hicarla schreef:Pfff, da's een behoorlijk vochtprobleem!
Ik mag volgende week m'n nieuwe High Up! halen en hoop écht dat deze dit probleem niet heeft. Voor de zekerheid heb ik even een linkje naar de dealer gestuurd over dit topic, en gevraagd of zij wel bekend zijn met dit probleem en of ze hierop anticiperen en de auto dus vóór afleveren checken. Mss denken ze dat ik een paniekzaaier ben, maar er zijn zo te lezen veel Up-rijders met dit probleem, ik moet toch een hoop geld betalen voor deze nieuwe auto, dus dan ga je er ook vanuit dat alles tiptop in orde is en dat je niet met vochtvreters (al dan niet met een leuke naam als Pingi) moet gaan werken.
Zodra ik wat hoor van de dealer, zal ik dit wel ff hier posten.
Oké, snelle reactie per mail met een toch wel bekend klinkend antwoord:
Goedemiddag Carla,
Bedankt voor je mail.
Tot nu toe heb ik een klant gehad, die zich af vroeg waarom de auto zo vochtig was van binnen.
Blijkt te maken te hebben dat mensen met sneeuw onder de schoenen in de auto gaan zitten, hierdoor worden de matten vochtig.
De vocht trekt dan uit de mat en stijgt op tegen de voorruit, zodra men de auto gaat verwarmen.
Onder de 4 a 5 graden werkt de airco niet, dus is het heel lastig om onder deze winterse omstandigheden, vochtige lucht door de airco te laten drogen.
De klant is daarna met onze tips aan de slag gegaan en nooit meer terug geweest met dit probleem.
Je mag zeker van mij aannemen dat wanneer je bij mij komt met een klacht waarover dan ook, je niet met een kluitje in het riet wordt gestuurd.
Ik zie je volgende week bij de aflevering en een fijn weekend."
Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik tot de gelukkigen mag behoren die er géén last van hebben....