Wederom een versnellingsbak

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Row_
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 apr 2022, 14:20

Wederom een versnellingsbak

Bericht door Row_ » wo 13 apr 2022, 14:26

Goedemiddag

Ik heb een citigo van mei 2014 met een 60PK blok. Inmiddels heb ik 165K (gekocht met 7k) op de klok staan. Vanaf het begin ging de auto nooit helemaal soepel in zijn 1, heb hier net veel aandacht aan geschonken gezien meer auto’s dit probleem hebben en het vaak een verkeerde bezuiniging is van synchromesh’s. Wel is het prrobleem na 50k enorm verminderd. Sinds een week heb ik nu het volgende probleem:

Als ik de auto in zijn achteruit zet en achteruit rij dan hoor ik van alles ratelen, alsof er een stuk blik over een tandwiel klapt. Eerst zei de garage dat er waarschijnlijk een hitteschild los zat en tegen de uitlaat kwam, zojuist ben ik gebeld met de melding dat het uit de bak komt… verder onderzoek is nodig, alleen voor het in en uitbouwen vraagt men al 700 euro uiteraard moet dan nog verdere diagnose plaatsvinden… bij mijn weten is de koppeling nog in goede staat. Hebben jullie een idee wat dit is/kan zijn?

Update: weet iemand het type olie voor in de versnellingsbak?

Alvast bedankt!

Mvg,

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Wederom een versnellingsbak

Bericht door Ozzy » wo 13 apr 2022, 17:21

https://eurol.com/olie-adviseur/

Even je kenteken invoeren en dan weet je wat er in moet. Als het goed is gaat er zo’n 1,2 liter aan smeermiddel in.

Ik zou naar een andere garage gaan overigens. Geen idee waar je in Brabant woont, maar wellicht is VAGTechniek (Nuenen) een beter adres.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Plaats reactie