Kleine subwoofer

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Davester
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 09 nov 2019, 21:44

Kleine subwoofer

Bericht door Davester » di 07 jan 2020, 18:29

Weet iemand wat de mogelijkheden zijn m.b.t. het aansluiten van een kleine subwoofer in de up 2019 met standaard radio?

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Kleine subwoofer

Bericht door N!jntje » do 09 jan 2020, 20:31

Davester schreef:
di 07 jan 2020, 18:29
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn m.b.t. het aansluiten van een kleine subwoofer in de up 2019 met standaard radio?

Als je het over een kleine subwoofer hebt dan zou je is kunnen kijken naar een actieve subwoofer.
Degene af fabriek is in te bouwen, maar lastig als je niet weet hoe. Een aftermarket variant kan bijvoorbeeld in het reservewiel geplaatst worden. Ik heb deze meermaals in upjes geplaatst voor forumleden en allen waren zeer tevreden over de upgrade. Wel een subwoofer, maar net geluid en niet een extreem basskanon. Een leuke toevoeging👍🏻


Mocht je willen luisteren hoe een dergelijke upgrade klinkt dan kan je gerust eens langsrijden (omgeving arnhem). Ik heb 1 up met alleen een subwoofer upgrade en 1 up met subwoofers incl gedempte beplating en een speakerupgrade.

Davester
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 09 nov 2019, 21:44

Re: Kleine subwoofer

Bericht door Davester » do 09 jan 2020, 20:36

Zie PB!

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: Kleine subwoofer

Bericht door PaRaN0iD » do 09 jan 2020, 23:22

Ben wel benieuwd welke je aftermarket gebruikt ? Is het makkelijk voedings kabel te trekken naar achteren ? En pak je signaal van achter luidspreker ?

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Kleine subwoofer

Bericht door N!jntje » vr 10 jan 2020, 08:56

PaRaN0iD schreef:
do 09 jan 2020, 23:22
Ben wel benieuwd welke je aftermarket gebruikt ? Is het makkelijk voedings kabel te trekken naar achteren ? En pak je signaal van achter luidspreker ?
Hoi Paranoid,

Meestal pak ik Pioneer. 1 versie zoals de tswx610a die in het reservewiel past. Of de tswx400da die onder je stoel past. Of als je echt wat meer vermogen wilt de tswx70da. Deze laatste heb ik 2 x in de up liggen (broer en ik).
Waarom Pioneer: nette prijs kwaliteit verhouding.

Voor de voedingskabel moet je weten hoe en waar je de kabel langs/door het schutbord moet komen.
Signaal pak ik het liefst via de voor luidsprekers, maar sneller is via de achter luidsprekers.

De klus is niet zozeer moeilijk te noemen. Wel moet als je alles goed wilt wegwerken vrijwel alles eruit. Volledige zijdorpels/ complete achterbank/Complete middentunnel bij je schakelpook ivm 12v aansluiting en je panelen waar je het signaal van de speakers vandaan haalt.

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: Kleine subwoofer

Bericht door PaRaN0iD » za 01 feb 2020, 21:57

Ok thanks voor je bericht, die Pioneer TSWX70da past precies onder die dubbele bodem zeker ? Maar jij hebt er 2 van in je auto liggen ? Of bedoel je 2 in de zin van je broer 1 en jij 1 ?

De up heeft wel 6 speakers nu erin zitten , best ok. Maar mist de diepte in de lagere frequenties.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Kleine subwoofer

Bericht door N!jntje » za 01 feb 2020, 22:18

Ik bedoelde 1 subwoofer. 2 planken.
Of 2 subwoofers verdeelt over 2 auto's :lol:

De sub past met wat ruimte (4cm weerszijden) tussen de steunen van de bodemplank.

Wesley-clubup
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 mar 2023, 12:11

Re: Kleine subwoofer

Bericht door Wesley-clubup » za 18 mar 2023, 12:17

N!jntje schreef:
do 09 jan 2020, 20:31
Davester schreef:
di 07 jan 2020, 18:29
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn m.b.t. het aansluiten van een kleine subwoofer in de up 2019 met standaard radio?

Als je het over een kleine subwoofer hebt dan zou je is kunnen kijken naar een actieve subwoofer.
Degene af fabriek is in te bouwen, maar lastig als je niet weet hoe. Een aftermarket variant kan bijvoorbeeld in het reservewiel geplaatst worden. Ik heb deze meermaals in upjes geplaatst voor forumleden en allen waren zeer tevreden over de upgrade. Wel een subwoofer, maar net geluid en niet een extreem basskanon. Een leuke toevoeging👍🏻


Mocht je willen luisteren hoe een dergelijke upgrade klinkt dan kan je gerust eens langsrijden (omgeving arnhem). Ik heb 1 up met alleen een subwoofer upgrade en 1 up met subwoofers incl gedempte beplating en een speakerupgrade.

Hallo!

Ik zie toevallig dit bericht voorbij komen.
Wij hebben sinds kort een club up in de kleur honeyyellow. En ik zou ook wel graag een geluids update doen. Ik zou graag een keer komen luisteren naar wat er bij jou ingebouwd is! Ik woon +- 30 min van Arnhem af. Dus is mooi dichtbij.

Jeen
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 okt 2023, 13:51

Re: Kleine subwoofer

Bericht door Jeen » di 10 okt 2023, 14:03

Ik heb een onder de stoel sub van 150w gekocht er zitten kabels bij maar ik heb geen idee hoe ik het even het beste kan aansluiten.

De een zegt dat je power van de accu moet pakken de ander zegt via de radio of 12v stekker.

De speakers op achter speaker aansluiting zetten lukt mij wel. Maar ik denk dat ik heel wat panelen moet loshalen om de 12v stekker te vinden enz.

Misschien toch beter dan via de accu, maar waar moet je die kabels toch langs doen? Ik heb dingen geprobeerd maar nergens past het.

Ik ben ten einde raad🫣🙈

Plaats reactie