Circuitrijden met je Up!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Circuitrijden met je Up!
Uiteraard houdt het allemaal niet over maar dat neemt niet weg dat het zeker wel kan. Sterker nog als je de baan een beetje kent kun je met die 75pk best wel lol hebben. Verwacht alleen geen wonderen. Een goed onderstel zal ook het nodige helpen verwacht ik. Al zie ik het idee van een Up! zonder interieur en lichtgewicht onderdelen ook wel zitten. Zo rond de 750 kilo nat en dan een top onderstel en een vaardige coureur achter het stuur. Daar kun je op Zandvoort menigeen mee verrassen. De Nordschleife wordt lastig omdat dat een echt power circuit is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Circuitrijden met je Up!
wellicht een idee voor een volgende meeting?
als je rond april gaat is het wat beter weer wil je de baan op ga je en anders zet je je auto neer en is het zien en gezien worden?
als je rond april gaat is het wat beter weer wil je de baan op ga je en anders zet je je auto neer en is het zien en gezien worden?
Besteld: High UP!, 60 PK, Bluemotion, 3-deurs, Red, Maps+more, Piaa dagrij, W8 Verlichting, Vagcom, Getinte ramen, Executive, Drive, Dynamic "Triangle", Geen type aanduiding, Dashboard Red, Beige Interieur.
Re: Circuitrijden met je Up!
Kansloze missie met een Up de Nordschleife op .....Je rijdt de meeste mensen hinderlijk in de weg. Je moet dus regelmatig van je lijn af en zit meer in je spiegels te kijken dan voor je!
En een verlaagde Up is nog steeds geen bochtenvreter. Het lijkt heel wat omdat je een kleine auto hebt, maar de meeste mensen hebben geen idee wat een snelle auto is of kan....
2 Meter na een bocht kom je vet vermogen te kort, zeker omhoog. Als je hem helemaal stript en een ECHT race onderstel monteert (dus niet alleen maar verlagingveertjes...) zal je wel lol hebben maar verder is het eigenlijk alleen maar gevaarlijk.
Zelf meerder malen met m'n Golf 5 GTI op de ring geweest en zelfs met die auto (die hier in NL wel snel aanvoelde) was je eigenlijk nergens vergeleken met wat daar allemaal om je oren fluit.
Een verdwaalde sukkelaar of recreant zal je wel verassen en natuurlijk helpt het als je de baan goed kent, maar je bent niet de enige die daar rond rijdt. En langzaam is rechts rijden en dus ben je meer bezig met aan de kant gaan dan mooie lijnen rijden, wat moet met weinig vermogen.
Dagje Zandvoort of Assen zal meer lol opleveren....
En een verlaagde Up is nog steeds geen bochtenvreter. Het lijkt heel wat omdat je een kleine auto hebt, maar de meeste mensen hebben geen idee wat een snelle auto is of kan....
2 Meter na een bocht kom je vet vermogen te kort, zeker omhoog. Als je hem helemaal stript en een ECHT race onderstel monteert (dus niet alleen maar verlagingveertjes...) zal je wel lol hebben maar verder is het eigenlijk alleen maar gevaarlijk.
Zelf meerder malen met m'n Golf 5 GTI op de ring geweest en zelfs met die auto (die hier in NL wel snel aanvoelde) was je eigenlijk nergens vergeleken met wat daar allemaal om je oren fluit.
Een verdwaalde sukkelaar of recreant zal je wel verassen en natuurlijk helpt het als je de baan goed kent, maar je bent niet de enige die daar rond rijdt. En langzaam is rechts rijden en dus ben je meer bezig met aan de kant gaan dan mooie lijnen rijden, wat moet met weinig vermogen.
Dagje Zandvoort of Assen zal meer lol opleveren....