Mijn audio project

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
SuperEd
Vagling liefhebber

Re: Mijn audio project

Bericht door SuperEd » do 20 feb 2014, 08:54

Inge schreef:@Supered - gisteren eens gekeken naar de links die je hebt gestuurd - ziet er erg professioneel uit bij beidden. Moet nog wel eventjes door sparen...helaas.

@pop-up - kijk dat is goed te weten want een versterker is zeer waarschijnlijk wel erg fijn - ondanks dat ik de muziek nooit mega hard heb staan. En een versterker zonder dat ik kofferbakruimte in hoef te leveren ... zou helemaal top zijn.
Dat kan dus inderdaad met de aangepaste dubbele bodem truc....... :ugeek: :ugeek: waarbij je ook nog eens
makkelijk bij je reservewiel kunt komen ( indien aanwezig).

Het leuke hieraan is, dat je de maten / hoogte zelf kunt bepalen
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » do 20 feb 2014, 10:06

Dat klopt is een leuke truc - alleen als ik naar de wasbox ga staan er 2 jerrycans achterin die de volledige hoogte nodig hebben en om iedere keer de versterker eruit te mogen halen zie ik niet zo zitten.

Vandaar dat ik de eventuele optie van de genoemde Alpine versterker dan fijner vind maar dat is tzt genoeg tijd om over na te denken/ beslissen in overleg met de audiomannen.

Dat van die knopjes is wel weer een hele goede - niet aan gedacht.
Laatst gewijzigd door Inge op do 20 feb 2014, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » do 20 feb 2014, 10:41

Off Topic:
Inge schreef:alleen als ik naar de wasbox ga staan er 2 jerrycans achterin die de volledige hoogte nodig hebben
Inge, pas op je rug! ;)

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » do 20 feb 2014, 11:42

Dank voor de herinnering - doe ik ook. :D Maar de auto wil ook af en toe schoon worden. En meer dan ca 15 liter doe ik niet in de jerrycans. En dan ook nog in 2x lopen. Dat is het nadeel van officieel niet voor de deur mogen wassen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » za 01 mar 2014, 14:28

Ik zag dat er werd gesproken over kleine formaten AMP's en ben even gaan zoeken.
Er zijn van alpine leuke amps te krijgen alleen heb ik er de ballen verstand van.
Ik zit te denken om zoiets dan te halen : Alpine - MRX-t17
Ik heb deze pioneer sub gekocht wx610a
Voorin heb ik deze speakers van infinity 6530CS
Achterin wil ik misschien ook nog upgraden met een setje infinities die voorin zitten.

Wat is nou wijsheid met het aansluiten.
De versterker is aan te sluiten met een stekkerblok, maar ik heb geen idee of het makkelijk is om kabels zelf daar in te monteren.
Dan het aansluiten van de subwoofer (de speakers spreken voor zich).
Moet de subwoofer (die al een ingebouwde versterker) aangesloten worden op de alpine versterker ? of gaan er rare dingen gebeuren als je versterker op versterker monteert (vervorming ? )
Misschien de subwoofer aftappen voordat de versterker er tussen zit ?

Misschien heeft er iemand een alternatief voor de alpine versterker ?
Dan bedoel ik een kleine versterker die niet 200 euro gaat kosten....
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » zo 02 mar 2014, 12:51

Deze bedoelde ik met een versterker voor behoud van je originele radio en toch wat meer vermogen en weinig ruimte in beslag neemt. En ja je kunt ze gewoon onder je dashboard bevestigen.

http://www.alpine-electronics.nl/p/Prod ... 7/ktp-445a
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » zo 09 mar 2014, 10:10

Goedermorgen,

Ik zit met een probleempje in het kader van goedkoop wordt duurkoop...
Ik dacht voor een koopje een pioneer TS-WX610A op de kop te tikken, het enige was dat er geen kabels bij zaten...
Nou dacht ik het zal allemaal wel meevallen, misschien een nieuwe kabel kopen die bij navraag 100 euro moet kosten :shock:
Nu ga ik zelf aan de gang om de kabels na te maken. Het gaat best redelijk maar er zijn geen duidelijke stroomschema's te vinden van het stekkerblok.
Het stekkerblok zelf kan ik al niet eens vinden dus dat wordt solderen.
Nou zoek ik eigenlijk iemand die deze subwoofer heeft en even een foto kan maken van de kabels die in het stekkerblok gaan zodat ik weet waar alles moet.

Het gaat om dit witte blokje, maar misschien weet iemand hier of je die kunt bestellen ? dat zou het wel makkelijker maken

Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

DonkUp
Vagling liefhebber

Bericht door DonkUp » zo 09 mar 2014, 11:00

Zo te zien is het een Mini Fit jr stekker.
http://nl.farnell.com/molex/39-01-2105/ ... dp/1697121
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Xanderv
Forum eindbaas

Mijn audio project

Bericht door Xanderv » zo 09 mar 2014, 13:04

Toppie Donk, zo te zien is dat em!

Als iemand nu nog een foto heeft van zijn bestaande stekker zou helemaal super zijn
Afbeelding

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » wo 12 mar 2014, 20:03

Nou ik heb gekeken en het is inderdaad een Molex Mini-fit jr connector alleen die website doet niet aan particulieren leveren onder de 50 euro :(
Ebay.de heb ik ook gevonden alleen komt er dan 11 euro verzendkosten overheen.
Ebay.co.uk hebben ze ook alleen dan alleen plastic en pinnetjes los te bestellen.... en welke zijn dan de goeie... puzzelen :(

Nou heb ik wel een andere vraag... de sub gaat natuurlijk aan met een signaal draad alleen heeft onze radio volgens mij geen signaal uit.
Nou staat er in de handleiding dat ik dan een 2A bron van de accu moet pakken.... ik heb alleen niet echt zin om helemaal naar voren met een signaaldraadje te moeten.
Is niet veel werk omdat er toch al een draad voor de stroom heen moet maar scheelt wel weer een kabel. Zou deze ook naar de achterlamp kunnen aangezien die altijd aan staan
(staan geschakeld met de dagrijverlichting)

Bij voorbaat dank
Afbeelding

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » wo 12 mar 2014, 20:08

Xanderv schreef:
Nou heb ik wel een andere vraag... de sub gaat natuurlijk aan met een signaal draad alleen heeft onze radio volgens mij geen signaal uit.
Heb je de Maps & More in je auto? Want daar zit wel degelijk een signaaldraad in aangezien de Maps en More gevoed / aan moet op het moment dat je radio aan gaat. Op de blauwe stekker (van Maps & More) in je quadlock zit een signaaldraad. Staat ook op de achterkant van je radio. ;)

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » wo 12 mar 2014, 20:11

Conrad ook niet?
Eventueel kun je contact zoeken met https://plus.google.com/107376967700119 ... l=nl&hl=nl Van Essen Electronics in Apeldoorn Die lui hebben wel bizar veel spullen die je zelfs bij Conrad niet vindt!

Maurice
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Xanderv
Forum eindbaas

Mijn audio project

Bericht door Xanderv » do 13 mar 2014, 07:48

Ah ok groovejunk thnx dan moet die ook maar naar voren.
Maurice, Conrad heeft het niet :(
Ik heb nu al in Duitsland besteld voor 17,50 :( maar dan heb ik wel 5 stekkers..... Misschien kan ik ze weer verkopen
Afbeelding

H.E.S.
Forum newbie

Bericht door H.E.S. » do 13 mar 2014, 13:56

helaas zie ik dit topic wat te laat, ik kon ze zo per stuk leveren...

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » do 13 mar 2014, 21:03

Aaiiii das balen haha.
Afbeelding

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 mar 2014, 09:13

Daarom altijd eerste de sponsor bellen. ;) :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Wesley1911
Forum newbie

Formaat luidsprekers

Bericht door Wesley1911 » di 16 jun 2015, 15:14

Kan iemand mij vertellen welke maat luidsprekers er in de deuren van een 3 deurs vw up zitten. Ook eventueel de inbouwdiepte.

N!jntje
Forum eindbaas

Re: Formaat luidsprekers

Bericht door N!jntje » wo 17 jun 2015, 08:44

Wesley1911 schreef:Kan iemand mij vertellen welke maat luidsprekers er in de deuren van een 3 deurs vw up zitten. Ook eventueel de inbouwdiepte.
Met de zoekfunctie had je dit antwoord ook kunnen vinden. Voor en achter is 16.5.
Vergis je niet in het werk. Je hebt ze er niet zomaar uit. En je hebt niet zomaar filters geplaatst. Er zijn maar weinig mensen op dit forum die je dit kunnen uitleggen. En ik wil je zeker aanraden je deuren meteen mee te dempen. Heb ik ook allemaal gedaan. En is 100 x beter

Plaats reactie