. De koelvloeistof blijft klaarblijkelijk koeler als de airco draait. Voordeel van dit systeem is dat bij huis tuin en keuken gebruik de inlaatlucht een veel korter traject hoeft af te leggen. Nadeel is dat je niet zomaar even een grotere intercooler kunt monteren en als je dat al zou doen je een veel langer inlaattraject krijgt en dus meer turbolag.
Wat mij betreft is een upgrade verder ook niet nodig, als ik non stop bij warme temperaturen 220 per uur kan rijden dan vind ik het om eerlijk te zijn wel hard genoeg. Ik ben inderdaad niet bang om de motor op te blazen. De TSI is voor het eerst sinds tijden weer een goede motor uit de stallen van VAG en die kan wel wat hebben.
Maar probeer het eens uit Upgrade, je kunt wel alles klakkeloos aannemen op een forum maar je kunt het ook zelf proefondervindelijk vaststellen. Mijn tip is wel om eerst de topsnelheid mét airco aan te proberen en daarna pas zonder.
En met alle respect, daarom weet hij gerust wel waar hij over praat lijkt mij....
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Dan lijkt me bovenstaande voor Nidayfright als het goed is niets nieuws.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Het gaat hier niet over mij. Zo bijzonder is het niet. Zie het als een veredeld monteur en ik weet ook niet altijd alles natuurlijk:)
Ik vind het gewoon vreemd wat Tom ervaart. Het enige wat er gebeurt dat zorgt voor (extra) koeling is dat bij het inschakelen van de Airco de koelventilator vrijwel direct wordt ingeschakeld om de condensor zo snel mogelijk te koelen, dit t.b.v. het condenseren van het koudemiddel.
Bij lagere snelheden veranderd er niks omdat er te weinig luchtstroming is. De koelventilator wordt nog steeds vaak ingeschakeld of blijft zelfs continu draaien. Omdat de radiateur achter de condensor zit wordt ongeacht de motortemperatuur, deze alsnog gekoeld. Daardoor zakt de motortemperatuur maar dit merkt de bestuurder niet. Dat de motortemperatuur rond de 90 graden ligt waar bij de ventilator niet draait of dat de temperatuur ergens in de 80 graden schommelt waar bij de ventilator draait vanwege de airco (en onbedoeld de radiateur al koelt), dat verschil kan je haast niet merken. Plus omdat het kernveld geregeld is blijft er continu 90 graden in het display staan.
Maar als de topsnelheid wordt gereden, zeg +-200km/h dan is de luchtstroming van de rijwind al vaak voldoende om het koelen van de condensor over te nemen om het zomaar te zeggen. Dan wordt de koelventilator uitgeschakeld. Dus eigenlijk hetzelfde effect als dat de airco uitgeschakeld blijft. Dan kan je de airco wel ingeschakeld hebben maar dit zegt niet dat de koelventilator ook draait. Dat er zo te lezen een verschil wordt ondervonden tussen airco uit en aan klinkt voor mij niet logisch. Vooral niet bij het rijden op topsnelheid.
Dat de motortemperatuur oploopt is logisch maar dan wordt alsnog de koelventilator kort ingeschakeld, ook bij een uitgeschakeld AC systeem. Het komt er op en neer dat qua koeling en met name bij hoge snelheden hier in weinig tot geen verschil tussen zit.
Ik wil het best geloven hoor, en het graag willen weten wat dan precies het verschil maakt. Of ik zie iets over het hoofd wat dit doet voorkomen als de ac wordt ingeschakeld. Er zou in principe qua temperatuur geen verandering kunnen plaats vinden. Het enige wat ik niet zeker weet is of de airco condensor en/of de leidingen hier van tijdens die hoge snelheid voor meer koeling zorgen in het motor compartiment. Ik heb het zelf nog nooit ervaren in ieder geval. Ik test uit nieuwsgierigheid ook de topsnelheid van elke auto die ik in mijn bezit had, maar daar heb ik tot op heden geen verschil in ondervonden. Dit deed ik vooral omdat er toen nog compressors met magneetkoppeling werden toegepast. Die zie je tegenwoordig niet zo snel meer. Heb het alleen nog niet bij mijn GTI getest. Hier zit dan ook geen magneetkoppeling op en dus ook niet naar om gekeken. Heb één keer de 203km/h behaald, met airco ingeschakeld. Dit ga ik onthouden en ga dit ook een keer testen bij de Up. Ik sluit niks uit, ben vooral benieuwd. Zou voor mij nieuw zijn:)
Ik vind het gewoon vreemd wat Tom ervaart. Het enige wat er gebeurt dat zorgt voor (extra) koeling is dat bij het inschakelen van de Airco de koelventilator vrijwel direct wordt ingeschakeld om de condensor zo snel mogelijk te koelen, dit t.b.v. het condenseren van het koudemiddel.
Bij lagere snelheden veranderd er niks omdat er te weinig luchtstroming is. De koelventilator wordt nog steeds vaak ingeschakeld of blijft zelfs continu draaien. Omdat de radiateur achter de condensor zit wordt ongeacht de motortemperatuur, deze alsnog gekoeld. Daardoor zakt de motortemperatuur maar dit merkt de bestuurder niet. Dat de motortemperatuur rond de 90 graden ligt waar bij de ventilator niet draait of dat de temperatuur ergens in de 80 graden schommelt waar bij de ventilator draait vanwege de airco (en onbedoeld de radiateur al koelt), dat verschil kan je haast niet merken. Plus omdat het kernveld geregeld is blijft er continu 90 graden in het display staan.
Maar als de topsnelheid wordt gereden, zeg +-200km/h dan is de luchtstroming van de rijwind al vaak voldoende om het koelen van de condensor over te nemen om het zomaar te zeggen. Dan wordt de koelventilator uitgeschakeld. Dus eigenlijk hetzelfde effect als dat de airco uitgeschakeld blijft. Dan kan je de airco wel ingeschakeld hebben maar dit zegt niet dat de koelventilator ook draait. Dat er zo te lezen een verschil wordt ondervonden tussen airco uit en aan klinkt voor mij niet logisch. Vooral niet bij het rijden op topsnelheid.
Dat de motortemperatuur oploopt is logisch maar dan wordt alsnog de koelventilator kort ingeschakeld, ook bij een uitgeschakeld AC systeem. Het komt er op en neer dat qua koeling en met name bij hoge snelheden hier in weinig tot geen verschil tussen zit.
Ik wil het best geloven hoor, en het graag willen weten wat dan precies het verschil maakt. Of ik zie iets over het hoofd wat dit doet voorkomen als de ac wordt ingeschakeld. Er zou in principe qua temperatuur geen verandering kunnen plaats vinden. Het enige wat ik niet zeker weet is of de airco condensor en/of de leidingen hier van tijdens die hoge snelheid voor meer koeling zorgen in het motor compartiment. Ik heb het zelf nog nooit ervaren in ieder geval. Ik test uit nieuwsgierigheid ook de topsnelheid van elke auto die ik in mijn bezit had, maar daar heb ik tot op heden geen verschil in ondervonden. Dit deed ik vooral omdat er toen nog compressors met magneetkoppeling werden toegepast. Die zie je tegenwoordig niet zo snel meer. Heb het alleen nog niet bij mijn GTI getest. Hier zit dan ook geen magneetkoppeling op en dus ook niet naar om gekeken. Heb één keer de 203km/h behaald, met airco ingeschakeld. Dit ga ik onthouden en ga dit ook een keer testen bij de Up. Ik sluit niks uit, ben vooral benieuwd. Zou voor mij nieuw zijn:)
Laatst gewijzigd door NidayFright op zo 16 aug 2020, 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
GTI DARK SILVER
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Precies dit schijnt er dus te gebeuren. De condensor wordt steenkoud, die koelt daardoor de leiding die naar de chargecooler weer net iets extra waardoor de lucht die door de chargecooler uiteindelijk minder opgewarmd is dan wanneer de airco uitstaat. Hierdoor hoeft de ontsteking veiligheidshalve niet terug te worden gesteld en loopt de motor als een dolle door naar de topsnelheid en kan ze deze topsnelheid ook vasthouden.NidayFright schreef: ↑za 15 aug 2020, 21:06Het enige wat ik niet zeker weet is of de airco condensor en/of de leidingen hier van tijdens die hoge snelheid voor meer koeling zorgen in het motor compartiment. Ik heb het zelf nog nooit ervaren in ieder geval. Ik test uit nieuwsgierig ook de topsnelheid van elke auto die ik bezit, maar daar heb ik tot op heden geen verschil in ondervonden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Ik begrijp het. Ik had de focus vooral gericht op het koelsysteem, waardoor ik deze waarneming niet kon plaatsen. Had mezelf een bericht kunnen besparen als ik het in omgekeerde volgorde ging uitsluiten Het klinkt in ieder geval meer als een logische verklaring voor wat je ervaart, al is het verschil in snelheid ook niet echt klein te noemen. En als ik het dus goed begrijp wordt er dus door het motormanagement even simpel gezegd de 'snelheid' verlaagd terwijl je zelf niet van het gas gaat? Dat is dan weer een beetje apart. Al heb ik mij hier verder nooit echt in verdiept, die paar keer dat er op topsnelheid wordt gereden met de auto kan ik op twee handen tellen. Ik ga het nog een keer controleren of het bij mij ook gebeurt. Het zou wel echt vreemd zijn als ik dan weer niks zou merken. Wie weet heeft de chiptuning er dan iets mee te maken
Oh en 'ontsteking veiligheidshalve', beetje ouderwets wel
Oh en 'ontsteking veiligheidshalve', beetje ouderwets wel
GTI DARK SILVER
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Toen de up nog in mijn bezit was heb ik het getest. (2x zelfde route)
A/C uit top 193 op teller.
A/C aan top 218 op teller.
Het klopt zeker wat Tom aan geeft.
Wat misschien ook grappig is.
Met 17inch en 40-205 banden is de top lager 208 op de teller. (Door de band breedte denk ik)
Ben ook benieuwd of de nieuwe wielen 16inch er invloed op gaan hebben.(dan vooral de band breedte van 185naar195 )
Denk dat de 16 inch een betere balans is als de 17 inch die ik had.
De combinatie goud/blauw staat wel echt gaaf.
Ben benieuwd naar de foto
A/C uit top 193 op teller.
A/C aan top 218 op teller.
Het klopt zeker wat Tom aan geeft.
Wat misschien ook grappig is.
Met 17inch en 40-205 banden is de top lager 208 op de teller. (Door de band breedte denk ik)
Ben ook benieuwd of de nieuwe wielen 16inch er invloed op gaan hebben.(dan vooral de band breedte van 185naar195 )
Denk dat de 16 inch een betere balans is als de 17 inch die ik had.
De combinatie goud/blauw staat wel echt gaaf.
Ben benieuwd naar de foto
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Die rolweerstand ga je merken inderdaad maar het onafgeveerde gewicht speelt ook een enorme rol. Daarom ben ik wel benieuwd wat het straks bij mij gaat doen. De 16 inch wielen zijn heel iets breder maar ook weer lichter. Zou elkaar praktisch op moeten heffen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik sinds die fenomenale rit twee jaar geleden niet meer zo hard heb gereden met de up! Het is óf te druk óf ik ben met mensen op pad.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Interessante info mbt de airco aanzetten met topsnelheid rijden, ik zette hem altijd bewust uit want een aanslaande aircopomp kost telkens eventjes vermogen theoretisch gezien, snel eens proberen met airco aan! Ben ook nooit verder gekomen dan 208 (wel rond de 10 graden buiten temperatuur, nu in deze hitte merk je dat de motor bij vollast de ontsteking soms teruggooit om pingelen te voorkomen na een lang stuk rustig rijden)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Eigenlijk wel hilarisch toch? We (alle turbo-rijders) hebben een airco-cooled- intercooler
Mooie borrelpraat, krijg je wel de lachers op je hand...
Maar, gaat die vlieger altijd op dan? Of alleen boven bepaalde buitentemperaturen? Of niet als het buiten 5°c is?
Hou koud/warm was het toen je dit ontdekte?
En is dit bij onze ooster- en westerburen ook onderwerp van gesprek op hun fora?
Dus als ik superlichte 15" monteer, beetje smaller en met knappe 165 bandjes, dan gaat hij voorbij de 220 wellicht vanwege de lagere rolweerstand...
Mooie borrelpraat, krijg je wel de lachers op je hand...
Maar, gaat die vlieger altijd op dan? Of alleen boven bepaalde buitentemperaturen? Of niet als het buiten 5°c is?
Hou koud/warm was het toen je dit ontdekte?
En is dit bij onze ooster- en westerburen ook onderwerp van gesprek op hun fora?
Dus als ik superlichte 15" monteer, beetje smaller en met knappe 165 bandjes, dan gaat hij voorbij de 220 wellicht vanwege de lagere rolweerstand...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Dat het vermogen kost was vooral door de magneetkoppeling die continu mee draaide. Die worden bij de meeste merken niet meer toegepast. Tegenwoordig zijn het compressors met variabele koppeling, die dus niet altijd mee draait. En ook de motor niet zoveel meer belast zoals je voorheen weleens merkte zodra de AC werd ingeschakeld. Daar bij zal het brandstof verbruik ook niet aanzienlijk hoger worden, dat is al meer dan de helft gereduceerd.damianw26 schreef: ↑zo 16 aug 2020, 12:54Interessante info mbt de airco aanzetten met topsnelheid rijden, ik zette hem altijd bewust uit want een aanslaande aircopomp kost telkens eventjes vermogen theoretisch gezien, snel eens proberen met airco aan! Ben ook nooit verder gekomen dan 208 (wel rond de 10 graden buiten temperatuur, nu in deze hitte merk je dat de motor bij vollast de ontsteking soms teruggooit om pingelen te voorkomen na een lang stuk rustig rijden)
Met deze tropische temperaturen is het inderdaad niet echt ideaal om een lang stuk voluit te rijden.
Maar jij zou toch wel een hogere snelheid moeten bereiken lijkt mij. Als ik zonder chiptuning al boven de 200 uit kom. Dat minimale verschil kan niet alleen aan de overbrenging liggen.
GTI DARK SILVER
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Grappig wel. Is gewoon een 'Party Modus'Down schreef: ↑zo 16 aug 2020, 08:46Toen de up nog in mijn bezit was heb ik het getest. (2x zelfde route)
A/C uit top 193 op teller.
A/C aan top 218 op teller.
Het klopt zeker wat Tom aan geeft.
Wat misschien ook grappig is.
Met 17inch en 40-205 banden is de top lager 208 op de teller. (Door de band breedte denk ik)
Ben ook benieuwd of de nieuwe wielen 16inch er invloed op gaan hebben.(dan vooral de band breedte van 185naar195 )
Denk dat de 16 inch een betere balans is als de 17 inch die ik had.
De combinatie goud/blauw staat wel echt gaaf.
Ben benieuwd naar de foto
GTI DARK SILVER
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Eigenlijk moeten we het airco-knopje veranderen
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Turbo boost?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Bij topsnelheid rijden zijn er nogal wat factoren die meespelen zoals temperatuur, windsnelheid, hellingsweerstand, rolweerstand, brandstof kwaliteit etc etc etc etc. Maar ja 208 met airco uit, wellicht is dat wel 215 met airco aan wie weet he Overigens staat er van autotopNL een video van een 143pk elmerhaus up gti, die 218 haalt, dat moet mij toch ook wel lukken in de 5
:
:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Dat begrijp ik. Laten we er van uitgaan dat daar weinig tot geen verschil in zit. Dan zou het verschil in pk ook wel voor een hogere topsnelheid moeten zorgen t.o.v. wat ik heb behaald. Of het blijkt echt zo te zijn dat de gti over meer pk beschikt dan de fabrieks genoemde 116pk. Ik twijfel wat dat betreft steeds meer om de motor te laten chippen. Ben altijd stellig geweest om dit niet te doen maar ik kijk het nog een klein jaartje aan. Mocht het er van komen dan wel compleet met testbank. Ben immers toch benieuwd wat het huidige vermogen is en wat het eind resultaat wordt:)damianw26 schreef: ↑zo 16 aug 2020, 16:50Bij topsnelheid rijden zijn er nogal wat factoren die meespelen zoals temperatuur, windsnelheid, hellingsweerstand, rolweerstand, brandstof kwaliteit etc etc etc etc. Maar ja 208 met airco uit, wellicht is dat wel 215 met airco aan wie weet he Overigens staat er van autotopNL een video van een 143pk elmerhaus up gti, die 218 haalt, dat moet mij toch ook wel lukken in de 5
:
GTI DARK SILVER
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Met een beetje geluk kan ik morgen de wielen monteren.
IMG_7994 by Tom westendorp, on Flickr
Vandaag de up! eens even wat broodnodige liefde gegeven. Na een kilometer of 4.000 was ze toch weer behoorlijk smerig. Daarom vandaag even goed met de hand gewassen en daarna in de was/voeding/wondermiddel van Chemical Guys gezet.
Ze kan er weer even tegenaan!
Cleaned and waxed1 by Tom westendorp, on Flickr
Cleaned and waxed12 by Tom westendorp, on Flickr
Cleaned and waxed3 by Tom westendorp, on Flickr
Cleaned and waxed3 by Tom westendorp, on Flickr
Tevens afgelopen week nog even in goed gezelschap geparkeerd.
IMG_7940 by Tom westendorp, on Flickr
7F8E640F-1795-4BFD-85AD-4214038223C7 by Tom westendorp, on Flickr
Zelf niet mee gereden helaas omdat ik passagier en later bestuurder was in een BMW Z1. Wat een te gekke rijervaring biedt die auto zeg! Dan weet je weer hoe een echte stuurmansauto is bedoelt. Genieten! Niet geschikt voor dagelijks gebruik maar erg leuk om een keer te ervaren.
Wielen worden vervolgd!
IMG_7994 by Tom westendorp, on Flickr
Vandaag de up! eens even wat broodnodige liefde gegeven. Na een kilometer of 4.000 was ze toch weer behoorlijk smerig. Daarom vandaag even goed met de hand gewassen en daarna in de was/voeding/wondermiddel van Chemical Guys gezet.
Ze kan er weer even tegenaan!
Cleaned and waxed1 by Tom westendorp, on Flickr
Cleaned and waxed12 by Tom westendorp, on Flickr
Cleaned and waxed3 by Tom westendorp, on Flickr
Cleaned and waxed3 by Tom westendorp, on Flickr
Tevens afgelopen week nog even in goed gezelschap geparkeerd.
IMG_7940 by Tom westendorp, on Flickr
7F8E640F-1795-4BFD-85AD-4214038223C7 by Tom westendorp, on Flickr
Zelf niet mee gereden helaas omdat ik passagier en later bestuurder was in een BMW Z1. Wat een te gekke rijervaring biedt die auto zeg! Dan weet je weer hoe een echte stuurmansauto is bedoelt. Genieten! Niet geschikt voor dagelijks gebruik maar erg leuk om een keer te ervaren.
Wielen worden vervolgd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
@René, die 218 op de teller, was dat met met huidige setting? Of nog vóór de Milltek en JD stage 2?Down schreef: ↑zo 16 aug 2020, 08:46Toen de up nog in mijn bezit was heb ik het getest. (2x zelfde route)
A/C uit top 193 op teller.
A/C aan top 218 op teller.
Het klopt zeker wat Tom aan geeft.
Wat misschien ook grappig is.
Met 17inch en 40-205 banden is de top lager 208 op de teller. (Door de band breedte denk ik)
Ben ook benieuwd of de nieuwe wielen 16inch er invloed op gaan hebben.(dan vooral de band breedte van 185naar195 )
Denk dat de 16 inch een betere balans is als de 17 inch die ik had.
De combinatie goud/blauw staat wel echt gaaf.
Ben benieuwd naar de foto
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56
Super mooie wielen in dit shot! En Up! doet ook weer lekker shinen.
Jij moet toch wel elke dag met plezier naar je werk gaan zeg, wat een gave werkplek voor een petrolhead
Jij moet toch wel elke dag met plezier naar je werk gaan zeg, wat een gave werkplek voor een petrolhead
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)