Ervaring met de klapruiten achter?
- Autheo
- Donateur member
Ervaring met de klapruiten achter?
Als 'besparing' is onze drieling (net als die andere trouwens) uitgerust met klapruiten achter, of heel netjes gezegd 'scharnierende zijruiten', in plaats van zijruiten die je kunt opendraaien. Zelf maak ik daar eigenlijk geen gebruik van. Als het warm is, gebruik ik meestal m'n airco, nadat ik even met open voorramen de ergste warmte heb laten wegwaaien. En als het geen weer voor airco is, heb ik m'n rechter voorraam op een kiertje, waarbij ik overigens wel een 'deflector' (zijwindscherm) heb. Ik heb de klapruiten wel eens geprobeerd, maar vind het dan best wel lawaaig. Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat anderen voor ervaring met die klapruiten hebben. Wie heeft daar positieve, negatieve of net zoals ik nauwelijks ervaringen mee?
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 11 jun 2014, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- mijndochters
- Vagling liefhebber
Re: Ervaring met de klapruiten achter?
Nog nooit open gehad
Dit....mijndochters schreef:Nog nooit open gehad
- StefanK-Mii
- Vagling liefhebber
Idem...Upsilon schreef:Dit....mijndochters schreef:Nog nooit open gehad
Ik bedenk me opeens dat ik ook klapramen in mijn 5-deurs Up had. Nog nooit gebruikt!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Soms als ik eraan denk gaan ze open - verder blijven ze na het autowassen een nachtje open kan alles tussen de rubbers mooi door drogen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- Autheo
- Donateur member
De reacties tot nu toe laten eigenlijk zien dat het zonder problemen nog goedkoper zou kunnen door vaste ruiten te monteren....
Of zijn er toch nog mensen die iets kunnen laten horen over he nut van de klapruiten? Ben benieuwd.
Of zijn er toch nog mensen die iets kunnen laten horen over he nut van de klapruiten? Ben benieuwd.
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik had ze afgelopen week graag willen hebben op de up! haha. Ik vind het wel leuk staan voor foto's met een vijfdeurs maar op mijn Aygo heb ik ze ook nog nooit open gehad. Eén keer om te ventileren zoals Inge al aangeeft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Ik moet zeggen dat wij ze veel open hebben.
Als het warm is, beide open en het pano dak op de klapstand.
Geeft een heerlijk briesje in het interieur, en is de airco haast niet eens nodig.
Groet Leen.
Als het warm is, beide open en het pano dak op de klapstand.
Geeft een heerlijk briesje in het interieur, en is de airco haast niet eens nodig.
Groet Leen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Met een panodak lijkt het me een heerlijke combi!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Als ik de up op een warme dag parkeer, zet ik em met de kont in de wind en de ramen open. Prima om het wat koeler te houden
Sent from my XT897
Sent from my XT897
- Autheo
- Donateur member
Lijkt me een goed idee met een driedeurs, maar met een vijfdeurs vind ik dat wat riskant. Even hengelen, en ze zijn binnen...RobertJ schreef:Als ik de up op een warme dag parkeer, zet ik em met de kont in de wind en de ramen open. Prima om het wat koeler te houden
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
De ramen van de driedeurs kunnen niet open.Autheo schreef:Lijkt me een goed idee met een driedeurs, maar met een vijfdeurs vind ik dat wat riskant. Even hengelen, en ze zijn binnen...RobertJ schreef:Als ik de up op een warme dag parkeer, zet ik em met de kont in de wind en de ramen open. Prima om het wat koeler te houden
+1Petrolhead Tom schreef:De ramen van de driedeurs kunnen niet open.Autheo schreef:Lijkt me een goed idee met een driedeurs, maar met een vijfdeurs vind ik dat wat riskant. Even hengelen, en ze zijn binnen...RobertJ schreef:Als ik de up op een warme dag parkeer, zet ik em met de kont in de wind en de ramen open. Prima om het wat koeler te houden
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Bij warm weer zet ik ze wel open als ik geparkeerd staat thuis. Blijft de temperatuur en beetje binnen de perken. Heb ook het gevoel als je dan tijdens rijden de airco aanzet de warme lucht tijdens rijden enigszins naar buiten getrokken wordt. Ik vind dit toch wel lekker
Skoda Citigo Sprint 5 Deurs 44kW Kleur: Silver Leaf. Opties: Media pakket, Comfort pakket, Reservewiel (thuiskomer), Zwarte beschermstrips op de deuren tbv parkeerschade voorkomen, 4 stalen velgen + Semperit winterbanden
zou het? valt hier wel mee, anders miss toch maar op kinderslot zettenAutheo schreef:Lijkt me een goed idee met een driedeurs, maar met een vijfdeurs vind ik dat wat riskant. Even hengelen, en ze zijn binnen...RobertJ schreef:Als ik de up op een warme dag parkeer, zet ik em met de kont in de wind en de ramen open. Prima om het wat koeler te houden
Sent from my XT897