Voor mensen die problemen hebben en je navigon geheel terug wil zetten naar fabrieks instelling is hier een handige toepassing:
Om het apparaat weer in goede toestand te brengen gaan wij als volgt te werk.
1. Zorg er eerst voor dat uw navigatie volledig is opgeladen, als het groene controle ledje onder op het apparaat groen brand.
2. Sluit uw apparaat opnieuw aan uw pc en schakel uw navigatie aan.
3. Als het als verwisselbare schijf wordt herkend opent u Deze Computer.
4. Klik met uw rechtermuisknop op de navigatie en klik op Formateren.
5. Behoud de voor ingestelde bestandsindeling.
6. Als de schijf geformateerd is start u het programma NAVIGON Fresh.
Voordat u een download start moet u er aan denken, dat bij het gebruiken van een Firewall of een andere internet Security programma de bestanden "NAVIGON_FRESH.exe" en "web2PND.exe" vrij gegeven moeten worden, om het internet te kunnen gebruiken.
Gaarne deze instellingen controleren.
Hier moeten de poorten 21 en poort 1023 vrijgegeven zijn (Standaard waarde voor FTP bestand overdraging).
Bij sommige Firewalls kan het zijn dat eerst de FTP als protocol moet worden toegestaan.
Voor vragen over uw Firewall willen wij u vragen naar de aanbieder van uw Firewall te gaan.
7. In de bovenstaande menulijst in het programma NAVIGON Fresh klikt u op "Mijn-NAVIGON apparaat" en vervolgens op "Apparaat restaureren", op de onderstaande link vindt u hoe dit te werk gaat.
http://www.youtube.com/watch?v=yWvClcMD3-Q
8. Volg nu de aanwijzingen op het scherm en selecteer uw apparaat die u wilt restaureren.
9. Nadat u alle punten heeft gehad gaat het restaureren beginnen.
10. Nadat dit proces goed afgesloten is kunt u nog controleren of er nieuwe updates zijn en deze updates installeren.
PS soms laat fresh de menu opties niet zien en zit dit verscholen achter een ">>"rechts boven in je fresh window
Nadat ik dit heb gedaan heb ik ook geen hik meer in tijdens het afspelen van muziek bestanden.