Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: Vochtprobleem
De ventilatie is inderdaad ook niet krachtig.
Kunnen we die motor niet upgraden voor een zwaardere?
Het valt mij inderdaad ook op dat het meestal zo is dat de ramen beslaan bij het starten van de auto. (als je hem met airco weg zet)
Misschien helpt het om de ventilatie uit te zetten bij het starten van de auto en dan pas aanzetten als de motor een beetje op temperatuur is?
Volkswagen gaat het echt niet beter maken dan het is. Misschien in modeljaar 2016 na een facelift ofzo...
Kunnen we die motor niet upgraden voor een zwaardere?
Het valt mij inderdaad ook op dat het meestal zo is dat de ramen beslaan bij het starten van de auto. (als je hem met airco weg zet)
Misschien helpt het om de ventilatie uit te zetten bij het starten van de auto en dan pas aanzetten als de motor een beetje op temperatuur is?
Volkswagen gaat het echt niet beter maken dan het is. Misschien in modeljaar 2016 na een facelift ofzo...
Re: Vochtprobleem
Je moet em ook niet met airco wegzetten al dat condens wat in de airco vormt kan geen kant op (koude airco, warme buitenlucht) Als je dan de volgende ochtend je auto aanzet blaast ie eerst al dat vocht op je ramen. Je airco gaat er op den duur ook enorm van stinken.
Had het met mijn Leon destijds ook, stinken als een malle en na een geur behandeling nog niet beter. Toen een half jaar de airco een minuut of zo uit zetten voordat ik de auto uit zette en hoppa stank weg.
Had het met mijn Leon destijds ook, stinken als een malle en na een geur behandeling nog niet beter. Toen een half jaar de airco een minuut of zo uit zetten voordat ik de auto uit zette en hoppa stank weg.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: Vochtprobleem
ik heb ook last van beslagen ramen,maar bij mij gaat als ik de Up start ,direct de airco aan ( 10-2013 )
mijn ervaring met vw /pon is dat ze altijd in 1e instantie wegsturen cq de klacht niet erkennen.
mijn Up had aan onderkant van achter klep deuken cq bobbels, dealer vertelde mij dat elke Up dit heeft , was het hier niet mee eens en heb via pon 250€ terug gehad omtrent de achter klep.
maar ik sluit me aan bij de vocht problemen
mijn ervaring met vw /pon is dat ze altijd in 1e instantie wegsturen cq de klacht niet erkennen.
mijn Up had aan onderkant van achter klep deuken cq bobbels, dealer vertelde mij dat elke Up dit heeft , was het hier niet mee eens en heb via pon 250€ terug gehad omtrent de achter klep.
maar ik sluit me aan bij de vocht problemen
Re: Vochtprobleem
Hoe lang na de aankoop heb je dat geld terug gekregen ???, ik heb dat ook en volgens mijswiebs up schreef:ik heb ook last van beslagen ramen,maar bij mij gaat als ik de Up start ,direct de airco aan ( 10-2013 )
mijn ervaring met vw /pon is dat ze altijd in 1e instantie wegsturen cq de klacht niet erkennen.
mijn Up had aan onderkant van achter klep deuken cq bobbels, dealer vertelde mij dat elke Up dit heeft , was het hier niet mee eens en heb via pon 250€ terug gehad omtrent de achter klep.
maar ik sluit me aan bij de vocht problemen
velen met ons.
Ga ik ook ff briefje sturen.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Vochtprobleem
Zoals al eerder gemeld, heb ik de problemen zelf niet.
Maar het probleem is volgens mij nog veel groter dan we vermoeden, vorige week
stopte mijn buurman met z,n UP en vroeg of ik ook last had van vochtproblemen ( dus niet)
hij toonde mij fotos vanaf z,n mobiel en hier schrok ik toch wel van.
Het was net of de foto,s vanuit een douchecabine genomen waren ( zonder gein).
Daarbij gaf hij aan, dat een andere buurman er ook last van zou hebben. ( we wonen UP town... )
Misschien iets voor de genen die er goed in bedreven zijn om een vraag op Facebook neer te leggen
om te kijken wie er zo allemaal last van hebben.
Maar het probleem is volgens mij nog veel groter dan we vermoeden, vorige week
stopte mijn buurman met z,n UP en vroeg of ik ook last had van vochtproblemen ( dus niet)
hij toonde mij fotos vanaf z,n mobiel en hier schrok ik toch wel van.
Het was net of de foto,s vanuit een douchecabine genomen waren ( zonder gein).
Daarbij gaf hij aan, dat een andere buurman er ook last van zou hebben. ( we wonen UP town... )
Misschien iets voor de genen die er goed in bedreven zijn om een vraag op Facebook neer te leggen
om te kijken wie er zo allemaal last van hebben.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Vochtprobleem
4 december is dit mij toegezegd door PON,, zeggen dat je niet accepteerd dat er deuken ,bobbels inzitten,werd in 1e instantie afgescheept met PRODUCKT EIGEN SCHAP,maar vertelde toen dat het geen eigenschap is maar een productie fout ivm er meerdere merken met een glazen achter klep rond rijden en daar geen last van hebbenSuperEd schreef:Hoe lang na de aankoop heb je dat geld terug gekregen ???, ik heb dat ook en volgens mijswiebs up schreef:ik heb ook last van beslagen ramen,maar bij mij gaat als ik de Up start ,direct de airco aan ( 10-2013 )
mijn ervaring met vw /pon is dat ze altijd in 1e instantie wegsturen cq de klacht niet erkennen.
mijn Up had aan onderkant van achter klep deuken cq bobbels, dealer vertelde mij dat elke Up dit heeft , was het hier niet mee eens en heb via pon 250€ terug gehad omtrent de achter klep.
maar ik sluit me aan bij de vocht problemen
velen met ons.
Ga ik ook ff briefje sturen.
kreeg ik dus 250 euro retour voor zie mail van PON hieronder
Zoals telefonisch besproken zullen uw dealer en wij u financieel gaan compenseren voor de kosten die u hebt moeten maken voor de klachten over uw Volkswagen up!
Wij zullen u als volgt gaan compenseren:
Onkosten : €250,00
Compensatie achterruit met privacyglas : € 250,00
Diner : € 200,00
Totale compensatie € 700,00
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11
Re: Vochtprobleem
Wat een toestanden met al dat vocht. Lijkt wel of minimum temperatuur waarop de airco nog werkt te laag is. De airco werkt in de UP! vanaf +2 graden Celsius. Daaronder dus niet. Bij mijn andere auto (Toyota) is deze grens op 4 graden gesteld. De airco is gevuld met vloeistof die ongeveer bij 4 graden kookt (koken betekent verdampen, dus koelen) daaronder werkt hij dus niet meer. Misschien is het beter de airco niet beneden de 4 graden Celsius (of 2) te gebruiken.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Vochtprobleem
Aa! Da's een interessante! Zou ik nooit aan gedacht hebben. Er zijn van die gespecialiseerde airco-bedrijfjes die zoiets wellicht kunnen testen - en eventueel de vloeistof zouden kunnen vervangen. Of... in vakkundig oordeel kunnen geven over dit frequente Up!-probleem!CanisLupus schreef:Wat een toestanden met al dat vocht. Lijkt wel of minimum temperatuur waarop de airco nog werkt te laag is. De airco werkt in de UP! vanaf +2 graden Celsius. Daaronder dus niet. Bij mijn andere auto (Toyota) is deze grens op 4 graden gesteld. De airco is gevuld met vloeistof die ongeveer bij 4 graden kookt (koken betekent verdampen, dus koelen) daaronder werkt hij dus niet meer. Misschien is het beter de airco niet beneden de 4 graden Celsius (of 2) te gebruiken.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Vochtprobleem
Ook in andere auto's werkt de airco niet meer rond de 3 graden. Dat is gewoon een beveiliging tegen bevriezing van de verdamper. Tis dus geen defect of instelling.
Onder het vriespunt zou de aico ook geen zin hebben. De luchtvochtigheid is dan sowieso laag, net als de temperatuur.
Onder het vriespunt zou de aico ook geen zin hebben. De luchtvochtigheid is dan sowieso laag, net als de temperatuur.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014
Re: Vochtprobleem
Vandaag in de autobild nummer 3 een tussentijdsverslag van de up
Ook daar natte voeten en vocht in de auto en stinkende lucht
terug naar de fabriek dus en daar bleek dat bij montage van de airco de afdichting van de leidingen door schutboard verkeerd om gemonteerd zat
Doordat hij verkeerd om zat werkte hij als een trechter en werd hij dus nat
Om het te repareren moest de halve voorkant gedemonteerd worden
Maar toen dat gebeurd was, alles weer helemaal droog
Oorzaak gevonden dus
Ze waren trouwens ook tevreden met de wegligging en de stoelen en dat al 79.000 km
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 44688.html
Ook daar natte voeten en vocht in de auto en stinkende lucht
terug naar de fabriek dus en daar bleek dat bij montage van de airco de afdichting van de leidingen door schutboard verkeerd om gemonteerd zat
Doordat hij verkeerd om zat werkte hij als een trechter en werd hij dus nat
Om het te repareren moest de halve voorkant gedemonteerd worden
Maar toen dat gebeurd was, alles weer helemaal droog
Oorzaak gevonden dus
Ze waren trouwens ook tevreden met de wegligging en de stoelen en dat al 79.000 km
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 44688.html
Re: Vochtprobleem
For what it's worth, geen vochtproblemen in mijn mii. Twee weken in bezit, 1100 op de teller.
Re: Vochtprobleem
oppermii schreef:For what it's worth, geen vochtproblemen in mijn mii. Twee weken in bezit, 1100 op de teller.
Nee en bij mij ook nog niet.
Alleen als het regent en je legt wat vochtigs op de achterbank beslaat het achterraam, logisch ?
Even de ventilator op standje 3 en alles is zo weer schoon.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Vochtprobleem
Bedankt voor deze tip. Het kan wel eens een belangrijk artikel blijken te zijn!enie-up schreef:Vandaag in de autobild nummer 3 een tussentijdsverslag van de up
Ook daar natte voeten en vocht in de auto en stinkende lucht
terug naar de fabriek dus en daar bleek dat bij montage van de airco de afdichting van de leidingen door schutboard verkeerd om gemonteerd zat
Doordat hij verkeerd om zat werkte hij als een trechter en werd hij dus nat
Om het te repareren moest de halve voorkant gedemonteerd worden
Maar toen dat gebeurd was, alles weer helemaal droog
Oorzaak gevonden dus
Ze waren trouwens ook tevreden met de wegligging en de stoelen en dat al 79.000 km
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 44688.html
Ik krijg het artikel niet geopend, daarom twee vragen: weet je van wanneer de auto is? Er zijn hier medeforummers die proberen uit te zoeken of het een fabricagefout gedurende een bepaalde periode was. En ten tweede: zijn er foto's van de verkeerd-om aangesloten leidingen? Dat zou het zoeken naar de oorzaak voor velen een stuk makkelijker maken!
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Vochtprobleem
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vochtprobleem
Het bedoelde artikel
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Vochtprobleem
Idd, mijn Up had hetzelfde probleem. De rubberen zitting was fout gemonteerd en dat euvel is verholpen. Het tapijt is niet meer doorweekt zoals ervoor maar het vochtprobleem is nog niet helemaal weg en bijgevolg gaat ie volgende week nog eens binnen bij de dealer. Zou ook gewoon restvocht kunnen zijn dat nog in het tapijt zit omdat het met deze koude temperaturen niet gemakkelijk is om dat er uit te krijgen. Wordt vervolgdGasDwerg schreef:Dat is hetzelfde euvel als bij Gunspeed, toch ?enie-up schreef: terug naar de fabriek dus en daar bleek dat bij montage van de airco de afdichting van de leidingen door schutboard verkeerd om gemonteerd zat
Doordat hij verkeerd om zat werkte hij als een trechter en werd hij dus nat
up! Black BMT 75pk 3d
- Dutchmeeuw
- Forum newbie
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 21 jan 2014, 12:50
Re: Vochtprobleem
Las in het Volkswagen Werkplaats handboek het volgende:
Technical background
On all affected vehicles gathered humidity cannot drain from some areas of the body. This can lead to surging noises and in winter to icing-up with rumbling noises.
Work
Criterion 01: Fit additional water drains
On all affected vehicles must additional water drains -illustration- must be fitted according to the repair instructions in the area of the end panel (1) , the side member (2) and the front sill panel (3). On both vehicle sidesthree additional drains must be created. On all affected vehicles the fine sealing of the end panel on the left and right vehicle side must be pierced. Make sure that a permanent opening -circle- is created.
From chassis number WVWZZZAAZCD031086 the plugs in the side member standard are no longer fitted.
Remove the plug –arrow- in the left and right side member. The plugs are not needed any more.
Technical background
On all affected vehicles gathered humidity cannot drain from some areas of the body. This can lead to surging noises and in winter to icing-up with rumbling noises.
Work
Criterion 01: Fit additional water drains
On all affected vehicles must additional water drains -illustration- must be fitted according to the repair instructions in the area of the end panel (1) , the side member (2) and the front sill panel (3). On both vehicle sidesthree additional drains must be created. On all affected vehicles the fine sealing of the end panel on the left and right vehicle side must be pierced. Make sure that a permanent opening -circle- is created.
From chassis number WVWZZZAAZCD031086 the plugs in the side member standard are no longer fitted.
Remove the plug –arrow- in the left and right side member. The plugs are not needed any more.
Volkswagen Move UP! 75PK ASG 2013
- Dutchmeeuw
- Forum newbie
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 21 jan 2014, 12:50
Re: Vochtprobleem
From chassis number WVWZZZAAZCD031253 the seal of the body has been optimised.
On all affected vehicles from chassis number WVWZZZAAZCD031253 following work is not necessary any more.
The plug must be removed, so that it cannot be pressed into the sill panel when drilling the hole. Drill a hole (5 mm diameter) centrally in the plug according to the illustration. Refit the left and right sill panel plugs.
On all affected vehicles from chassis number WVWZZZAAZCD031253 following work is not necessary any more.
The plug must be removed, so that it cannot be pressed into the sill panel when drilling the hole. Drill a hole (5 mm diameter) centrally in the plug according to the illustration. Refit the left and right sill panel plugs.
Volkswagen Move UP! 75PK ASG 2013
- Dutchmeeuw
- Forum newbie
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 21 jan 2014, 12:50
Re: Vochtprobleem
Is misschien niet "de oplossing". Had al eerder op het forum gelezen over deze methode, maar dacht dat dit misschien een handige aanvulling is...
Volkswagen Move UP! 75PK ASG 2013