Maps ervaringen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
SuperEd
Vagling liefhebber

Re: Maps ervaringen

Bericht door SuperEd » za 15 feb 2014, 12:52

Men moet de dag niet prijzen voor het avond is luidt het spreekwoord ofwel ff afkloppen ....... dat ie niet de geest geeft

Maar ik vindt het systeem op zich top !! ( als geheel dan ) heb de Garmin uitvoering trouwens.
Telefoon werkt super, mediaspeler werkt ook top, bluetrainer is ( te) optimistisch en leidt nogal af...

Vindt de weergave mooi gedetailleerd, ook al zou de scherm resolutie beter kunnen

Maar inderdaad Tom Tom navigeert anders minder omslachtig schijnt het wel.

Deze week naar een plaats geweest en binnendoor genavigeerd ( echt via B weggetjes ) en navigatie riep ineens: nu rechts af.....eeeeehhhh
ja maar.......... daar was een weiland en aangezien mijn UP geen 4 x 4 is maar ff niet gedaan.

Gewoon doorgereden en ja hoor........na 300 meter rechtsaf nu wel dus. :dance: :dance:

Ook ik heb de ( goedkope) updates gemist, ben er door familie omstandigheden niet aan toegekomen, ook een mail naar Navignon heeft niets
extra's opgeleverd.
Ze hebben wel vlot gereageerd maar ze konden de code niet resetten ( ook al twijfel ik hier nog steeds aan ). Had het graag gewild maar goed.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

JoVe
Donateur member

Bericht door JoVe » za 15 feb 2014, 14:31

Bertje schreef:Gebruik de Navigon nu ruim een jaar. Keer op keer drama. Wat een slecht navigatiesysteem is dit zeg. :cry: Onbegrijpelijk dat VW haar naam hieraan wil verbinden. Ik zou er direct voor tekenen als er een versie van TomTom op geïnstalleerd zou kunnen worden. Inmiddels al iemand ervaring hiermee?

Standaard staat de m&m op de boordcomputer. Daarvoor is het wel leuk, maar als navigatie voor mij echt onbruikbaar. Als ik bij aanschaf wist wat ik nu weet had ik hem zeker niet besteld.
Ik heb met mijn Navigon helemaal geen problemen, wijst keurig de weg. Ook naar en in Duitsland en weet zelfs de parkeergarages te vinden. Nu moet ik wel zeggen dat ik de HIGH UP! sinds afgelopen oktober in mijn bezit heb en via de voucher die in de doos zat gelijk voor 19.95 via Navigon (voor 24 mnd) de updates heb geinstalleerd. Staat nu Q1 tm Q4 2013 op en de laatste update was vorige week (Q4 2013).
Is de jouwe wel eens geupdated ??
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Bertje
Vagling liefhebber

Bericht door Bertje » za 15 feb 2014, 15:30

JoVe schreef:
Ik heb met mijn Navigon helemaal geen problemen, wijst keurig de weg. Ook naar en in Duitsland en weet zelfs de parkeergarages te vinden. Nu moet ik wel zeggen dat ik de HIGH UP! sinds afgelopen oktober in mijn bezit heb en via de voucher die in de doos zat gelijk voor 19.95 via Navigon (voor 24 mnd) de updates heb geinstalleerd. Staat nu Q1 tm Q4 2013 op en de laatste update was vorige week (Q4 2013).
Yep, ben bij tot Q3/2013. Q4 moet er nog op. Het is niet dat ie je niet op je bestemming brengt, maar het gaat vrijwel altijd via een omweg. Gebruik soms google-maps op m'n Iphone ernaast en dan zie je dat je soms kilometers omrijdt. Heb alle instellingen al eens geprobeerd: snelste, kortste, dynamisch. Maar niets lijkt te helpen.

Gelukkig heb ik hem voor de snelwegen in Nederland niet nodig, die zitten allemaal wel in m'n hoofd maar het laatste stukje een beetje efficiënt rijden is ook wel fijn.

Ach ja, we doen het er maar mee. Drie keer links is ook rechts, toch... :?
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » za 15 feb 2014, 15:38

Daar moet ik gelijk in geven, hij heeft soms mega onlogische routes
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

JoVe
Donateur member

Bericht door JoVe » za 15 feb 2014, 16:00

Bertje schreef:
JoVe schreef:
Yep, ben bij tot Q3/2013. Q4 moet er nog op. Het is niet dat ie je niet op je bestemming brengt, maar het gaat vrijwel altijd via een omweg. Gebruik soms google-maps op m'n Iphone ernaast en dan zie je dat je soms kilometers omrijdt. Heb alle instellingen al eens geprobeerd: snelste, kortste, dynamisch. Maar niets lijkt te helpen.

Gelukkig heb ik hem voor de snelwegen in Nederland niet nodig, die zitten allemaal wel in m'n hoofd maar het laatste stukje een beetje efficiënt rijden is ook wel fijn.

Ach ja, we doen het er maar mee. Drie keer links is ook rechts, toch... :?

Als je een route ingeeft kun je kiezen (meestal) uit 3 verschillende opties. Dat vakje komt rechts in je scherm en is dacht ik in tekst rood/blauw en groen en dat houd volgens mij in snelste/kortste en economisch rijden. Je moet hier altijd vlug kijken omdat het er maar kort blijft staan. Je hebt niet voldoende tijd om goed te lezen wat er nu eigenlijk staat. Ik pak dan meestal de bovenste.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Michiel
Forum newbie

Bericht door Michiel » za 15 feb 2014, 22:14

Xanderv schreef:Nou dat kun je wel vergeten om Tom Tom op de navigon te zetten. Dat hebben ze wel dichtgetimmerd hoor. Is ongeveer hetzelfde als je zegt ik wil van mijn htc een samsung maken ;)
Er zijn op internet zat mensen te vinden die binnen de bruikbare Windows CE omgeving zijn gekomen, echter word TomTom op Linux gedraaid en niet op een Windows CE omgeving waardoor er nooit TomTom op gedraaid kan worden. Heeft dus niks te maken met een dichtgetimmerd systeem...
Afbeelding

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » zo 16 feb 2014, 10:36

Komt toch op hetzelfde neer? Leuk dat ze in de Windows omgeving zitten, ze kunnen er alleen niks mee ...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

vibi
Forum newbie

Bericht door vibi » ma 17 feb 2014, 17:26

SuperEd schreef:Men moet de dag niet prijzen voor het avond is luidt het spreekwoord ofwel ff afkloppen ....... dat ie niet de geest geeft

Maar ik vindt het systeem op zich top !! ( als geheel dan ) heb de Garmin uitvoering trouwens.
Telefoon werkt super, mediaspeler werkt ook top, bluetrainer is ( te) optimistisch en leidt nogal af...

Vindt de weergave mooi gedetailleerd, ook al zou de scherm resolutie beter kunnen

Maar inderdaad Tom Tom navigeert anders minder omslachtig schijnt het wel.

Deze week naar een plaats geweest en binnendoor genavigeerd ( echt via B weggetjes ) en navigatie riep ineens: nu rechts af.....eeeeehhhh
ja maar.......... daar was een weiland en aangezien mijn UP geen 4 x 4 is maar ff niet gedaan.

Gewoon doorgereden en ja hoor........na 300 meter rechtsaf nu wel dus. :dance: :dance:

Ook ik heb de ( goedkope) updates gemist, ben er door familie omstandigheden niet aan toegekomen, ook een mail naar Navignon heeft niets
extra's opgeleverd.
Ze hebben wel vlot gereageerd maar ze konden de code niet resetten ( ook al twijfel ik hier nog steeds aan ). Had het graag gewild maar goed.
Ze kunnen de goedkopen update wel terug zetten
Ik heb gebeld op de site van camin staat ( misschien nu stond )dat je de update na 30 dagen kon doen.
Ik heb me aangemeld in september 2013 wilde nu q4 doen en moest 98 € betalen ik gezegd wat op de site stond, en toen kon wel terug gezet worden. Ik heb nu q4 en 2 jaar voor €20
http://www.garmin.com/nl/garmin-aankond ... swagen-up/

Plaats reactie