Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Nelis
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 07 dec 2022, 21:08

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Nelis » ma 12 dec 2022, 14:47

Caddykaatje schreef:
ma 29 nov 2021, 21:25
KIA1905 schreef:
ma 29 nov 2021, 21:18
Caddykaatje schreef:
ma 29 nov 2021, 21:16


Dat is moeilijk te zeggen als ik het apparaatje niet gezien heb.
Woont u in de buurt van Amsterdam 😝 ben bereid om langs te komen als u daar zin en of tijd voor heeft.
Ikzelf woon in Veldhoven dus niet echt in de buurt.
Dat is in de buurt, zou ik eens langs mogen komen?

hans oet twent
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 14:24

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door hans oet twent » zo 18 dec 2022, 13:08

Sinds gisteren de Up in the house. Zal wennen zijn maar dat maps en source is nou niet echt een juweel van een systeem, toch? Flits
Meister zal op de achtergrond mee draaien. Dat geloof ik wel. ETA kan ik (nog) niet ontdekken in het systeem. Is wel een handige voor ons.
Wellicht dan toch een separaat Garmin/Tom-Tom met een gsm houder.

Iemand zelfde ervaring gehad en dito oplossingen gedaan?
Hoor graag.
Move Up!

JordyDB
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 06 jan 2023, 10:58

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JordyDB » vr 06 jan 2023, 11:03

Goedemorgen,

ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een mooie oranje Groove UP! 2014.
Fijne karretje maar het bluetooth systeem zoals iedereen volgens mij ondervind DRAMA.


Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:

- Mijn Iphone 12ProMax met nieuwste IOS versie werkt op de bluetooth prima.
Echter is het 30/70% kans dat als ik de volgende keer instap -> de media knop indruk er geen muziek vanaf spotify te horen is.
- Bellen gaat dan wel weer goed.

- Oplossing -> telefoon optie op maps en more -> telefoon van 1 naar 2 wisselen -> 90% van tijd succes -> anders telefoon bluetooth uit/aan.



Zit het probleem in maps/more of in IOS? Of is het de combinatie van nieuwe telefoon oude technologie.

Nelis
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 07 dec 2022, 21:08

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Nelis » zo 08 jan 2023, 19:15

JordyDB schreef:
vr 06 jan 2023, 11:03
Goedemorgen,

ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een mooie oranje Groove UP! 2014.
Fijne karretje maar het bluetooth systeem zoals iedereen volgens mij ondervind DRAMA.


Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:

- Mijn Iphone 12ProMax met nieuwste IOS versie werkt op de bluetooth prima.
Echter is het 30/70% kans dat als ik de volgende keer instap -> de media knop indruk er geen muziek vanaf spotify te horen is.
- Bellen gaat dan wel weer goed.

- Oplossing -> telefoon optie op maps en more -> telefoon van 1 naar 2 wisselen -> 90% van tijd succes -> anders telefoon bluetooth uit/aan.



Zit het probleem in maps/more of in IOS? Of is het de combinatie van nieuwe telefoon oude technologie.
Volg en ik heb een iPhone XS. Mijn live data functioneert ook niet.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » do 28 dec 2023, 10:13

Rond 1 december is mijn M&M geupdated naar versie 6.1.0. Dat ging vanzelf en dit is een versie die zowel voor de up als de e-up bedoeld is.
Ik heb diverse malen opnieuw geinstalleerd en NL kaart gedownload zodat ik geen internet nodig heb voor het navigeren. Krijg de zaak niet
goed aan de praat. Telkens foutmeldingen als: er is al een route aktief, er kunnen geen routes worden opgehaald, er kan geen route berekend wordden, er kan geen route opnieuw berekend worden etc etc . Horendol wordt ik ervan. Mijn foon is Oppo A53 (uit 2022) en mijn android is 12.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

DrEd
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 dec 2023, 18:24

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door DrEd » za 30 dec 2023, 14:19

Iemand in het bezit van: PIDv2_FlashRepair.zip? De flashdrive van de Garmin is niet benaderbaar zodat er geen (nieuwe) mappen opgezet kunnen worden. Dat programmaatje moet dat kunnen herstellen, maar ik kan het nergens vinden.

lucask
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 jun 2023, 11:39

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door lucask » di 16 jan 2024, 20:33

Weet iemand hoe ik de microfoon van de Navigon 70/71 weer aan de praat krijg of heeft iemand daar ervaring mee? Het is een welbekend probleem lees ik. Er zit geen stof of iets dergelijks in het gaatje. Balen dat je dan niet handsfree kan bellen.
Overigens heb ik zojuist mijn navigatie succesvol geupdate naar Q4/2020. Zat eerst xx/2012 op. Dus dat is wel een voordeel :D
Volkswagen high up! Black Edition
2012
75 PK
2 deurs

ruudsvwshop
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za 20 jan 2024, 21:26

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door ruudsvwshop » za 20 jan 2024, 21:39

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat mijn M&M niet meer gelijk opstart? Pas na losklikken en vastklikken start hij helemaal opnieuw op. Dit is sinds een week ofzo.
Vanaf het begin moet ik ook regelmatig de telefoon een paar keer ontkoppelen van BT en opnieuw laten verbinden voor Spotify afspeelt.

Ik heb straks even gekeken welke software ik heb:
Version 7.13.9 build 5234
Program 130717-1034

Wellicht kan zoiets ge-update worden?
Ik heb er totaal geen verstand van, wellicht kan iemand me helpen.

Groet,

Ruud

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Xanderv » zo 21 jan 2024, 06:59

Hey Ruud,
Die van mij doet dat ook. Ik heb het idee dat het de batterij is. Ik heb deze al een keer vervangen maar deze loopt nu weer snel leeg.
Zo nu en dan zie ik bij het opstarten het batterij icoontje dus vandaar mijn vermoeden van de batterij.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » zo 21 jan 2024, 15:05

Xanderv schreef:
zo 21 jan 2024, 06:59
Hey Ruud,
Die van mij doet dat ook. Ik heb het idee dat het de batterij is. Ik heb deze al een keer vervangen maar deze loopt nu weer snel leeg.
Zo nu en dan zie ik bij het opstarten het batterij icoontje dus vandaar mijn vermoeden van de batterij.
Kan inderdaad de batterij zijn. Dat de batterij snel lijkt leeg te lopen, kan ermee te maken hebben dat de M&M in de standby functie blijft staan als je hem er af haalt. Hij blijft dan wat stroom verbruiken. Als je hem daarna weer er op klikt, hoeft niet het stuurprogramma eerst weer helemaal geladen te worden, dat is op de achtergrond open blijven staan.

Zelf zet ik de unit altijd helemaal uit. Bij het uitschakelen krijg je altijd de mededeling dat hij over een aantal seconden in de standby modus gaat. Dat kun je dan annuleren, en links onder op de knop drukken. Via opties kun je het apparaat dan helemaal uitschakelen, en wordt er geen stroom meer verbruikt. Bij het weer er op klikken duurt het dan wel iets langer voordat je kunt navigeren, omdat het stuurprogramma dan eerst weer geladen moet worden. Vind ik zelf niet zo'n bezwaar, het eerste deel van de route is meestal toch al goed bekend. Met de spraaksturing kun je dan je bestemming opgeven, zodra de unit klaar is en satelietontvangst heeft.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » zo 10 mar 2024, 18:26

In Groningen en omgeving hebben blijkbaar meerdere Vagling bezitters problemen met hun navigatie-systeem:

https://dvhn.nl/groningen/stad/Politie ... 36772.html

Eigenlijk verbaast me dat bericht. De oude vaste systemen kun je voor navigatie sinds 2020 niet meer updaten. Dus wat heeft het dievengilde daar dan nog aan. Of zou het ook gaan om de optie sinds 2017, om van je telefoon gebruik te maken? Maar die laat je toch niet in je auto liggen?

Kortom, domme dieven daar in Groningen, lijkt me.

DrEd
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 dec 2023, 18:24

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door DrEd » zo 10 mar 2024, 23:59

Er is best wel vraag naar die ouwe systemen. En dat weten deze dieven dus ook.

Plaats reactie