Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Wow. Das al snel €225 teveel betaald voor precies en exact identiek hetzelfde, met dezelfde onderdelen, op dezelfde manier ingebouwd en dus minstens even betrouwbaar als bij een van de in dit forum bekende "beunhazen".
Waar vroeger de dealer de "specialist" was en ieder ander de "beunhaas", is er heden duidelijk een trend waarneembaar dat de "beunhaas" de dealer inhaalt op specialistische zaken als cruise ctrl, coderingen en storingsdiagnose. Je kan je dan afvragen bij wie je het best af bent.
Wellicht geeft het je een veilig gevoel om dit bij de dealer te laten installeren, maar de universeel of gespecialiseerde VW garage doet echt niet onder. Je moet wel de juiste uitzoeken natuurlijk maar die vind je op dit forum wel.
Vergeet niet dat de "universeel" al een originele! af-fabrieks cruise ctrl kon inbouwen en softwarematig activeren vlak nadat de Up uit kwam. De dealer kan dat nog maar recent. Wie is dan specialist, en wie de beunhaas.....
Waar vroeger de dealer de "specialist" was en ieder ander de "beunhaas", is er heden duidelijk een trend waarneembaar dat de "beunhaas" de dealer inhaalt op specialistische zaken als cruise ctrl, coderingen en storingsdiagnose. Je kan je dan afvragen bij wie je het best af bent.
Wellicht geeft het je een veilig gevoel om dit bij de dealer te laten installeren, maar de universeel of gespecialiseerde VW garage doet echt niet onder. Je moet wel de juiste uitzoeken natuurlijk maar die vind je op dit forum wel.
Vergeet niet dat de "universeel" al een originele! af-fabrieks cruise ctrl kon inbouwen en softwarematig activeren vlak nadat de Up uit kwam. De dealer kan dat nog maar recent. Wie is dan specialist, en wie de beunhaas.....
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
+1 Ruud ik moet de mannen hierboven volledig gelijk geven in hun post. Je hebt echt veel teveel betaald. Dealer CC of Vagtechniek CC (om maar en voorbeeld te noemen) zijn exact hetzelfde.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Ik zal mijn post nog even wat toelichten. Als jij heel hard roept dat € 550 een prima prijs is en de rest prutsers zijn dan moet je natuurlijk niet raar staan te kijken als je ongelijk aangetoond wordt middels feiten. Als jij er blij mee bent, en je dealer je een goed gevoel heeft bezorgd bij de aanschaf van de CC dan is dat het belangrijkst. Maar zeg dan niet dat het voor minder niet kan en dat er een "prutsding" ingebouwd wordt door "beunhazen" bij andere bedrijven want dat is niet waar.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
ruudalting schreef:Hoi,
Ik heb net een nieuwe highline zonder cc.
ik wilde het er toch inhebben dus de dealer heeft het er voor me ingezet.
originele set van Pon vandaan, gemonteerd en wel incl. btw €550. het is een luxe set met 2 jaar VW garantie.
hij loopt lekker en zuinig, en heeft meer mogelijkheden dan de standaard cruise.
ik zie hier een hele discussie van kan het wel of niet. ik heb het bewijs dat het origineel kan!! tja het kost geld ja maar voor niets gaat de zon op!
Ik adviseer je om geen beunhaas 1 of ander goedkoop ding erin te laten bouwen, realiseer je AUB dat je indirect aan je motor zit te rommelen! En de kans is vrij groot dat je motorgarantie vervalt. Als er ooit een storing in de motor komt en ze zien dat er een beun cc ingebouwd is dan zal dat nog wel is heftig kunnen worden!!
En een goedkoop prul kan ook nog is onbetrouwbaar zijn!! Wat dacht je van uitlopen (lekker als je op de A2 100 denkt te rijden en de cc uitloopt naar 110).
Mijn advies: Wil je cruise control? LAAT HET DE VOLKSWAGEN DEALER DOEN!! HET IS MOGELIJK VOOR €550 INCL. BTW EN MONTAGE EN GARANTIE!
Klinkt misschien een beetje hard maar zo is het wel, ik wil je het beste advies geven...
Gr. Ruud
Jammer dat je al zoveel roept hier als je pas net komt kijken op het forum zonder er echt verstand van te hebben. Als je een beetje je huiswerk had gedaan was je erachter gekomen dat je gewoon teveel hebt betaald en dat de mannen van Vagtechniek dit hetzelfde doen en ook met originele onderdelen en misschien nog wel beter voor een lagere prijs...
En geloof me zoals iedereen hier al zegt dat zijn echt "geen" beunhazen...
Je zegt dat jouw CC meer kan dan de standaard CC? Vertel eens wat hij meer kan dan, misschien zit het hem daarin dat je 550,- hebt betaald. Ben benieuwd.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Beste Ruud,ruudalting schreef: hij loopt lekker en zuinig, en heeft meer mogelijkheden dan de standaard cruise.
ik zie hier een hele discussie van kan het wel of niet. ik heb het bewijs dat het origineel kan!! tja het kost geld ja maar voor niets gaat de zon op!
Ik adviseer je om geen beunhaas 1 of ander goedkoop ding erin te laten bouwen, realiseer je AUB dat je indirect aan je motor zit te rommelen! En de kans is vrij groot dat je motorgarantie vervalt. Als er ooit een storing in de motor komt en ze zien dat er een beun cc ingebouwd is dan zal dat nog wel is heftig kunnen worden!!
En een goedkoop prul kan ook nog is onbetrouwbaar zijn!! Wat dacht je van uitlopen (lekker als je op de A2 100 denkt te rijden en de cc uitloopt naar 110).
Trek het je vooral niet persoonlijk aan, want je bent vrij je mening en ervaring te delen hier.
Je verhaal wekt alleen snel allergische reacties op bij mensen die gedegen autotechnische kennis in huis hebben omdat het een aantal onwaarheden bevat.
Het lijkt alsof je verhaal rechtstreeks uit een VW verkoper gerolt is, die denken vaak dat de wereld eindigt buiten hun voordeur.
geniet bovenal net als ons van je CC, !
- Thijsvdvl
- Donateur member
- Berichten: 384
- Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
- Locatie: Hapert
- Contacteer:
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Aftermarket Cruise-Controle…… IEUW!!!!
-
- Forum newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 14 nov 2013, 21:31
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Beste iedereen,
Ik wil bij niemand géén argwaan opwekken hoor! Maar ik mag dan misschien nieuw zijn met de up! maar niet met VW en al helemaal niet met de auto in het algemeen.
En daarbij ben ik zelf ook een "beunhaas"!! Huis, thuis en keuken onderhoud deed ik voorheen ook zelf en zonder problemen!
Ik zeg niet dat beunhazen niet technisch zijn, integendeel zelfs!! maar vaak worden er goedkopere systemen ingebouwd (B-kwaliteit).
Ik heb zelf ervaring met die goedkope cc. Mijn VW Bora had geen CC en ik heb iemand dat in laten bouwen. (12 jaar oude auto met 190.000 km) Hij was 4 uur bezig en koste €15 per uur. Het systeem was niet origineel en waar hij het gekocht had weet ik niet maar dat koste €125.
Deze cc was niet zuiver! Hij liep rustig uit, 100 per uur en na 15 min stond ie op 110!!!!! de geheugenfunctie werkte niet goed en als je de rem intrapte gebeurde het wel is dat ie gewoon doortrok! (kapotte remlichtschakelaar!)
Deze up! cc is wel origineel, alleen is er een extra hendeltje onder de richtingaanwijzer gemaakt, die naast de gewone functies ook 2 standen van vooraf ingestelde snelheid kan geven, bij mij staat dat ingesteld op 55 km/h en 100 km/h.! Ongeacht welke versnelling of snelheid, als je die functie oproept gaat ie volgens GPS die snelheid rijden! Dat noem ik toch iets luxer....
Ik heb in heel veel VW's gereden, maar origineel hadden ze die functie's allemaal niet
Die €550 is wat het kostte, bij de dealer. maar ik kreeg natuurlijk iets korting en kon het voor €450 in laten bouwen. maar die 550 is wat het gewoon kost! (bij mij dan...)
En ik hoorde iemand zeggen, ben je wel gezond? Helaas is dit in dit geval zeker niet het geval!!! Ik ben al 2 keer aan de dood ontsnapt en heb dit jaar al voor €22000 aan medische kosten gemaakt! Meerdere keren de ambulance, een letterlijke 'hartverzakking'!! (ja dit kan echt!!) en ik mag al 5 maanden niet werken en dat doet me erg veel pijn!! En daarna hebben ze me van top tot teen onderzocht want ze vermoeden dat ik misschien wel kanker had kunnen hebben!!
Op dit moment ben ik heel intensief aan het re-integreren. met veel therapie! Dus in die zin kan je rustig zeggen dat ik niet gezond ben!
Ik wil ook echt wel geloven dat er genoeg mensen zijn die goedkoper en net zo goed werk kunnen leveren, maar ik vindt wat ik heb betaald voor zoon systeem met 3 jaar garantie en bij de dealer nog niet zo gek.
Ik wil (persoonlijke mening) gewoon graag dat de dealer de auto van A tot Z gaat onderhouden en zo nodig gaat aanpassen. (is mijn voorkeur!!)
Ik laat ieder in z'n waarde! Iedereen moet doen wat goed voor hem is! Maar ik zeg absoluut niet dat andere mensen dan bij VW niet goed technisch zijn!
Bedankt, Ruud
Ik wil bij niemand géén argwaan opwekken hoor! Maar ik mag dan misschien nieuw zijn met de up! maar niet met VW en al helemaal niet met de auto in het algemeen.
En daarbij ben ik zelf ook een "beunhaas"!! Huis, thuis en keuken onderhoud deed ik voorheen ook zelf en zonder problemen!
Ik zeg niet dat beunhazen niet technisch zijn, integendeel zelfs!! maar vaak worden er goedkopere systemen ingebouwd (B-kwaliteit).
Ik heb zelf ervaring met die goedkope cc. Mijn VW Bora had geen CC en ik heb iemand dat in laten bouwen. (12 jaar oude auto met 190.000 km) Hij was 4 uur bezig en koste €15 per uur. Het systeem was niet origineel en waar hij het gekocht had weet ik niet maar dat koste €125.
Deze cc was niet zuiver! Hij liep rustig uit, 100 per uur en na 15 min stond ie op 110!!!!! de geheugenfunctie werkte niet goed en als je de rem intrapte gebeurde het wel is dat ie gewoon doortrok! (kapotte remlichtschakelaar!)
Deze up! cc is wel origineel, alleen is er een extra hendeltje onder de richtingaanwijzer gemaakt, die naast de gewone functies ook 2 standen van vooraf ingestelde snelheid kan geven, bij mij staat dat ingesteld op 55 km/h en 100 km/h.! Ongeacht welke versnelling of snelheid, als je die functie oproept gaat ie volgens GPS die snelheid rijden! Dat noem ik toch iets luxer....
Ik heb in heel veel VW's gereden, maar origineel hadden ze die functie's allemaal niet
Die €550 is wat het kostte, bij de dealer. maar ik kreeg natuurlijk iets korting en kon het voor €450 in laten bouwen. maar die 550 is wat het gewoon kost! (bij mij dan...)
En ik hoorde iemand zeggen, ben je wel gezond? Helaas is dit in dit geval zeker niet het geval!!! Ik ben al 2 keer aan de dood ontsnapt en heb dit jaar al voor €22000 aan medische kosten gemaakt! Meerdere keren de ambulance, een letterlijke 'hartverzakking'!! (ja dit kan echt!!) en ik mag al 5 maanden niet werken en dat doet me erg veel pijn!! En daarna hebben ze me van top tot teen onderzocht want ze vermoeden dat ik misschien wel kanker had kunnen hebben!!
Op dit moment ben ik heel intensief aan het re-integreren. met veel therapie! Dus in die zin kan je rustig zeggen dat ik niet gezond ben!
Ik wil ook echt wel geloven dat er genoeg mensen zijn die goedkoper en net zo goed werk kunnen leveren, maar ik vindt wat ik heb betaald voor zoon systeem met 3 jaar garantie en bij de dealer nog niet zo gek.
Ik wil (persoonlijke mening) gewoon graag dat de dealer de auto van A tot Z gaat onderhouden en zo nodig gaat aanpassen. (is mijn voorkeur!!)
Ik laat ieder in z'n waarde! Iedereen moet doen wat goed voor hem is! Maar ik zeg absoluut niet dat andere mensen dan bij VW niet goed technisch zijn!
Bedankt, Ruud
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Ruud vervelend te horen van je gezondheid. Veel sterkte en gezondheid toegewenst.
Als je het geld er voor hebt en over hebt snap ik wel dat je het via de dealer laat doen. Maar heb je een automaat dan? Anders zie ik het nut niet in van die 2 standen. 100 in de eerste versnelling gaat al niet lukken. Voor mensen met een schakel heeft het naar mijn mening niet veel meerwaarde.
Jij hebt al slechte ervaringen met een niet originele cc en dan snap ik je mening ook wel dat je gewoon voor goed spul gaat. Vagtechniek levert alleen wel hoogstaande kwaliteit, en service is super. Ze hebben met sommige dingen ook zeker meer verstand van auto's dan een dealer.
Voorbeeld mijn ouwe Leon. Startproblemen waar niemand uit kon komen. Bij vagtechniek hebben ze gekeken, software aangepast en startte weer als vanouds. Dealers geloofden ook niet dat het een software probleem was en stonden me raar aan te kijken. Dus daarom ben ik bevooroordeeld dat ik niet alle vertrouwen in een dealer heb.
Als je het geld er voor hebt en over hebt snap ik wel dat je het via de dealer laat doen. Maar heb je een automaat dan? Anders zie ik het nut niet in van die 2 standen. 100 in de eerste versnelling gaat al niet lukken. Voor mensen met een schakel heeft het naar mijn mening niet veel meerwaarde.
Jij hebt al slechte ervaringen met een niet originele cc en dan snap ik je mening ook wel dat je gewoon voor goed spul gaat. Vagtechniek levert alleen wel hoogstaande kwaliteit, en service is super. Ze hebben met sommige dingen ook zeker meer verstand van auto's dan een dealer.
Voorbeeld mijn ouwe Leon. Startproblemen waar niemand uit kon komen. Bij vagtechniek hebben ze gekeken, software aangepast en startte weer als vanouds. Dealers geloofden ook niet dat het een software probleem was en stonden me raar aan te kijken. Dus daarom ben ik bevooroordeeld dat ik niet alle vertrouwen in een dealer heb.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
-
- Forum newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 14 nov 2013, 21:31
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Hoi,
Nee ik heb een schakelbak, het is meer handig als je in de bebouwde kom rijdt en je drukt de 1e stand in dat ie gewoon zonder je hoeft te kijken naar de 55 toe gaat. uiteraard is in zn 1 niet zoon succes. of hij nu in de 3 staat en je drukt die knop in gaat ie naar 55 toe, maar als je dan daarna naar de 4 gaat en je reset niet (drukt de rem niet in) zakt ie alleen in toeren en niet in snelheid! (wel zuiniger)
en dit gaat ook bij de 100 per uur (stand 2)
geef
stel: je komt de A2 bij A'dam opgereden, je mag er 100. je rijdt bij het invoegen in de 3e versnelling en rijdt 70. je drukt de 2e knop in, max 100 dus.... dan kan je gas geven tot je een ons weegt maar dan gaat ie niet verder dan 100! ongeacht welke versnelling! (ja de 1e en de 2e lijkt me geen goed idee). maar je kan dan gewoon snel accelereren en doorschakelen naar 5 en dan geef je gewoon gas tot je 100 rijdt en dan doet de cc de rest. in geval van ik wil toch harder moet je of heel ff de rem aantikken of de cruise resetten. De koppeling sensor reageert niet als je deze of de 55 per uur functie aan hebt staan.
ik noem dit gewoon luxe. want op de a2 staat traject en binnen de bebouwde kom staan ze hier in de buurt nog wel is te flitsen!
Ik weet zelf maar al te goed dat de dealer ook wel is steken laat vallen, daarom ken ik iemand met een bedrijf die verder kijkt dan zn neus lang is! voor gewoon onderhoud gaat ie naar de dealer en voor bijvoorbeeld uitlijnen of dingen controleren die de dealer toch niet doet zal ik na een paar jaar ook weer naar hem toe gaan!
Nee ik heb een schakelbak, het is meer handig als je in de bebouwde kom rijdt en je drukt de 1e stand in dat ie gewoon zonder je hoeft te kijken naar de 55 toe gaat. uiteraard is in zn 1 niet zoon succes. of hij nu in de 3 staat en je drukt die knop in gaat ie naar 55 toe, maar als je dan daarna naar de 4 gaat en je reset niet (drukt de rem niet in) zakt ie alleen in toeren en niet in snelheid! (wel zuiniger)
en dit gaat ook bij de 100 per uur (stand 2)
geef
stel: je komt de A2 bij A'dam opgereden, je mag er 100. je rijdt bij het invoegen in de 3e versnelling en rijdt 70. je drukt de 2e knop in, max 100 dus.... dan kan je gas geven tot je een ons weegt maar dan gaat ie niet verder dan 100! ongeacht welke versnelling! (ja de 1e en de 2e lijkt me geen goed idee). maar je kan dan gewoon snel accelereren en doorschakelen naar 5 en dan geef je gewoon gas tot je 100 rijdt en dan doet de cc de rest. in geval van ik wil toch harder moet je of heel ff de rem aantikken of de cruise resetten. De koppeling sensor reageert niet als je deze of de 55 per uur functie aan hebt staan.
ik noem dit gewoon luxe. want op de a2 staat traject en binnen de bebouwde kom staan ze hier in de buurt nog wel is te flitsen!
Ik weet zelf maar al te goed dat de dealer ook wel is steken laat vallen, daarom ken ik iemand met een bedrijf die verder kijkt dan zn neus lang is! voor gewoon onderhoud gaat ie naar de dealer en voor bijvoorbeeld uitlijnen of dingen controleren die de dealer toch niet doet zal ik na een paar jaar ook weer naar hem toe gaan!
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Ruud, vervelend van je gezondheid - weet helaas maar al te goed hoe balen het is als die niet goed is. Ben zelf ook al weer over een jaar aan het re-integreren (auto-ongeluk wat me de Go heeft gebracht als auto). Sterkte met de re-integratie.
Ik heb zelf de CC bij Vag laten inbouwen en dat is exact dezelfde als de standaard CC in onze drieling - zonder dat extra hendeltje want dat hoort er OEM niet in. Kan me wel indenken dat dat zeker op de snelweg handig kan zijn. Vind het knopje op de CC om de snelheid mee aan te passen ook prima functioneren en mis dat extra hendeltje niet. Maar aan de andere kant wat je niet hebt kun je ook weer niet missen.
Ik heb zelf de CC bij Vag laten inbouwen en dat is exact dezelfde als de standaard CC in onze drieling - zonder dat extra hendeltje want dat hoort er OEM niet in. Kan me wel indenken dat dat zeker op de snelweg handig kan zijn. Vind het knopje op de CC om de snelheid mee aan te passen ook prima functioneren en mis dat extra hendeltje niet. Maar aan de andere kant wat je niet hebt kun je ook weer niet missen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
-
- Forum newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 14 nov 2013, 21:31
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Oei, ook van harte beterschap en sterkte met het herstel! ikzelf weet als geen ander hoe zwaar (lichamelijk en geestelijk) het is om in deze shit te moeten zitten.
Bij mij was het geen ongeluk hoe ik hierin ben beland. In december vorig jaar kreeg ik pfeiffer maar dat wist ik niet en in plaats van rust te nemen ging ik 2x zo veel werken en flink veel pep middeltjes nemen om overeind te blijven. tot ik juni dit jaar in elkaar ben gezakt. en meerdere keren de dood voor ogen heb gezien! in totaal 42x bij de huisarts geweest en nog maar niet te spreken over alle ziekenhuizen.
Toen ik woensdag de 13e november uit het ziekenhuis kwam en de KNO arts een gastroscopie had gedaan en de neuroloog een CT scan met EEG en op dezelfde middag vertelde ze dat ik gelukkig geen kanker had moest ik op de weg naar huis tanken, die pomp staat voor de VW dealer, ik zag een paar uppies staan en liep naar binnen en kocht er meteen 1!
Mijn leven heeft (en staat nog) flink op zn kop! maar nadat ik die dag only postitief nieuws gehoord ook van de bedrijfsarts (dat ik half januari weer 2x 2 uur per week mag gaan werken) kocht ik uit blijdschap zomaar een gloedje nieuwe VOLKSWAGEN!
Bij mij was het geen ongeluk hoe ik hierin ben beland. In december vorig jaar kreeg ik pfeiffer maar dat wist ik niet en in plaats van rust te nemen ging ik 2x zo veel werken en flink veel pep middeltjes nemen om overeind te blijven. tot ik juni dit jaar in elkaar ben gezakt. en meerdere keren de dood voor ogen heb gezien! in totaal 42x bij de huisarts geweest en nog maar niet te spreken over alle ziekenhuizen.
Toen ik woensdag de 13e november uit het ziekenhuis kwam en de KNO arts een gastroscopie had gedaan en de neuroloog een CT scan met EEG en op dezelfde middag vertelde ze dat ik gelukkig geen kanker had moest ik op de weg naar huis tanken, die pomp staat voor de VW dealer, ik zag een paar uppies staan en liep naar binnen en kocht er meteen 1!
Mijn leven heeft (en staat nog) flink op zn kop! maar nadat ik die dag only postitief nieuws gehoord ook van de bedrijfsarts (dat ik half januari weer 2x 2 uur per week mag gaan werken) kocht ik uit blijdschap zomaar een gloedje nieuwe VOLKSWAGEN!
- Thijsvdvl
- Donateur member
- Berichten: 384
- Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
- Locatie: Hapert
- Contacteer:
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je zegt het is origineel, maar met een extra hendeltje. Dan is het dus niet origineel. Bij o.a. Vagtechniek bouwen ze het in met gebruik van een originele VW hendel.ruudalting schreef:Deze up! cc is wel origineel, alleen is er een extra hendeltje onder de richtingaanwijzer gemaakt, die naast de gewone functies ook 2 standen van vooraf ingestelde snelheid kan geven,
Als OEM freak is het mijn inziens dat de enige juiste oplossing.
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Geen best verhaal Ruud, veel beterschap en sterkte gewenst!
Ik ben trouwens wel benieuwd geworden naar die cc van je, staat er een onderdeelnr op de factuur vermeld of is er een merk/type bij je bekend?
Ik ben trouwens wel benieuwd geworden naar die cc van je, staat er een onderdeelnr op de factuur vermeld of is er een merk/type bij je bekend?
-
- Forum newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 14 nov 2013, 21:31
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Op de factuur staat niets, ja inbouwen cc €.....
bij het boekje staat WAECO magic speed VOLKSWAGEN AG.
bij het boekje staat WAECO magic speed VOLKSWAGEN AG.
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Ruudruudruud, dit is nou zo'n beun CC waar je zelf zo op zat te grommen. Waarschijnlijk bieden ze deze aan omdat je dealer (nog steeds) niet bij machte is om de fabrieks CC in te bouwen. Maar anderen wel...
Op zich niet veel mis mee maar het werkt omslachtig. Het systeem beïnvloed je gaspedaalsensor en controleert via canbus of de juiste snelheid is bereikt. Deze regeling kan dan ook nooit zo smooth zijn als origineel in de benzinecomputer zit verwerkt.
Dan toch nog veel geld voor iets wat niet origineel is, maar dan weer wel een PON's "origineel accesoire".
Die 2 extra standen is dan weer wel handig moet ik bekennen.
Op zich niet veel mis mee maar het werkt omslachtig. Het systeem beïnvloed je gaspedaalsensor en controleert via canbus of de juiste snelheid is bereikt. Deze regeling kan dan ook nooit zo smooth zijn als origineel in de benzinecomputer zit verwerkt.
Dan toch nog veel geld voor iets wat niet origineel is, maar dan weer wel een PON's "origineel accesoire".
Die 2 extra standen is dan weer wel handig moet ik bekennen.
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Het is in dit draadje wel weer duidelijk dat de mede-leden het beste voor hebben met de anderen. Ze weten de wegen waar (ongeacht wat) de gunstigste en beste koop te halen is. De een kiest voor de vakmannen van een onafhankelijk VAG gespecialiseerd bedrijf a la VAGtechniek en de rest kiest voor de 'vertrouwdheid' van de eigen dealer. So be it, en respect daarvoor. Ieder zijn keus !!
Zelf ken ik de mensen van VAGtechniek, maar bijv. ook genoeg mensen van verschillende VW dealers.
Ik kan het in die bewoording niet terug vinden, en als het zo vermeld werd, dan verdient het niet de schoonheidsprijs, doch weet diegene dus hoogstwaarschijnlijk niet dat jij daadwerkelijk kampt met gezondheidsproblemen. Anders zal deze het niet zo gaan formuleren. Echter door de gezondheid prikkelt zulkse reactie je (onterecht) wel. Ik wens je dan ook alle beterschap toe, maar ook verder heel veel plezier met je Up!
Verder, laten we het hier gezellig houden en de keuze van Ruud respecteren. Natuurlijk kan wel gediscussieerd worden over het feit of de CC nu wel daadwerkelijk VW OEM is of niet.
Zelf ken ik de mensen van VAGtechniek, maar bijv. ook genoeg mensen van verschillende VW dealers.
En ik hoorde iemand zeggen, ben je wel gezond?
Ik kan het in die bewoording niet terug vinden, en als het zo vermeld werd, dan verdient het niet de schoonheidsprijs, doch weet diegene dus hoogstwaarschijnlijk niet dat jij daadwerkelijk kampt met gezondheidsproblemen. Anders zal deze het niet zo gaan formuleren. Echter door de gezondheid prikkelt zulkse reactie je (onterecht) wel. Ik wens je dan ook alle beterschap toe, maar ook verder heel veel plezier met je Up!
Verder, laten we het hier gezellig houden en de keuze van Ruud respecteren. Natuurlijk kan wel gediscussieerd worden over het feit of de CC nu wel daadwerkelijk VW OEM is of niet.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Laten we het inderdaad gezellig houden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 14 nov 2013, 21:31
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Hoi,
Ja ik ben het er helemaal mee eens! Respect for all! Gezelligheid is idd heel erg belangrijk!!
wat betreft deze cc, ik verwacht niet dat dit slecht is hoor verder....
Deze up heeft 3!! jaar origineel garantie en zo ook op de cc. Dus de dealer heeft toch wat uit te leggen als het niet goed zou werken
hij is ook gewoon lekker zuinig (1:20 bij 120) en met winterbanden eronder is dat heel niet slecht!
Na 2 dagen rijden en 225 km op de klok blijkt het zo te zijn dat mn stuur iets naar rechts staat, waarschijnlijk hebben ze het stuur eraf gehad bij de montage van de cc en een tandje scheef er weer opgezet. Dinsdag is mn eigen verkoper er weer en dan kaart ik het meteen aan, kanne ze het meteen ff "rechtzeteen" letterlijk
Verder rijdt de up super, zuinig, volwassen en is opzich nog best vlot, ik kwam uit een 93 pk suzuki swift maar die 33 pk minder merk je amper
Ik moet gewoon bekennen, de up! is een A segmenter (ik noem dat koekbliksegment) maar eerlijk is eerlijk hij rijdt als een volwassen VOLKSWAGEN! Geen seconde spijt gehad van de €14000 die ik ervoor betaald heb...
Ja ik ben het er helemaal mee eens! Respect for all! Gezelligheid is idd heel erg belangrijk!!
wat betreft deze cc, ik verwacht niet dat dit slecht is hoor verder....
Deze up heeft 3!! jaar origineel garantie en zo ook op de cc. Dus de dealer heeft toch wat uit te leggen als het niet goed zou werken
hij is ook gewoon lekker zuinig (1:20 bij 120) en met winterbanden eronder is dat heel niet slecht!
Na 2 dagen rijden en 225 km op de klok blijkt het zo te zijn dat mn stuur iets naar rechts staat, waarschijnlijk hebben ze het stuur eraf gehad bij de montage van de cc en een tandje scheef er weer opgezet. Dinsdag is mn eigen verkoper er weer en dan kaart ik het meteen aan, kanne ze het meteen ff "rechtzeteen" letterlijk
Verder rijdt de up super, zuinig, volwassen en is opzich nog best vlot, ik kwam uit een 93 pk suzuki swift maar die 33 pk minder merk je amper
Ik moet gewoon bekennen, de up! is een A segmenter (ik noem dat koekbliksegment) maar eerlijk is eerlijk hij rijdt als een volwassen VOLKSWAGEN! Geen seconde spijt gehad van de €14000 die ik ervoor betaald heb...
Re: Cruise Control -> aftermarket -> orgineel ?
Ruud - dank. Ik ben nu met een medisch psycholoog bezig ivm ik vermoed PTSD klachten en hoop half december ene diagnose te krijgen om samen met de revalidatiearts te kijken hoe verder. Ben gelukkig wel weer 4 dagen aan het werk doch dat kost me nu nog wel mega veel energie.
Balen van het instorten - kan me dat heel goed indenken bij Pfeiffer en pepmiddeltjes. Maar mega dat je vanaf Januari weer een beetje aan de slag mag. AAn de andere kant zou ik zeggen "pluk de dag" en geniet van iedere dag die je nog thuis mag zijn als je straks hopelijk volledig herstelt mag zijn wis het weer druk genoeg met werken, werken en werken. Althans zo gaat dat bij mij.
Veel plezier met je UP! Als je er net zoveel plezier aan hebt als ik aan de Go dan zit dat wel snor.
Balen van het instorten - kan me dat heel goed indenken bij Pfeiffer en pepmiddeltjes. Maar mega dat je vanaf Januari weer een beetje aan de slag mag. AAn de andere kant zou ik zeggen "pluk de dag" en geniet van iedere dag die je nog thuis mag zijn als je straks hopelijk volledig herstelt mag zijn wis het weer druk genoeg met werken, werken en werken. Althans zo gaat dat bij mij.
Veel plezier met je UP! Als je er net zoveel plezier aan hebt als ik aan de Go dan zit dat wel snor.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC