Eibach Pro Kit
Eibach Pro Kit
Goedemiddag allemaal,
Excuus als dit toch al ergens vermeld staat, maar na enkele topics te hebben doorgespit vind
ik niet een concreet antwoord op de volgende 2 vragen:
1. Is de Eibach Pro Kit zelf te monteren? Ik zie namelijk dat iedereen het ergens laat monteren
en vervolgens laat uitlijnen. Uiteraard zal ik de Up na verlaging nog wel laten uitlijnen maar het
lijkt mij dat het verwisselen van de veren geen hoge wetenschap is? Heeft iemand ervaring?
2. Is er slechts één type set Eibach Pro Kit veren of zijn er verschillende? Dan bedoel ik dat qua
stugheid, lengte en kleur? Zie namelijk op internet zwart en geel? Maar zie ook op het forum 30mm
verlaging voorbij komen maar bij de specificaties staat er altijd voor 20mm en achter 25mm? Wie
kan mij daar iets meer duidelijkheid in geven?
Alvast bedankt!
Excuus als dit toch al ergens vermeld staat, maar na enkele topics te hebben doorgespit vind
ik niet een concreet antwoord op de volgende 2 vragen:
1. Is de Eibach Pro Kit zelf te monteren? Ik zie namelijk dat iedereen het ergens laat monteren
en vervolgens laat uitlijnen. Uiteraard zal ik de Up na verlaging nog wel laten uitlijnen maar het
lijkt mij dat het verwisselen van de veren geen hoge wetenschap is? Heeft iemand ervaring?
2. Is er slechts één type set Eibach Pro Kit veren of zijn er verschillende? Dan bedoel ik dat qua
stugheid, lengte en kleur? Zie namelijk op internet zwart en geel? Maar zie ook op het forum 30mm
verlaging voorbij komen maar bij de specificaties staat er altijd voor 20mm en achter 25mm? Wie
kan mij daar iets meer duidelijkheid in geven?
Alvast bedankt!
Volkswagen Up! | High Up! Cup Edition | Mayan Blue | 75 PK | 5 Deurs
17" MoMo Revenge | Panoramadak | Stoelverwarming | Cup Interieur
17" MoMo Revenge | Panoramadak | Stoelverwarming | Cup Interieur
Re: Eibach Pro Kit
Iemand ?
Volkswagen Up! | High Up! Cup Edition | Mayan Blue | 75 PK | 5 Deurs
17" MoMo Revenge | Panoramadak | Stoelverwarming | Cup Interieur
17" MoMo Revenge | Panoramadak | Stoelverwarming | Cup Interieur
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Eibach Pro Kit
1. Met een degelijke garagekrik, een paar assteunen en een twaalfkant-inbusdop in de juiste maat, zoals hieronder afgebeeld, kom je een heel eind. Deze inbusdop heb je nodig om de veerpoot vóór aan de onderzijde los te maken. Een veerspanner is niet noodzakelijk bij de demontage van de voorveren. Ik heb ze een aantal malen met een paar extra handen probleemloos gede- en monteerd. De voorspanning op de veren van een Up is minimaal. Bij andere auto's raad ik het wel aan om een veerspanner te gebruiken!
2. Voor elke Up (60pk, 75pk, 90pk TSI en 115pk GTI) wordt dezelfde verenset door Eibach geleverd. Onderdeelnummer: E10-85-040-01-22. Eibach geeft voor de standaard versies een verlaging op van V -20mm en A -25mm. Voor de GTI wordt -15 mm voor én achter opgegeven. Opgegeven waardes zijn altijd een indicatie! Pro-Kit veren zijn altijd zwart of antraciet-grijs. Voor een beperkt aantal modellen levert Eibach Sportline-veren. Deze zijn rood en verlagen (veel) meer dan de Pro-Kit veren.
Bron: http://web2.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=100
2. Voor elke Up (60pk, 75pk, 90pk TSI en 115pk GTI) wordt dezelfde verenset door Eibach geleverd. Onderdeelnummer: E10-85-040-01-22. Eibach geeft voor de standaard versies een verlaging op van V -20mm en A -25mm. Voor de GTI wordt -15 mm voor én achter opgegeven. Opgegeven waardes zijn altijd een indicatie! Pro-Kit veren zijn altijd zwart of antraciet-grijs. Voor een beperkt aantal modellen levert Eibach Sportline-veren. Deze zijn rood en verlagen (veel) meer dan de Pro-Kit veren.
Bron: http://web2.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=100
Re: Eibach Pro Kit
Duidelijk verhaal Henri, dat had ik even nodig! Bedankthenri schreef: ↑wo 05 sep 2018, 15:121. Met een degelijke garagekrik, een paar assteunen en een twaalfkant-inbusdop in de juiste maat, zoals hieronder afgebeeld, kom je een heel eind. Deze inbusdop heb je nodig om de veerpoot vóór aan de onderzijde los te maken. Een veerspanner is niet noodzakelijk bij de demontage van de voorveren. Ik heb ze een aantal malen met een paar extra handen probleemloos gede- en monteerd. De voorspanning op de veren van een Up is minimaal. Bij andere auto's raad ik het wel aan om een veerspanner te gebruiken!
2. Voor elke Up (60pk, 75pk, 90pk TSI en 115pk GTI) wordt dezelfde verenset door Eibach geleverd. Onderdeelnummer: E10-85-040-01-22. Eibach geeft voor de standaard versies een verlaging op van V -20mm en A -25mm. Voor de GTI wordt -15 mm voor én achter opgegeven. Opgegeven waardes zijn altijd een indicatie! Pro-Kit veren zijn altijd zwart of antraciet-grijs. Voor een beperkt aantal modellen levert Eibach Sportline-veren. Deze zijn rood en verlagen (veel) meer dan de Pro-Kit veren.
Volkswagen Up! | High Up! Cup Edition | Mayan Blue | 75 PK | 5 Deurs
17" MoMo Revenge | Panoramadak | Stoelverwarming | Cup Interieur
17" MoMo Revenge | Panoramadak | Stoelverwarming | Cup Interieur
Re: Eibach Pro Kit
En voor de e-up? Niets verkrijgbaar zeker of wel?
- Antera
- Vagling liefhebber
- Berichten: 210
- Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Eibach Pro Kit
De set is zelf te monteren indien je handig bent want je zal je fusee en je aandrijfassen los moeten maken. Om de veerpoot eruit te krijgen. Ook een set veerspanners is geen overbodige luxe.
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09
Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage
Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage
- Antera
- Vagling liefhebber
- Berichten: 210
- Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Eibach Pro Kit
Ik wil dit wel even voor je uitzoeken maar zal dan even de aslasten moeten hebben om te kijken wat er mogelijk is. Dit mag je me whatsappen eventueel of mailen
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09
Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage
Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Eibach Pro Kit
Aandrijfassen kunnen gewoon blijven zitten bij demontage van de veerpoot. Enige, wat even lastig is, is de onderkant van de schokdemper uit de fusee krijgen. Met het juiste gereedschap(soort spreidtool) is ook dat niet heel moeilijk meer.
Re: Eibach Pro Kit
Waarom zelf monteren? Of heb je een brug? Ik zou het lekker uitbesteden aan een specialist, zoveel geld extra kost het nou ook weer niet.
2017 Audi TTS Roadster
2018 Audi S5 Sportback
2019 VW Polo GTI
2018 Audi S5 Sportback
2019 VW Polo GTI
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Eibach Pro Kit
Waarom zelf monteren? Het is hobby en ik ben zelf in bezit van spullen en kennis om dit goed en verantwoord te kunnen doen. Als ik drie keer deze werkzaamheden had laten doen, had dit mij een aanzienlijk bedrag gekost.
Een ieder is natuurlijk vrij om te kiezen voor zelf monteren of laten plaatsen. Als ik vroeger geen automonteur geweest was, zou ik hoogstwaarschijnlijk ook naar een specialist gegaan zijn. En dan reed ik waarschijnlijk nog steeds met mijn eerste verlagingsset rond
Een ieder is natuurlijk vrij om te kiezen voor zelf monteren of laten plaatsen. Als ik vroeger geen automonteur geweest was, zou ik hoogstwaarschijnlijk ook naar een specialist gegaan zijn. En dan reed ik waarschijnlijk nog steeds met mijn eerste verlagingsset rond
- Antera
- Vagling liefhebber
- Berichten: 210
- Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Eibach Pro Kit
Je kan het doen door zoals vermeld het fusee los te maken maar ik doe het altijd met een pers om de veerpoot uit het fusee te halen. Als ik het doe staat de auto in een half uurtje tot 45 min weer op zijn wielen en is het uitlijnen en gaan. Maar goed niet iedereen is zo handig om dit zelf te doen.
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09
Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage
Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage
Re: Eibach Pro Kit
Ik heb mn auto uitlijning laten controleren na het monteren van de veren maar afstellen was niet nodig.
Na twee jaar en het monteren van andere rubbers en schokdempers het ik de uitlijning nogmaals laten controleren maar er was weer geen afstelling nodig.
De veer voorspanning van een up is erg laag, je zou het met een paar extra handen ook kunnen doen als je goed weet wat je doet.
Ik raad het niet aan als je voor het eerst veren vervangt.
Na twee jaar en het monteren van andere rubbers en schokdempers het ik de uitlijning nogmaals laten controleren maar er was weer geen afstelling nodig.
De veer voorspanning van een up is erg laag, je zou het met een paar extra handen ook kunnen doen als je goed weet wat je doet.
Ik raad het niet aan als je voor het eerst veren vervangt.