Dit is wel een zeer betrouwbare tuner in VAG-land....
quanta costa 699 euro....
http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk/
![Afbeelding](http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/12/VW-up-60pk-chiptuning-jdengineering.jpg)
Een atmosferische dieselmotor zal ook niet veel doen met een chip (remap), bijvoorbeeld een turbo loze oude SDI motor. Chippen heeft het grootste effect bij turbo motoren (benzine of diesels), zoals bijvoorbeeld onze turbo benzine Golf die een geheel andere auto is geworden met een JD- tjeyoyoman schreef:Erg duur en wel erg weinig rendement chippen heeft veel meer nut bij diesels en turbo diesels het koppel bij een uppie Mii of citigo is zo laag dat deze upgrade weinig tot geen zoden aan de dijk zet voor dat geld kan je beter een paar keer uit eten gaan.
Dacht ik al wel maar het idee was leukyoyoman schreef:Erg duur en wel erg weinig rendement chippen heeft veel meer nut bij diesels en turbo diesels het koppel bij een uppie Mii of citigo is zo laag dat deze upgrade weinig tot geen zoden aan de dijk zet voor dat geld kan je beter een paar keer uit eten gaan.
Durf het niet te zeggen in de UK rijden bijvoorbeeld verschillende Aygo's rond met een Rotrex. Het zou leuk zijn als de motor van de up! die drukvulling ook aankan.Rob Up! schreef:Je zult er weinig van merken van 60 naar 75 pk.
Je moet eerst eens beginnen met een turbo te plaatsen en daarna te chippen.
Maar ik ben bang dat het motertje het dan niet lang uithoud.
Petrolhead Tom schreef:Durf het niet te zeggen in de UK rijden bijvoorbeeld verschillende Aygo's rond met een Rotrex. Het zou leuk zijn als de motor van de up! die drukvulling ook aankan.Rob Up! schreef:Je zult er weinig van merken van 60 naar 75 pk.
Je moet eerst eens beginnen met een turbo te plaatsen en daarna te chippen.
Maar ik ben bang dat het motertje het dan niet lang uithoud.
Bij de Aygo schijnt dat dus niet nodig te zijn. Die worden gewoon op een standaard blok geschroefd het enige dat je sowieso aan moet passen is de koppeling.Rob Up! schreef:Petrolhead Tom schreef:Durf het niet te zeggen in de UK rijden bijvoorbeeld verschillende Aygo's rond met een Rotrex. Het zou leuk zijn als de motor van de up! die drukvulling ook aankan.Rob Up! schreef:Je zult er weinig van merken van 60 naar 75 pk.
Je moet eerst eens beginnen met een turbo te plaatsen en daarna te chippen.
Maar ik ben bang dat het motertje het dan niet lang uithoud.
Ja geloof ik wel dat kan ook maar dan zal de motor toch helemaal aangepast moeten worden.
Want als je er zo een turbo op zet en dan ook nog andere software dan zal hij het niet lang uithouden.
Er zullen zo wie zo al andere lagers in moeten om mee te beginnen.
Nouja sommige mensen vinden het leuk om het maximale uit hun auto te halen ook al is dat nog steeds minder dan 100 pk. Daarbij heb ik bijvoorbeeld wel eens in een gechipte Mini Cooper gereden, geen S dus, die had er op papier maar zo'n 10pk bij maar hij liep zo veel mooier. Zoiets zou mij ook wel wat waard zijn.Xanderv schreef:Ik snap nog steeds niet waarom mensen deze auto's willen chippen. Dan had je naar mijn mening echt een andere auto moeten kopen
Is toch duidelijk dat het blok "normaal" 75pk levert en dat volkswagen oa. het geknepen heeft naar 60pk om het A label te halen.Xanderv schreef:Ik snap nog steeds niet waarom mensen deze auto's willen chippen. Dan had je naar mijn mening echt een andere auto moeten kopen
MiiRens schreef:
.................... De 75 pk versie levert echter al bijna 80 pk en de 60 pk is een geknepen (boven de 5.000 t/min) versie die overigens ook al bijna 70 pk levert. Het verschil is dus eigenlijk maar zo'n 5 pk t.o.v. de 75 pk versie.