Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: Vochtprobleem

Bericht door v up » do 24 jan 2013, 08:19

@prohopper, jullie dealer heeft pas genoeg onderzoek gedaan als de oorzaak is opgelost. Of hij moet kunnen aantonen dat dit vochtprobleem te verwachten viel bij de auto. Zoniet heeft hij niet geleverd wat je mocht verwachten en gaat hij elke rechtsgang hierover verliezen. Wel triest dat het op deze manier moet. Succes

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 09:25

Ik heb geen panorama dak, dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Mijn dealer houd zijn mond dicht en zegt alleen maar op Pon te wachten. Vind het erg lang duren...

Up!-Schagen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 jan 2013, 11:03

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up!-Schagen » do 24 jan 2013, 11:13

Bij deze wil ik ook melden dat wij een vochtprobleem hebben in onze UP!

Ik heb alle 20 pagina's nog niet gelezen, maar kan iemand mij een stand van zaken geven?

Grt Tim

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 11:22

Up!-Schagen schreef:Bij deze wil ik ook melden dat wij een vochtprobleem hebben in onze UP!

Ik heb alle 20 pagina's nog niet gelezen, maar kan iemand mij een stand van zaken geven?

Grt Tim
Heb je het probleem al gemeld bij de dealer en Pon? Hoe meer meldingen hoe hoger de prioriteit voor Pon.

De status is dat we allemaal wachten op de importeur met een oplossing...

@ Prohopper, ik heb de openings post geupdate

bruno
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 19:47

Re: Vochtprobleem

Bericht door bruno » do 24 jan 2013, 12:49

Hallo allemaal, ik ben een Up bezitter sinds augustus en heb reeds 12000 km op de teller.
Heb soms wel last van vocht tijdens het wegrijden maar even met het doekje erop en het is zo weg. Airco gebruik ik niet, zet gewoon de aanjager hard op de voorruit en zet mijn achterruit/spiegelverwarming aan zodat mijn motor sneller warm wordt. Had een paar weken geleden (met die regen) wel schimmelplekken op m'n bestuurdersmat (gaf ook een hoop stank). Naar aanleiding van mensen die lekkage hadden (kitranden voorruit en lekkage dak) hier op het forum heb ik mijn a-stijl gecontroleerd maar kon ik geen vocht vinden. Waarschijnlijk kwam het vocht op de matten alleen door mijn natte schoenen.

Up!-Schagen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 jan 2013, 11:03

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up!-Schagen » do 24 jan 2013, 15:16

Psycho_Mantis schreef:
Up!-Schagen schreef:Bij deze wil ik ook melden dat wij een vochtprobleem hebben in onze UP!

Ik heb alle 20 pagina's nog niet gelezen, maar kan iemand mij een stand van zaken geven?

Grt Tim
Heb je het probleem al gemeld bij de dealer en Pon? Hoe meer meldingen hoe hoger de prioriteit voor Pon.

De status is dat we allemaal wachten op de importeur met een oplossing...

@ Prohopper, ik heb de openings post geupdate
We hebben 't bij de dealer gemeld, Vervolgens is onze Up! onderszocht...maar ze konden niks raars vinden...?! Terwijl we de ramen aan de binnenkant moeten krabben!
Wat is PON precies en hoe meld ik mij daar?

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: Vochtprobleem

Bericht door RaymonK » do 24 jan 2013, 15:46

pon is de importeur

Je kunt op de volkswagen site een contactformulier invullen, ik werd vrij vlot teruggebeld

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » do 24 jan 2013, 17:19

Vertel Raymond K......

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: Vochtprobleem

Bericht door RaymonK » do 24 jan 2013, 17:21

Dit was voor een ander (stuur) probleem.. maar neem aan dat ze ook voor een andere 'klacht' snel zullen reageren?

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vochtprobleem

Bericht door enie-up » do 24 jan 2013, 17:25

RaymonK schreef:pon is de importeur.........
Idd en die heeft de garantie op al haar auto,s bij VW afgekocht om zo een groter inkoopvoordeel te verkrijgen en dat dus niet aan de klant door te geven maar hun eigen zakken mee te vullen ;)

Nu er dus iets aan garantie moet worden gedaan moet PON dat uit eigen zak betalen en dus:

Ontkennen ze dat er een probleem is
Sturen de klagers het bos in
Doen ze fake reparaties en hopen ze dat het vanzelf over gaat, zodra het niet meer vriest

Kortom we worden genaaid :twisted:

Niemand die bij PON eens gaat nadenken en adequaat handelen en ondanks hun afgekochte garantie toch VW gaat aanspreken op ondeugdelijke producten dat is juridisch nl wel mogelijk

Tijd dus voor ons om dat af te gaan dwingen en dat lukt ons niet individueel

Trosradar en kassa heb je minimaal nodig liefst met publiciteit in dagbladen erbij

Wie kent iemand daar werkzaam bij ?

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: Vochtprobleem

Bericht door v up » do 24 jan 2013, 17:25

Je kan gewoon je dealer een brief sturen waarin je je probleem aangeeft en een redelijke termijn erin zetten waarin ze het opgelost moeten hebben, zeker als je al een keer geweest bent voor het probleem. Dit kun je dan ook in de brief zetten. Ook moet erin staan dat ze niet geleverd hebben wat je mocht verwachten. Een cc vande brief kan je naar pon sturen. Op de brief moeten ze wel reageren om hun juridische positie niet te verzwakken.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vochtprobleem

Bericht door enie-up » do 24 jan 2013, 17:29

Contactgegevens PON ;)
http://www.pon.com/pon-ondernemingen/on ... 1257.lynkx

 
De business unit (BU) Volkswagen draagt zorg voor de landelijke import, productmarketing, sales, marketingcommunicatie, service, customer marketing en public relations van het automerk Volkswagen in Nederland. Ook geeft het ondersteuning op deze gebieden aan de dealerorganisatie in Nederland.

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » do 24 jan 2013, 18:08

Vanmorgen weer gebeld door Pon. Ze heeft kontakt opgenomen met mijn dealer en werd even later weer gebeld door die Pon. Weer een afspraak voor volgende week gemaakt om verder te gaan met het onderzoek.
Kan niet anders zeggen dan dat Pon (Import) er wel achteraan zit.
Ben dus benieuwd of Pon (dealer) weer wat gaat vinden.
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » do 24 jan 2013, 18:49

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door Pop Up! » do 24 jan 2013, 19:21

Bart007 schreef:Zo vanmiddag mijn Up!je voor de tweede keer naar de dealert gebracht i.v.m. het vochtprobleem.
Ik werd er nu echt niet goed van omdat ik iedere ochtend mijn voorruit aan de buiten en aan de binnenzijde moet krabben!
Ik hoop dat ze nu echt actie gaan ondernemen omdat de lol van mijn Up! er zo wel af gaat! :evil:
Wat hebben ze de eerste keer er aan gedaan dan? Wat staat er op je werkplaatsbon? Ben benieuwd...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 24 jan 2013, 21:09

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 24 jan 2013, 21:15

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Vochtprobleem

Bericht door Henk1200 » do 24 jan 2013, 21:26

Net wilde ik mijn broer ophalen van het station met de UP! maar dat ging niet omdat hij helemaal beslagen was en de airco 5 min aan maar gebeurde niks met de beslagen ruiten. Dus toen pakte ik maar de bmw die geen enkel probleem heeft met beslagen ruiten.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 21:28

Ik kreeg vandaag de vraag van de dealer of ik elke dag een foto kan maken van me auto...
Lekker onderzoek is dit allemaal hoor...
En ik kreeg ook te horen dat er nog 8 andere mensen zijn bij deze specifieke dealer met het zelfde probleem.

Veder geen boeiend nieuws...

@Henk1200

De airco werkt niet onder de 2 graden ;)

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Vochtprobleem

Bericht door Henk1200 » do 24 jan 2013, 21:30

Haha hoe krijg ik het dan weg?
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Plaats reactie